Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aloittelijalle on erittäin tärkeää saada lihasmuistiin ne oikeat suoritustekniikat, ja tekniikan harjoitteluun kerta viikossa on auttamatta liian vähän. Muutenkaan en usko tässä lajissa, kuten en missään muussakaan "kerran viikossa" systeemiin.
Toisaalta olen harrastanut vuosia erittäin tekniikkapohjaista lajia joten sekin varmaan vaikuttaa mun mielipiteisiin.
1-jakoinen kestää vielä huomattavasti paremmin treenin poisjättämistä tms. kuin monijakoisemmat joissa jokin lihasryhmä saa heti taukoa varsin pitkän ajan.
Ja kolmanneksi vielä, aloittalijalla on tehon ulosotto niin heikkoa ettei hän varmasti tarvitse viikon lepoa per lihasryhmä
No onhan se tietty noinkin. Etenkin jos ideana on käydä se tasan3 kertaa salilla. Mutta mainittakoon nyt sitten sekin että tuolla 1-jakoisella sen hermoston kyllä saa tukkoonkin jos vetää aina feilureen(kuten monet tekevät). systeemi on ihan hyvä ja toimii varmasti ainakin aluksi, mutta ongelmana noissa ainakin itsellä oli se että ei jaksa enää kunnolla esim raskaan maastavedon jälkeen penkkiä tehdä jne.
Kyllä pyranhan systeemissä on jotain vikaa jos penkki ei tunnu enää treeniltä ollenkaan??
Oletkos vetänyt samoilla painoilla koko treeni historian..
Itse olen kuvitellut että niitä painoja lisätään sitä mukaan kun edellisillä alkaa mennä liian helposti.
Minä olen ainakin penkissä päässyt tuollaiseen 175-180kg ykkostulokseen aina painoja tilanteen mukaan lisäämällä ja aina penkki tuntuu treeniltä.. Sama systeemi kyykyssä ja mavessa.. Kyykystä 210kgx10 (ykköstä en ole uskaltanut koittaa kun pelkään selkäni puolestä) ja mavessa 195kgx10 vaikka teen nämä liikkeet vain vuoro viikoin. Koska pyranha kyykkäät 6 kertaa useammin ja maveakin vedät 3 kertaa useammin voisit julkistaa saavuttamasti loistavat tulokset, ovat varmaan ainakin parikertaa minun vastaavani..
Itsellä kyykkypäivän jälkeen ovat jalat melko selvät 2-4vrk joiden aikana ei tulisi mieleenikään treenata niitä uudelleen, jopa lenkilläkäyminen kahden ensimmäisen päivän aikana on nykyään joutunut pannaan huonojen kokemusten vuoksi, korkeintaan reipasta kävelyä yms. En pysty mitenkään kuvittelemaan, vaikka suorituskyky paranisikin treenin myötä, että kunnollisen kyykyn voisi tehdä natuna 3 kertaa viikossa.
Jos taas tekee niin löysän että sen voi tehdä 3 kertaa viikkoon en usko tulosten kehityksen jatkuvan paljoa alkuinnostusta pidemmälle. Voi tosin olla että joudun itse muuttamaan kerta ja viikko tahtiin samasta syystä.
Pyranha sanoi:Ja kolmanneksi vielä, aloittelijalla on tehon ulosotto niin heikkoa ettei hän varmasti tarvitse viikon lepoa per lihasryhmä
Tuolla treenihistorialla viittaa todennäköisesti siihen, vaikka en aikaisempia postauksiasi jaksanutkaan lähteä kahlaamaan, että olet harrastanut jotain muutakin kuin punttia ja oletat meikäläisen olevan vain salin, sohvan ja jääkaapin väliä liikkuvaa tyyppiä. Oikeasti minulla on taustalla vuosikausia aktiivista thaiboxingia, vapaaottelua, kiipeilyä ja nyt jo muutaman vuoden tanssia n.3 kertaa viikko.. Jos taas puhutaan treenihistoriasta punttisalivuosissa niin onhan niitäkin näiden muiden harrastusten ohella tullut kun ikääkin on muutama vuosi enemmän..
No kun keskustelu on tässä sävyssä..
En ole kyllä itse koskaan tuota yksijakoista tehnyt joten kai sitä voisi muutaman kuukauden testijakson yrittää kun kovasti kehutte... Uskomattomalta tuo kipeytymisen loppuminen kuulostaa mutta en sitä oikein kokeilematta voi kumotakkaan.. Tässä on nyt kevään dietti menossa mikä ehkä osaltaan selittää ensimmäisten vastausten agressiivisen sävyn eikä tuo 1-jakoiseen siirtyminen välttämättä anna dietillä täysin vakuuttavia tuloksia mutta saattaisi muuten sopia diettiin 3-jakoista paremmin.
Ehkäpä minäkin siirryn harvempiin ohjelmiin jahka tulokseni tästä hiukan kasvavat. Kehitystahti on tällä hetkellä kuitenkin sellaista ettei tulisi mieleenikään. Jos (ja kun) vappuna vedän 200kg sjmv niin se on sitten kaksinkertaistunut reilun vuoden harjoittelulla. Ei voi olla ihan perseestä
Tässä olen miettinyt kuinka saisi lisää proteiineja tietenki voisi ostaa niitä FAST:n jauhoja ja muittenkin valmistajien, mutta mikä olisi köyhän miehen ratkaisu? Mites tämä kananmuna sitä, kun on aina sanottu "Proteiini pommiksi" niin voisiko se olla vastaus tähän? :kippis1:
Halvimmaksi tulee edulliset proteiinijauhot kuten tämä ja muut vastaavat. Ovat nykyään mitä tahansa normisafkaa edullisempia proteiininlähteitä paitsi jos oikein hyvän diilin saa kokolihasta, rahkasta tms.
Kananmuna ei mikään proteiinipommi ole, aika monta saa napsia ja ohessa tulee rasvaa julmettu määrä.
On kananmunassa proteiinia ihan rutkasti, tosin kananmuna itse ei kuitenkaan niin hirvittävän kookas ole, joten niitä saa syödä useamman kerrallaan. Jos ei halua niitä rasvoja ja kolesterolia, kannattaa se keltuainen jättää syömättä.