Selviääkö pelkällä heralla?

Olen tähän asti noudattanut sellaista lisäravinnepolitiikkaa, että reenin jälkeen nappaan heraprotskua, mutta aamulla, välipalaksi ja yön päälle otan maitoprotskua. Nyt on tullut kuitenkin sellainen tilanne, että tuon huomattavasti kalliimmaan maitoproden ostaminen meinaa käydä vähän turhan paljon budjetin päälle, joten mitäs luulette, olisikohan mahdollista selvitä pelkällä halpisheralla? Voiko tuota imeytymistä hidastaa esim. maidolla tai öljyllä? Eniten olen huolissani tuosta yöstä, jos se nyt kuitenkin on sitä parasta/tärkeintä palautumisen aikaa..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osta maitorahkaa. Halpaa ja hyvää :)
Ja kyllä sitä imeytymistä voi hidastaa juuri maidolla ja öljyillä. Asiantuntijat saa tarkentaa kuinka paljon.

Olenkin tässä jo viimeaikoina harrastanut iltaisin tätä Ehrmann + öljy -settiä, mutta jäin vielä pohtimaan, että pelittääköhän se kuitenkaan yhtä hyvin kuin maitoprodedrinkki?

Määristä sen verran että öljyä olen käyttänyt 1,5 - 2 rkl.

JOJ sanoi:
Nyt on tullut kuitenkin sellainen tilanne, että tuon huomattavasti kalliimmaan maitoproden ostaminen meinaa käydä vähän turhan paljon budjetin päälle, joten mitäs luulette, olisikohan mahdollista selvitä pelkällä halpisheralla? Voiko tuota imeytymistä hidastaa esim. maidolla tai öljyllä? Eniten olen huolissani tuosta yöstä, jos se nyt kuitenkin on sitä parasta/tärkeintä palautumisen aikaa..
Itse vedän iltaisin juuri ennen nukkumaan menoa kaseiinia, joka on hiukan halvempaa kuin se hera mitä käytän. Se on tietääkseni hitaimmin imeytyvä proteiini.

Kyllähän sitä oljyäkin on hyvä käyttää "hidasteena", mutta itselläni on jostain tullut sellainen uskomus että on hyvä vetää erilaisia proteiineja aminohappo koostumusten vaihtelun takia.

Driamer sanoi:
itselläni on jostain tullut sellainen uskomus että on hyvä vetää erilaisia proteiineja aminohappo koostumusten vaihtelun takia.

Itsellänikin on kyllä maito ja hera käytössä mutta kaippa se vaihtelu aikalailla ruokavaliollakin tulee... vai? välipalat ja palkkarit ja yöprodet sitten erikseen..

Korjatkaa jos meni ihan mehtään.

Gdane sanoi:
Itsellänikin on kyllä maito ja hera käytössä mutta kaippa se vaihtelu aikalailla ruokavaliollakin tulee... vai? välipalat ja palkkarit ja yöprodet sitten erikseen..
Tottakai se ruokavalio vaikuttaa enemmänkin kuin lisäravinteet. Maitoproteiinihan on 20% heraa ja 80% kaseiinia. Palkkarissa ja aamupalan yhteydessä vedän heraa, ja illalla kaseiinia. Tämä siitä syystä että olen laktoosi-intolerantikko enkä voi juoda normaalia maitoa, mutta haluan kuitenkin saada maitoproteiinia. Eli kaseiini ja hera on olennaisena osana omaa monipuolista ruokavaliota ;)

Gdane sanoi:
Emäntä on kans ja voe että osaa olla hiuksia halkovaa koettaa löytää sille proden lähteitä ku se ei hyla raejuustoa tahi maitorahkaakaan halluu syyä..

Edit: Hyviä kikkoja tuohon ongelmaan?
Miksei halua syyä raejuustoa? Meinaan sitä oisin ehdottanu. Mä pistän sitä suunnilleen kaikkeen mitä syön. Vatsa on hiukan herkempi tolle rahkalle joten sen ymmärrän. Se on aika paljon tottumiskysymys kun puhutaan proteiinin saannista. Sitä vaan rupee pikkuhiljaa tottumaan siihen että syö enemmän ja enemmän proteiinipitoista ruokaa. Nyt oma jääkaappi on täynnä kanaa, raejuustoa, kananmunia, tonnikalaa jne. Ruoan lisäksi sitten löytyy heraa, kaseiinia, soijaprotskuu jne. Omalla kohdalla kesti kauan tottua tällaiseen, koska olin niin tottunut syömään aina nälkään pelkkää leipää tai saarioisten pizzaa. En kylläkään vieläkään syö tarpeeksi mutta pikkuhiljaa alkaa olemaan oikea suunta.

Rupea vaikka piilottamaan sitä hyla raejuustoa emäntäsi ruokaan, koska kun siihen tottuu niin sitä rupee kyllä lisäilemään joka paikkaan.

Kyllä selviää. Heraa voi aina jatkaa maidolla ja öljyllä. Toki jos haluaa ostaa maitoprodea ja hifistellä, niin go ahead! Hera on aina käytössä, kaikissa drinkeissä, ainoastaan dietillä 'sorrun' kalliisiin hifiproteiineihin.

Mikähän nyt olis sitten sitä tähän tarkoitukseen sopivaa öljyä, kun menee edelleen aina sekaisin nuo rypsit ja auringonkukat?

JOJ sanoi:
Mikähän nyt olis sitten sitä tähän tarkoitukseen sopivaa öljyä, kun menee edelleen aina sekaisin nuo rypsit ja auringonkukat?

Itse käytän ihan tavallista rypsäriä, toiset käyttää neitsytöljyä ja oliiviöljyä, itsellä tuo perusrypsäri ihan makusyistä, muut ei vain uppoa millään. Eli aikalailla makuasia taitaa olla, kunhan on joko rypsiä tai oliivia.

Kysytäänpäs nyt sitten vielä, että onko tuosta maidon määrästä jotain jotain havaintoa, jos esimerkiksi yötä vasten ottaa jonkun 50g heraa. Vai onko se vaan sheikkeri täyteen (ja sitten yöllä juostaan kusella...)?

JOJ sanoi:
Kysytäänpäs nyt sitten vielä, että onko tuosta maidon määrästä jotain jotain havaintoa, jos esimerkiksi yötä vasten ottaa jonkun 50g heraa. Vai onko se vaan sheikkeri täyteen (ja sitten yöllä juostaan kusella...)?

Itse laitan aina näppituntumalla sillai, että sekoittuu tarpeeksi hyvin, eli about 1dl, muuten saa ravata pöntöllä useampaan otteeseen :) Tietty dietillä lasken erittäin tarkkaan paljon sitä laitan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom