Seuraava matkakohteenne?

Maanantaina Turgguseen, tiistaina auto laivaan ja takaisin tullaan juuri ennen juhannusta. Saas nähä mihin päätyy, varmaan pohjoisitaliaan.

Eli autoillen eurooppaan.

Suunnitelmissa olisi käväistä Nykissä joko loppukesästä tai alkusyksystä. Mut saa nyt nähä, ainoo ongelma on varmaan matkabudjetin kokoon saaminen... :jahas:

Huomenaamulla Roma, Italia (jeee!). Heinäkuussa Barcelona + Salou..Kiva päästä pienen tauon jälkeen taas matkailemaan :).

Niinkin eksoottinen ja kaukainen kohde kuin VIRO! Tosin mulle tää on aika extremematkailua. Lähden yksin, ja viimeksi olen Virossa ollut silloin kun se oli Neuvostoliitto :D

Sain justiinsa varattua lennot Lontooseen ja takaisin heinäkuulle. Majoitus on vielä auki, oon koittanut kysellä ihmisetn kokemuksia mut aika nihkeetä on.

Lähdetään koko perhe, eli 10v muksu on mukana ja haluaisin majoituksen tarjoavan enemmänkin tunnelmaa/elämyksiä kuin luksusta. Itse muistan kun olin tuon ikäisenä pari viikkoa Tanskassa ja asusteltiin jossain kälysessä kerrostalokämpässä jossain maahanmuuttajalähiössä. Se oli jännää ja on jäänyt mieleen, haluun että tämäkin reissu jää muksulle mieleen.

En nyt kuitenkaan ole ihan samanlaista majoittumista suunnittelemassa, mut jonkun henkevän pikku hotellin/hostellin kun löytäs niin olis kiva.

Vinkkejä mistä päin majoitusta kannattaisi metsästää että olis kuitekin kaikki nämä pakolliset nähtävyydet lähellä, mun edellisestä lontoon reissusta on jo niin kauan että en muista yhtään...

Perjantai lähestyy...aaaaaah!

Meikäläisellä alkaa 9,5 viikon palkattu loma ens viikon maanantaina, josta 8 viikkoa ulkomailla, lähtö tämän viikon perjantaina. Kohteet Thaimaa ja Kambodza.

Hajotkaa tänne! :)

Ois luppoaikaa ensi viikon tiistaihin asti ja nyt on lähtö+paluupaikkana Budapest. Onko kellään mitään hyviä ideoita mihin tästä lähteä. Julkisilla olen liikenteessä. Auschwitzia ja Wieniä olen katsonut, mutta onko jollain kokeneella euroopankävijällä hyviä vinkkejä esim jostain pienemmästä kaupungista mikä olisi käymisen arvoinen. Ainoa poissuljettu paikka on Praha, koska sinne menen myöhemmin kesällä.

Yksi vaihtoehto on että pyyhkäisen huomenna junalla aamulla Wieniin, olen siellä yhden yön ja katson sitten mihin päin lähden.

Bookattiin eilen lennot Venezuelaan kuukaudeks vuodenvaihteessa. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä maasta ja antaa vinkkejä et mitä tehdä. Espanjan opiskelun oon jo alottanu, mut ens viikolla sitä olis tarkotus alkaa lukemaan säännöllisesti. Tuolla ei kuulemma pelkällä englannilla pärjää ja kukaan lähtevistä ei puhu espanjaa. Vähän haastetta edessä siis :)

No niin, Bolivian kiipeilyreissu lähestyy kohta kovaa vauhtia ja valmistelut kiivastuvat. Muutama kysymys olisi esittää, joskin kohtuullisen spesifi, paikallisista jutuista:
-Saako La Pazista tai ympäristöstä helposti kaasua keittimiin, ja jos niin kierteillä vai ilman?
-Saako La Pazista tai ympäristöstä helposti kuivaruokaa=retkiruokaa tai muuta helposti valmistettavaa?
-Erilaisten kyytipalveluiden luotettavuus ja saatavuus miltei nollaespanjalla (ilman sanakirjaa siis nolla)?

Kohtuullisesti on muuten asiat järjestyksessä samoin kuin valmistelut, mutta noihin muutamaan juttuun ei oikein olla täyttä varmuutta saatu.

Syyskuussa hönkäisen 3 viikoksi ainakin Kambodzaan. Kaveriksi olen ajatellut Vietnamia / Indonesia / Filippiinejä. Harmi vain, että Phnom Pehnistä ja Siem Reapista lähtee aika hintsunalaisesti lentoja. Filippiinit kyllä kiinnostaisi, mutta näyttävät lentohinnat näin äkkipäissään vähän tyyreiltä. Menopaluut n. ~300€. Tarkoitus olisi lentää Indonesiaan / Filippiineille Bangkokin tai Saigonin kautta. Cebu Pacific Air lentelee tietty Filippiineille, mutta vinkatkaa jos tiedätte jotain muitakin firmoja kun niitä arvatenkin on :)

:rock: Eksoottisesti voisi vaimo mennä yhteen semmaan Korfulle puhumaan ylihuomenna, joten jospa me menisimme viikonlopuksi sinne.

Samos on nähty ja käyty, nyt sitten suunnittelemaan uutta reissua jonka ajankohta lienee vasta joskus ensi kesänä *itku*

Back
Ylös Bottom