Seuraava matkakohteenne?

Dubai,
pelkästään positiivistä kuullu ja nyt pääsee itse tsiigaan, onko väittämä tosi..

Itseäkin se kyllä kiinnostaa mutta vähän liikaa sitä on sanottu tylsäksi ja kuinka joka paikkaan pitää mennä autolla ja jumiutua ruuhkiin.
Ruuhkista huolimatta kaupungissa on kuulemma paljon rakennuksia tyhjillään eikä mitään "aitoa" ole varaa ostaa. Onko näin?
Millaisia aktiviteetteja siellä on jos shoppailu ja pelkkä rannalla lojuminen ei kiinnosta?

Raporttia sitten Dubaista tänne. Se mitä olen itse kuullut niin perusinfra meinaa olla hajoamispisteessä, kun kaupunki on rakentunut niin nopeasti vanhan infran päälle että viemärit, sähköt ja muut ei toimi kunnolla vaikka loistokasta onkin.

mullon kaveri duunissa siellä ja sano et tekemistä kyllä riittää...
eli opas omasta takaa joka on asunut muuan vuoden siellä ja tietää muutakin ku turistien suosikkipaikat..
toki niitäkin joutuu tsiigaileen kyllä..
-jonkin asteen kala/venereissu tiedossa..
-hiekkadyyneillä voi ajella eri ajokeilla...
-on kait siellä Eurooppaa kiertäneelle jotain nähtävääkin..
-vesipuisto jne. aktiviteettia
-tieten hotellien yökehot; pitää tarkastaa ku mitää halua niistä..
varmaan samoja aktiviteetteja kuin muuallakin, mutta mitäs siitä

Olen vain noin viikon, joten luulen ettei aika käy oppaan seurassa pitkäksi..Hope so..

huomenna lähtö italiaan :)

Berliiniin 26-30. tätä kuuta ja yksin. Paluulennolla Riikassa 10h aikaa tallailla vaihdon takia.

Ens viikolla lähtö Skotlantiin. :dance: Siellä viikon verran palloilua. Jospa sitä ihailis vähän nummia ja vanhoja linnoja ja maistelis paikallisia oluita ja viskiä.

4.2. Miami ja floridan turneeta (orlando, fort lauderdale, key west ja vuokra autoksi jokin kiva). Aruba jäi pois, aivan liikaa hintaa ja aikaa kuitenkin vain 2 viikkoa.

Shri lanka my ass.

Itseäkin se kyllä kiinnostaa mutta vähän liikaa sitä on sanottu tylsäksi ja kuinka joka paikkaan pitää mennä autolla ja jumiutua ruuhkiin.
Ruuhkista huolimatta kaupungissa on kuulemma paljon rakennuksia tyhjillään eikä mitään "aitoa" ole varaa ostaa. Onko näin?
Millaisia aktiviteetteja siellä on jos shoppailu ja pelkkä rannalla lojuminen ei kiinnosta?

Mä olen laittanut tänne matkakertomuksen Dubaista, jos kiinnostaa lukea.

Nyt vasta huomasin kysymyksesi. Tuolloin olin juuri reissun päällä ja tällä hetkellä taitaa olla turha naputella kokemuksia kun taidat itse olla paikanpäällä :)

Talveksi katselin jo uutta matkaa jonnekin jonne viitsisi vain viikoksi matkustaa. Madeira, Egypti ja Dubai nyt ensi hätiin kiinnostaisi - keskilämpö ei madeiralla ja egyptissä ole kovin häävi mutta kyllä se pimeyden voittaa :) Tunisiakin saattaisi olla mahdollinen.

Jeps :) Tuli reissu tehtyy pidemmällä kaavalla. Roadtrip käsivarren kautta jäämerelle ja siitä Lofoottien kautta takas :) Olihan tuo ihan hieno paikka kokea!

Dubai olisi suunnitteilla seuraavaksi. Pääsisi vähän pimeyttä ja sateita karkuun. :)

^^ Lukaisinkin Dubain raportin. Mukavan kattava oli - ja antoi vähän positiivisemman kuvan kuin mitä alunperin omissa mielikuvissa oli. Pitää laittaa hautumaan kun kohtuuhinnalla saisi viikon reissuja :) Lissabon on vaan kirinyt myös rinnalle, jos ulkomaille talvella tulee mentyä. Tai jos vain tyytyisi laskettelureissuihin kotimaassa :D

^Norja oli kyllä hieno. Erityisesti pohjoisessa oli jotain viehättävää vaikka 3550 km aikana ehtii jos jonkinlaista nähdä :) Lähtisin kyllä uudestaankin.

Ensi kuun puolivälissä Beirut - Amman - Tel-aviv. Onko kukaan käynyt ja millaiset pössikset jäi? Missä kannattaa käydä ja missä ei? Toivottavasti ei saada pommista päähän, kun mennään Israeliin sekoilemaan. :|

Buenos Aires 19.8-10.9 =) Lentoliput toista tonnia, onneks pitäs muuten sit pärjätäkin halvemmalla tuolla.

Seuraava reissu tulee olemaan todella upee ... maailmanympärysmatka 3 kuukaudessa ... jee :dance:

Vähän erillainen matka ... tuskin maltan odottaa ... heh

Helsinki – Barcelona – Alexandria, Egypti – Suezin kanava – Aqaba, Jordania – Safaga, Egypti – Dupai, Yhdistyneet Arabiemiirikunnat - Taipei - Sydney – Lifou, Loyalty Island – Vila, Vanuatu – Lautoka, Fiji – Suva, Fiji – Isle of Pine, New Caledonia – Sydney – Honolulu – Las Vegas – Miami – Charlote Amalie, St Thomas – Philipsburg, St. Maarten – San Juan, Puerto Rico -Labadee, Haiti – Miami - Sao Paulo, Brasilia – Buzios, Brasilia – Salvador De Bahia, Brasilia – Teneriffa, Kanariansaaret – Lissabon, Porttugali - Lissabon – Helsinki

Osa matkasta mennään laivalla ja osa lentäen.

Seuraava reissu tulee olemaan todella upee ... maailmanympärysmatka 3 kuukaudessa ... jee :dance:

Vähän erillainen matka ... tuskin maltan odottaa ... heh

Helsinki – Barcelona – Alexandria, Egypti – Suezin kanava – Aqaba, Jordania – Safaga, Egypti – Dupai, Yhdistyneet Arabiemiirikunnat - Taipei - Sydney – Lifou, Loyalty Island – Vila, Vanuatu – Lautoka, Fiji – Suva, Fiji – Isle of Pine, New Caledonia – Sydney – Honolulu – Las Vegas – Miami – Charlote Amalie, St Thomas – Philipsburg, St. Maarten – San Juan, Puerto Rico -Labadee, Haiti – Miami - Sao Paulo, Brasilia – Buzios, Brasilia – Salvador De Bahia, Brasilia – Teneriffa, Kanariansaaret – Lissabon, Porttugali - Lissabon – Helsinki

Osa matkasta mennään laivalla ja osa lentäen.

Meetkö maileilla vai mantereilla? Tuossa taitaa kannattaa mantereet paremmin on niin pirusti saman alueen mestoja. 3 kuukauttako meinaat että tuohon menee? Eikös mantereissa ole kuitenkin ajallisesti takaraja tai näin olen ymmärtänyt?

Mailit ja mantereet ... mitäs ne on? 3 kuukautta menee kun sen verran voin olla poissa töistä ... ollaan varattu osa laivoista ja lennoista ... vielä puuttuu joitakin ja tietty hotelleja kun ei vielä tiedetä kuis kauan ollaan missäkin. Tullaan lentämään aika monen lentoyhtiön koneilla ... toivottavasti yksikään ei jää välille :jahas: Käytiin tänä vuonna Las Vegasissa, mutta ehittiin olla siellä liian vähän aikaa, joten sinne on pakko päästä takaisin :D Viva Las Vegas :whip:

Back
Ylös Bottom