Selkäliikkeiden samankaltaisuudesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Evil Joe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Morjens! Näin heti aluksi kerron, että yritin löytää tietoa faqista. En löytänyt.

1. Sitä piti kysymäni, että mitä selkäliikkeitä _ei_ kannata tehdä samassa ohjelmassa samankaltaisen vaikutuksensa vuoksi.
2. Mä olen itse reenannut ylä- ja alataljoja, maastavetoa sekä hyvää huomenta -liikettä, ja nyt mietin että onko kannattavaa ottaa leuanveto mukaan uudeksi/korvaavaksi liikkeeksi.

Kiitän teitä guruja jo etukäteen vastauksistanne.

Originally posted by Evil Joe
Morjens! Näin heti aluksi kerron, että yritin löytää tietoa faqista. En löytänyt.

1. Sitä piti kysymäni, että mitä selkäliikkeitä _ei_ kannata tehdä samassa ohjelmassa samankaltaisen vaikutuksensa vuoksi.
2. Mä olen itse reenannut ylä- ja alataljoja, maastavetoa sekä hyvää huomenta -liikettä, ja nyt mietin että onko kannattavaa ottaa leuanveto mukaan uudeksi/korvaavaksi liikkeeksi.

Kiitän teitä guruja jo etukäteen vastauksistanne.

Leuanveto kannattaa ehdottomasti liittää repertuaariisi! Itse tekisin niin että aloittaisin leuanvedolla ja senjälkeen tekisin kulmasoudun ja lopuksi joitain ylätaljaliikkeitä.
Maastavedon siirtäisin jalkapäivälle minne myöskin hyvää huomenta-liike kuuluu ihan varmasti!
Mutta jos nyt kuitenkin haluat tehdä vedon selkäpäivänä, tee se viimeiseksi, tai jos reenaat voimaa, ensimmäisenä liikkeenä HUOLELLISEN lämmittelyn jälkeen.

joo leuat ekaksi jos ne haluat mukaan. Kannattaa vetää kohtuullisen leveällä otteella päästämättä käsiä roikkumaan missään vaiheessa. SELKÄ KASVUUN! :)

Ite oon ottanu selkäpäivinä alkuun maastavedon kovaa, joka aktivoi laajalti selän lihakset. Sen jälkeen alataljaa, sitten kulmasoutu käsipainoilla. Jos nuo tekee suurella intensiteetillä ja oikeilla supistuksilla selän lihakset saavat riittävän ärsykkeen mahdolliselle kasvuvaiheelle.

Leuanveto ja ylätalja ovat perusaatteeltaan samanlaisia liikkeitä mutta otteita vaihtamalla tietty saat erilaisuutta. Itse en välttämättä tekis niitä samassa treenissä vaan ottaisin ylätalja/leuanveto + kulmasoutu + alatalja + maastaveto/suorilta jaloin.

Mun selkä ohjelma:

Veto ylhäältä vipuvarsilaitteella vähennyssarjana

soutu vipuvarsilaitteessa, kaksi kovaa sarjaa

veto polvien yläpuolelta. 2-3 kovaa sarjaa

josku reenin lopuksi teen yhden pitemmän kovan sarja niskan taakse vetoa

..........toimii mulla.

Suositut

Back
Ylös Bottom