Seuraava matkakohteenne?

Rome. The eternal city. Historia ihan massiivinen, kyl se pysäyttää jos vähääkään kiinnostaa, Mennään ens kuussa uudestaan ku halvat lennot, olisin halunnut Ateenaa käydä kattomassa missä Platon funtsinu. mutta lennot pitkiä pompulla ja kalliita,
Se kävi mielessä ja yksi vaihtoehdoista. Tekisi kuitenkin mieli lähteä vähän pidemmälle mutta silloin reissun pitäisi olla vähän pidempi kuin 4 päivää. Tällä hetkellä listalla on Kanada, italia, kroatia ja slovenia. Qatar kävi myös mielessä
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suosittelen portugalia, viikko siellä menee helposti tohon budjettiin, espanjan ruokakulttuuri mutta ilman ärsyttävää turistiskeneä, ja paljon paljon halvempi, jos tykkää futiksesta niin löytyy parikin champparitiimiä. Lämmintä.
 
Vinkkejä, vaimo täyttää 40 ja tasan vuoden päästä olisi tarkoitus lähteä ulkomaille. Kaupunkiloma. Iso brittania, ranska ja saksa eivät ole vaihtoehtoja. Itse olen miettinyt Torontoa. Talvi sielläkin on siihen aikaan eli se on iso miinus vaikka emme lämmöstä välitä. Tarkoitusomisi olla n 4 päivää. Budjettina 3500e sis lennot ja hotelli
4 päivän reissulla menisin ehkä itse jonnekin suht. lähelle, niin ei mee ainakaan lentokoneessa istumiseen aikaa. Ehkäpä Kreikka, Kroatia, Italia?
 
Suosittelen portugalia, viikko siellä menee helposti tohon budjettiin, espanjan ruokakulttuuri mutta ilman ärsyttävää turistiskeneä, ja paljon paljon halvempi, jos tykkää futiksesta niin löytyy parikin champparitiimiä. Lämmintä.
Olen käynyt Lissabonissa. Olin nuori eikä kulttuuri kiinostanut mutta se mikä jäi mieleen oli huumekauppiaat. Yt saisi varmaan enemmän irti
 
4 päivän reissulla menisin ehkä itse jonnekin suht. lähelle, niin ei mee ainakaan lentokoneessa istumiseen aikaa. Ehkäpä Kreikka, Kroatia, Italia?
Kreikka on kulttuuririkas ja kaunis maa mutta jostain syystä ei houkuttele. Euroopan suurimmat maat käyty läpi, tekisi mieli lähteä euroopan ulkopuolelle mutta lentomatka saisi olla suht lyhyt tai reissu pidempi. Suurkaupungit ovat kivoja, kaikki on samassa paketissa ja tekemistä riittää.
 
Se kävi mielessä ja yksi vaihtoehdoista. Tekisi kuitenkin mieli lähteä vähän pidemmälle mutta silloin reissun pitäisi olla vähän pidempi kuin 4 päivää. Tällä hetkellä listalla on Kanada, italia, kroatia ja slovenia. Qatar kävi myös mielessä

4 päivää meilläkin, just sen takia nopea suora Roomaan, ei viitti käyttää vähää aikaa lentokentällä jumittamisiin. Olisin halunnu Ateenaan kun ei ole tullu käytyä, mutta.
Onko Roomasta raflasuosituksia? Misukasta street foodiin jos hyvää niin kaikki vinkit kiinnostaa.
 
4 päivää meilläkin, just sen takia nopea suora Roomaan, ei viitti käyttää vähää aikaa lentokentällä jumittamisiin. Olisin halunnu Ateenaan kun ei ole tullu käytyä, mutta.
Onko Roomasta raflasuosituksia? Misukasta street foodiin jos hyvää niin kaikki vinkit kiinnostaa.

Kannattaa suunnata Trestevereen syömään illalla. Se on paikallisten suosiossa oleva alue Tiberin eteläpuolella ja se on täynnä hyviä italialaisia ravintoloita.
 
Meikäläinen fanittaa Budabestiä mikä nyt ördögaanin aikaan on valitettavasti pannassa. On historiaa, sapuska meikäläisen makuun, ei kallis.

Toki osa kaupunkia vähän niin ja näin.




Pestin mustalaisalueella parhaat kebabit. Kovia poikia huutelemaan, mutta vaikka nuorena poikana väsähdin (sammuin) katukiveykselle niin lompakko oli tallella edelleen.
 
Kateellisena katselen muiden matkasuunnitelmia. Kokeneilla reissaajilla on varmaan antaa vinkkejä, miten saa helpoiten säästettyä; lähinnä lentojen hinnoissa. Reissaan perheen kanssa joten se vähän rajoittaa suurimpia seikkailuja esim äkkilähtöjen suhteen.
 
Kateellisena katselen muiden matkasuunnitelmia. Kokeneilla reissaajilla on varmaan antaa vinkkejä, miten saa helpoiten säästettyä; lähinnä lentojen hinnoissa. Reissaan perheen kanssa joten se vähän rajoittaa suurimpia seikkailuja esim äkkilähtöjen suhteen.
Ensimmäinen nyrkkisääntö nykypäivänä lienee se, että mitä aikaisemmin ostat lennot, sen halvemmalla todennäköisesti ne saat. Toinen nyrkkisääntö on se, että mukavuus maksaa. Kolmas vaikuttava tekijä on matkustusajankohta, eli suosituimpien sesonkien ulkopuolella on edullisempaa matkustaa.

Todennäköisesti saat lennot vähän halvemmalla jos voit lentää suorien lentojen sijaan pompuilla ja olet myös halukas lentämään hieman epämiellyttävinä vuorokaudenaikoina. Jos pelkillä kässäreillä lentäminen onnistuu ilman ruumalaukkuja, niin siinäkin voi säästää jokusen pennin. Lipputyyppejä kannattaa toki vähän vertailla, koska nykypäivänä niissä on aika jänniä rajauksia.

Skyscanner on verkkopalveluista aika hyvä edullisten lentojen etsintään. Itse käytän myös esim Hack the flightia, jonka avulla löytyy kaikenlaisia jänniä tarjouksia ja lentoyhtiöiden hinnoitteluvirheistä johtuvia edullisia lentoja. Jos spämmitulva ei ahdista, niin buukkaussaittien ja lentöyhtiöiden postituslistoilta saattaa joskus bongata ihan hyviä tarjouksia.
 
Mitä enemmän lukee italiasta (ja sisiliasta) ni en tiedä... jotenkin tuntuu et joka paikassa varoitellaan taskuvarkaista, ryöstöistä ja muusta "iltatoiminnasta". Siis onko eurooppa nyt menny tollaseksi vai onko hommaa nyt hiukan liioiteltu? Pakko kai se on japaniin sitten taas lähteä jos ei halua puukkoa kylkiluiden väliin.

alustava listaus kohteista järjestyksessä on

1. Madeira
2. Italia - firence tai sisilia.
3. etelä ranska, nizza?
 
Seuraava parkkeeraus kohde olisi ollut Tanska jos luopiot olisivat äänestäneet Haaviston presidentiksi.

Mutta matkakohde josta myös kotiudun on Ruotsi, koska siellä asuu ystäväni.
 
1. Madeira
2. Italia - firence tai sisilia.
3. etelä ranska, nizza?

Italiassa olen käynyt kolmesti eikä koskaan ollut mitään ongelmia missään. En tosin Sisiliassa. Ranskasta ei kokemuksia kuin Pariisista jossa ei myöskään mitään erikoista.

Monessa paikkaa tullut pyörittyä ihan paikallisissa lähiöissä ja ihan ykköstapauksia että joku olisi tullut urputtamaan. Käsirysyä tai väkivallan uhkaa en ole kokenut kuin kerran. Vilnassa joku päihtynyt herra huuteli jotain ja kaverinsa veti pois.
 
onko hommaa nyt hiukan liioiteltu?
On, maalaisjärjellä ei juuri ole ongelmia. Italiassa (Rooma+Venetsia akselilla) on vaan maailman suurimpia turrekohteita ja ihan hulluna väkeä, tottakai se väkijoukko rosmoja vetää puoleensa, mutta jos itse ymmärtää olla liikkumatta puhelin takataskusta kurkistaen niin riskit on aika pienet.

Viime kesänä toisia Venetsiassa oltiin, jos olis taipuvainen niin helppo siellä olisi keräillä niitä puhelimia ihmisten taskuista mutta.... No ehkä siinä joutuu vähän rosmon uhrinkin miettiä missä tavaroita pitää ja miten käyttäytyy.

e: pätee myös muualla turrerikkaissa paikoissa..pariisi, lontoo, mikä vaan.
 
Samaan tyyliin Espanjassa, menet Barceen niin tarttee olla tarkkana, ettei tavara lähde pitkäkyntisen mukaan ja sitten taas kun tulet vaikka nyt Costa Blancan huudeille niin voin melkein vannoa, että voi ottaa huomattavasti rennommin tuon asian suhteen, toistaiseksi ei koskaan ei mitään ole pöllitty saati sitten tuntenut oloa turvattomaksi. No ens viikolla sinne oleilee niin varmaan lätty lätisee jo lentokentällä ja kaikki pöllitty ennen kuin asunoole asti pääsee 😁
 
2. Italia - firence tai sisilia.
Sisilia on mitä hienoin kohde. Itse olen viettänyt tuolla leppoisasti reilun viikon kiertämällä saarta ja hengailemalla pääasiassa muutamissa pikkukaupungeissa. Esimerkiksi Ragusa (erityisesti Ragusa Ibla) ja Sciacca etelärannikolla ovat mahtavia vanhoja pikkukaupunkeja, joissa eväs on kohdallaan, elämä on leppoisaa ja maisemat miellyttää.

En kyllä muista kohdanneeni koko saarella mitään kuumottavaa, vaikka jonkun verran tuli viinipäissäänkin kekkuloitua. Eli edelleen on molemmat munuaiset tallella, elektroniikkalaitteiden tappiot puhdas nolla, enkä muista muunlaisenkaan suuremman uunotuksen kohteeksi joutuneeni. Palermokin oli ihan lunki paikka, vaikka onkin jo ihan reilunkokoinen kauppala. Suurehkona kaupunkina sieltäkin varmasti löytyy kaikenlaisia rotankoloja joihin ei toki kannata ehdoin tahdoin mennä elvistelemään.

Ei mitään ongelmaa, enemmän on ollut ongelmia muualla Italiassa.
 
Sisilia on mitä hienoin kohde. Itse olen viettänyt tuolla leppoisasti reilun viikon kiertämällä saarta ja hengailemalla pääasiassa muutamissa pikkukaupungeissa. Esimerkiksi Ragusa (erityisesti Ragusa Ibla) ja Sciacca etelärannikolla ovat mahtavia vanhoja pikkukaupunkeja, joissa eväs on kohdallaan, elämä on leppoisaa ja maisemat miellyttää.

En kyllä muista kohdanneeni koko saarella mitään kuumottavaa, vaikka jonkun verran tuli viinipäissäänkin kekkuloitua. Eli edelleen on molemmat munuaiset tallella, elektroniikkalaitteiden tappiot puhdas nolla, enkä muista muunlaisenkaan suuremman uunotuksen kohteeksi joutuneeni. Palermokin oli ihan lunki paikka, vaikka onkin jo ihan reilunkokoinen kauppala. Suurehkona kaupunkina sieltäkin varmasti löytyy kaikenlaisia rotankoloja joihin ei toki kannata ehdoin tahdoin mennä elvistelemään.

Ei mitään ongelmaa, enemmän on ollut ongelmia muualla Italiassa.

Oliko sulla joku tukikohta mistä lähdit saarta kiertelee vai majoituit aina uusiksi? Millä liikuit?
 
Oliko sulla joku tukikohta mistä lähdit saarta kiertelee vai majoituit aina uusiksi? Millä liikuit?
Lensin Palermoon, jossa olin muistaakseni pari yötä. Siitä kiertämään saarta ja majoituin aina joissain pikkukaupungeissa, olisko ollut n 4 eri paikkaa missä tuli yövyttyä. En buukkaillut mitään hotlia etukäteen vaan tsekkailin siinä matkustaessa aina seuraavia kohteita ja sen mukaan sitten jonkun majoituksen varaus.

Matkustin busseilla ja sehän kävi Sisiliassa helposti. Hyvät yhteydet tuollaiseen saarikierrokseen, bussit oli ihan kunnollisia ja ne liikkuivat jopa ajallaankin. Bussiliput sai muistaakseni ostettua bussiasemilta, oisko jossain edistyksellisemmässä paikassa ollut jopa joku automaattikin, ehkä. Lensin Cataniasta sitten muualle etiäpäin.

Sinne vaan!
 
Back
Ylös Bottom