Selkäkone

No niin, treenaako kukaan selkäkoneilla?
Nyt olis sellanen kysymys, että onko ne tehokkaampia kun taljat?
Mä kokeilin ekaa kertaa sellasta, missä istutaan ja siinä on sellanen rintaa vasten tuleva tuki.
Sitten kahvoja vedetään noin rinnan kohdalle, siis vaakatasossa.
Koneessa on painopakka mihin menee vaijerit.
Mulla ainakin tuli koko yläselkä sillä tosi kipeeksi, mites muilla?

Kyllähän nuo selkälaitteet ovat yhtä hyviä kuin taljatkin...ainakin tuossa mitä kuvailit (käsittääkseni) voi vaihtaa esim käsien kulmaa jne eli saa eri ärsykettä selälle ja painopakassa takuulla on sen verran painoja, et pystyy hyvin tekee, ihan niinku taljassakin. Eiköhän tuo oo ihan mielipidekysymys, et mistä pitää eniten ja minkä saa tuntumaan parhaiten :D Onhan sitten laitteiden ja taljojen lisäksi vapaapainotkin, millä selkää voi tehdä...eli ihan niinku muissakin lihaksissa, on hyvä kokeilla, mistä itse pitää ja mikä tuntuu parhaalta :)

Megasystem sanoi:
Siinä on vaakatasossa ja myös pystytasossa kahvat.
200 kg pakka, mistä mä käytin pientä siivua.

Joo elikkä siin pystyy laittaa kädet eri asentoon, jollon tulee hiukka erilainen ärsytys selkälihaksille :) Musta erittäin hyvä! Ite tykkään kans tehä vipuvarsisoutulaitteella, koska siin on se tuki edessä ja voi laittaa painoo enemmän ku jos tekis vaan käsipainoilla. T-soutukin on kiva :D Onhan noita vaikka millä mitalla..

neutraali sanoi:
ei oo rintatuellista kulmista nähnytkään tuo vehje, vaan on alasoutulaite nimeltään
Hei Neutraali, toi kuva ei ole ollenkaan sen koneen näkönen, mitä mä kuvailin, hemmetti, mä yritän ettiä kuvan siitä.:rock:

alasotulaite on ekana ja tokana on rintatuettu kulmasoutulaite. sun versio toimi ilmeisesti vaijerilla, muuten varmaan sama periaate.

Liitteet

• alasoutulaite.webp
    alasoutulaite.webp
    30,5 KB · Katsottu: 2 958
  • kulmasoutu rintatuella.webp
    kulmasoutu rintatuella.webp
    18 KB · Katsottu: 4 254
Jep, oikeenpuoleisessa lienee sama periaate, en kyllä löytäny kuvaa siitä, olisko sen nimi vipuvarsisoutulaite niinkun ancelita sanoi, merkki on ainakin Kraftwerk.

veikkaan että sama periaate kuin vasemmanpuoleisessa. ei istuttava versio voi olla samankaltainen kuin tuo kulmasoutulaite(oikealla), ottaa hivenen erilailla. samapa se, hyvä se varmasti on jos on selkä mennyt hyvin juntturaan :thumbs:

Noi koneet on oikein kivoja vaihteluja kyllä. Meitin salilla on sellanen rintatuettu kulmasoutu juttu kanssa missä istutaan ja se tulee talja avulla rintaan. Erittäin hyvä on ta kun pitää rinnan siinä tuessa kiinni niin varmasti on tuntumaa. :rock:

Rintatuettu kulmasoutu on kiva. Alaselkä ei rasitu, joten voi käyttää isompia painoja ja turvallisemmin kuin levytangolla.

Megasystem sanoi:
No niin, treenaako kukaan selkäkoneilla?
Nyt olis sellanen kysymys, että onko ne tehokkaampia kun taljat?
Mä kokeilin ekaa kertaa sellasta, missä istutaan ja siinä on sellanen rintaa vasten tuleva tuki.
Sitten kahvoja vedetään noin rinnan kohdalle, siis vaakatasossa.
Koneessa on painopakka mihin menee vaijerit.
Mulla ainakin tuli koko yläselkä sillä tosi kipeeksi, mites muilla?

Tommonen kone mihin voi lataa levypainoi on aivan helvetin hyvä. Siis tyyliin tollanen mikä on vasemmal neutraalin kaivamassa kuvassa. Huomattavasti heikompi esitys tuo oikeanpuolimmainen ainakin omille välityksille.

Ratu sanoi:
Rintatuettu kulmasoutu on kiva. Alaselkä ei rasitu, joten voi käyttää isompia painoja ja turvallisemmin kuin levytangolla.
hmmm. mun mielestä se on kyllä paljon raskaampi kuin vapaalla painoilla tehtynä kun ei pysty jalkoja ja kropan nytkäytystä käyttään apuna. siinä se on hyvä että se ei rassaa ala selkää.

Juu no mulla on alasekä niin heikko, ettei uskalla paljoa laittaa tangolla tehtäessä. Kyllä tuossa laitteessakin voi huijata nykäisemällä vähäisen kropalla.

Mulla ainaki tossa 45-asteen kulmassa olevassa rintatuetussa t-soudussa rasittuu alaselkä huomattavasti enemmän mitä tangolla tehtäessä. Painotki on jotain 60-70% vaan tangolla tehdyistä sarjapainoista.

T soutuhan tarkoittaa sellasta 45 asteen juttua ilman tukea. Mulle se tuen kanssa oleva on rintatuettu soutu. Ilman tukea oleva on aivan sika rankka alaselällekin. Jos vielä salilla on oma laite sille niin avot.

Ratu sanoi:
Juu no mulla on alasekä niin heikko, ettei uskalla paljoa laittaa tangolla tehtäessä. Kyllä tuossa laitteessakin voi huijata nykäisemällä vähäisen kropalla.
voi, mutta ei millään niin paljoa kuin vapaalla tangolla koska jalkoja ei voi hyödyntää eikä yläkropan "luonnollista" liikettä, tuo rintatuellinen on kyllä paljon raskaampi tehdä IMO. vapailla painoilla näkeekin yleensä melko koomisia suorituksia:). mutta tietäähän sen että siinä vedetään muulla kuin selällä ku monet jäbät on kuin seipään nielleitä ja silti veivaillaan isoilla painoilla. tuommoseen rintatuelliseen vehkeeseen laitetaan samat romut niin hymy hyytyy :)

jos mulla ois selkä kunnossa niin tekisin kyllä vapailla painoilla. kerran tein tuota rintatuellista kulmista päin makuulla vinopenkissä tangolla(koska silä salilla ei tuollaista rintatuellista ollut), siinäkin jo pystyi käyttään 30kiloa isompia rautoja verrattuna tuohon oikeaan rintatuelliseen. saati kuinka paljon isompia vois vapaalla tehdessä käyttää, arvelisin että 40-60kg isompia.

Back
Ylös Bottom