Selkäkivut/Hengenahdistus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Axel
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Mulla on nyt tässä viimeset pari viikkoa ollu selkä jumissa ja se on ollut todella kipeä, mikä mahtais auttaa siihen, oon venytelly selkää sanotaanko lähes joka päivä ja myös hierottu on useampaan kertaan. Onko siihen kenties jotain muita kotikeinoja?

Ja sit toinen juttu, voiko hengenahdistus johtua puntilla käymisestä esim.selkäreenistä, mulla on nimittäin kovaa hengenahdistusta (ei saa syvää henkeä) aina iltaisin salin jälkeen ja muutenkin. Lääkärissä on käyny ja mulla ei todettu mitään allergiaa tai astmaa?

Kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Selkä kun on jumissa ja lukossa niin ahdistaa henkeä syvään hengittäessä. Siihen auttaa kunnon urheiluhieroja, fysioterapeutti, naprapaatti tai ihan joku muu joka osaa avata myös ne lukot. Ei se pelkkä hieronta mitään auta. Mulla jumii lapojen välistä helposti ja säännöllinen hierojalla käynti (n. kerran kuukaudessa) auttaa kummasti tähän vaivaan.

Meikäläisel on kans vähän sama juttu. On meinaan tuol intissä pitkillä marsseilla täyspakkaus seläs selkä joutunu koetukselle ja nykyään on aika hankala nousta ees sängystä. Onneks sitä varten on veksi ;)

Mut en yhtään ihmettele et henkee on vaikee saada välillä. Itellä on samoja ongelmia ja suosittelen kans tota mitä Timba79 neuvo.

Axel sanoi:
Ja sit toinen juttu, voiko hengenahdistus johtua puntilla käymisestä esim.selkäreenistä, mulla on nimittäin kovaa hengenahdistusta (ei saa syvää henkeä) aina iltaisin salin jälkeen ja muutenkin. Lääkärissä on käyny ja mulla ei todettu mitään allergiaa tai astmaa?

Kenelläkään vastaavia kokemuksia?
mulla täysin sama homma kerkes olemaan yli vuoden. astmakokeet, röntgenit ja vitun puhallustestit oli koko ajan täysin normaalit. ekaks mulle määrättiin astmapiippu, sellanen kiekon muotoinen mut siitä ei ollut oikeestaan mitään hyötyä. nyt 2 viikkoa sitten alko vituttaan jälleen kerran ja marssin lekuriin ja se määräs mulle sellasen turbuhallerin(piippu) eikä sen jälkeen oo henki vinkunu eikä ahdistanut, ei kertaakaan. :kippis1:

Maastaveto treenin jälkeisenä päivänä ei kans pysty
syvähengittään.Selän hengityslihakset kramppaa ettei pysty kunnolla
hengittään.Onneksi tää mennee ohi jo seuraavana päivänä. :thumbs:
Eli normaalia treenikipua(ei se tapa se vahvistaa).

Mulle tulee hengenahdistus jos istun kauan huonossa asennossa.
Lääkäri määräs lisää liikuntaa todettiin jonkinnäköinen rakennevika keuhkoissa.
Jos alkas kävelemään puntille auton sijaan... :nolo:

Asiasta kolmanteen!
Onko kenelläkään skolioosia selässä (eli selkä mutkalla!) joko synnynnäinen tai jossain elämäntaipaleella tullut kuten minulla tuntuupi olevan?! Tarkempi nimi taisi olla kipu-skolioosi...
Tietenkin paranee sillä että käy hieronnassa ja lukkoja naksuttelemassa, venyttelee ja treenaa, mutta onko kenelläkään saatu selkää hoidettua kuntoon eli suoristettua? Ja kyse oli nyt siis kipu-skolioosista jonka takia ranka on lihasten jumimisen takia kierossa!

nostetaanpa tätä trediä taas..

Mites onko jengillä ollu tällästä?
Entä onko tupakointi teillä vaikuttanut siihen? Koska mulla se tupakka pahentaa asiaa.

Ja nyt se oli poissa pari viikkoo koko vaiva mut nyt ku poltti viikonloppuna pari röökiä niin selkä jumahti taas.

Voiko se johtua siitä tupakasta, sattumaa vai onko mulla joku syöpä?

nostetaanpa tätä trediä taas..

Mites onko jengillä ollu tällästä?
Entä onko tupakointi teillä vaikuttanut siihen? Koska mulla se tupakka pahentaa asiaa.

Ja nyt se oli poissa pari viikkoo koko vaiva mut nyt ku poltti viikonloppuna pari röökiä niin selkä jumahti taas.

Voiko se johtua siitä tupakasta, sattumaa vai onko mulla joku syöpä?

Tuskin se ainakaan hengitysteitä avaa, joten sanonkin: älä polta lainkaan.
Tai jos poltat, polta kunnolla, ei siitä muuten oo pienintäkään hyötyä. Jos on riippuvainen ni saa ainakin hyvän mielen sillä.

Itellä ihan sama ton hengityksen suhteen, mutta ei se myöskään ainakaan auta jos sitä rupee ajattelemaan sitä hengitystä. Sillon rupee luonnostaa haukkomaan henkeä ja saada haukottua "loppuun asti" sen hengityksen.. Seurauksena vaan se että koko hengityslihakset väsyy ja tulee siitä pelkästää inhottava olo ja tuntuu että koko ajan pitäs haukkoa. Kyl toi ohi menee ja tärkein siinä ohella etei sitä ainakaan hirveesti ajattele. Pelkkä hengittämisen ajattelu saa jo hengityslihakset melko lukkoon jos siksee tulee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täällä nyt ei ole varsinaisesti mitään hengenahdistuksia, kuin että tietyissä liikkeissä, kuten kyykky ja jalkaprässon vähän vaikea hengittää. Siis kyllä ilmaa saa, mutta hapenottokyky ei ole paras mahdollinen. Keho ikäänkuin puristuu kasaan ja on vaikea hengittää tietyssä asennossa kunnolla.

Joskus aivastaessa selkä ja vatsa vetää jumiin kun äkillisesti jännittää keskivartaloa joka puolelta, niin keuhkoihin ei meinaa saada ilmaa kun puristaa hetkellisesti aivan helvetin kovaa. Vähän niinkuin ilmat pihalle olo.

Itellä ihan sama ton hengityksen suhteen, mutta ei se myöskään ainakaan auta jos sitä rupee ajattelemaan sitä hengitystä. Sillon rupee luonnostaa haukkomaan henkeä ja saada haukottua "loppuun asti" sen hengityksen.. Seurauksena vaan se että koko hengityslihakset väsyy ja tulee siitä pelkästää inhottava olo ja tuntuu että koko ajan pitäs haukkoa. Kyl toi ohi menee ja tärkein siinä ohella etei sitä ainakaan hirveesti ajattele. Pelkkä hengittämisen ajattelu saa jo hengityslihakset melko lukkoon jos siksee tulee.

joo just niin se kyl on. ku sitä ei ajattele nii ei välttämättä huomaakkaan

Mä kävin itseasiassa eilen aika reippeiden alaselkäkipujen takia fysioterapeutti-hieroja jne jne... mitä sen listassa lukikaan, nikamamanipulaatioista lähtien.

Vika löyty takareidestä ja lantion lihaksista/pakaroista. Tää päivä on ollut takareidet hivenen kuin vasaraa saaneet, mutta ruoto oikeni ja olo on 100-paermpi. Kerto vaan, että oli 'pari solmukohtaa' tuolla :D

Suosittelen hierontaa ja sellaisessa osoitteessa joka hivenen tietää noita hermoratahommia ja rankahommia siin ohessa. Voi autta, jollei vika todella ole joku väljyys, välilevyongelma tmv. pahempi juttu. :thumbs:

selkäkipua ja hengenahdistusta

ei helvetti tänä aamuna heräsin selkäkipuun ja hengenahdistukseen. Jos yritän hengittää, nii alkaa ahdistaa hengestä. Siis pystyn tietenkin hengittää, mutta en normaalisti. Makaaminen on myöskin vaikeaa, koska silloin vaikea hengittää. Mulle sattui kyllä tapaturma pari päivää sitten kun tipuin sillalta. Lääkäri kysyi sitten sairaalassa ja tunnusteli että sattuuko niskasta tai rinnasta. No, kyl se vähän teki kipeätä mutta päätin sanoa pienen valkoisen valheen että pääsisin sairaalasta pois. Ne kivut olikin liventyny aika huimasti, kunnes tänä aamuna toi selkäkipu ja hengenahdistus. Mitä pitäisi tehdä, mikä on ? otanko vaa buranan ja yritän goisii ? :hyper:

Joo ei mitään sekoiluja. Dorkaa lähteä sairaalasta valehtelemalla ja sitten odottaa että internetfoorumilla etäparannetaan sut.

Meikäläisellä oli aikoinaan erittäin tuskallisia alaselkä/selkä ja niska kipuja.Makuu asennosta ei pystynyt edes ylös nousemaan ilman ihme kikkailuja, eikä raudan väännöstä voitu puhuakkaan.

Lopuksi päätin mennä fysioterapeutin jalka "expertille" ,koska 3 hierojaa/jäsenkorjaajaa sitä ennen oli kehunut että mulla on oikea jalka lyhyempi kuin toinen, joten luonnollisesti oletin kaikkien kipujen johtuvan siitä.

Noh,FT:lle päästiin ja se tutkiskeli meikäkäistä hetken ja sanoi että "selkä suora, lantio tasapainossa ja jalat saman mittaiset".

Seuraavaksi alettiin sitten venyttelemään paikkoja, ja pienen kiristelyn jälkeen löytyikin sitten se piru joka oli kaiken tuskan alku ja juuri!!..nimittäin etureidet

Äijä opetti hyvät venyttely taktiikat ja sanoi että hänen 20 vuoden kokemuksella kaikki kivut lähtee näillä venyttelyillä ja oikeessahan se ukkeli oli.

Sen jälkeen on ollut joitain aamuja /iltoja ettei pää ole kääntynyt,eikä mies oiennut, mutta hetken kun on venytellyt niin kyllä helpottaa ja kohta kipu on poissa.

Herätetään taas ketjua.

Tietäisiköhän kukaan Oulun seudulta asiansa osaavaa ammattilaista joka osaa tutkia ja avata noita selkäjumeja jotka vaikuttaa hengittämiseen?

Puolisolla on pitkään ollut jotain jumissa selässä ja syvään hengittäminen on vaikeaa, ei tahdo saada kunnolla henkeä.

Perus hierojilla on käynyt mutta ei mitään tehoa tuohon vaivaan.

Vatsan alue, epäkkään alaosa, kyljet, pieni ja suuri rintalihas, kaulan alueen lihakset ja poskilihakset. Noita kannattaa hierojan kanssa käydä läpi. Sitten kannattaa panostaa palleahengitykseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom