Selkäkipu ja jalkalihasten surkastuminen !

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä mulla todettiin pieni rappeuma selässä nikamissa 4 ja 5 vuonna 2003. Sen jälkeen olen venäyttänyt selkäni muutamaan otteeseen uudestaan ja käynyt hoitamassa sitä kiropraktikolla, jolloin olen saanut hetkeksi apua, nyt viimeisen vuoden aikana jalkani ovat menneet erittäin tukkoon ja kipua tuntuu eripuolilla jalkoja. Myös jalkojen lihakset ovat surkastuneet huolestuttavan nopeasti. Olen käynyt useasti erikoislääkärillä, kiropraktikolla, hierojalla jne., mutta mistään ei ole ollut apua kuin hetketsi. Tällä hetkellä olen jättänyt salin minimiin lukuunottamatta syvien lihasten treenausta, kuitenkin kävelen ja käyn uimassa. Olen myös yrittänyt venytellä, mutta venyttelyn jälkeen esim. takareidet ovat kolme päivää todella kipeänä ja kun rupean taas uudestaan venyttelemään niin lihakset ovat taas yhtä jumissa. Mistä apua ?

Olen myös yrittänyt venytellä, mutta venyttelyn jälkeen esim. takareidet ovat kolme päivää todella kipeänä ja kun rupean taas uudestaan venyttelemään niin lihakset ovat taas yhtä jumissa. Mistä apua ?

Hermokudos ärtynyt? Pitkät tasaiset venytykset takareisi- pakaraosastolta kokonaan pois. Kokeile esim "takareisipumppua": Eli, selinmakuulta molemmin käsin takareidestä kiinni, vedä kevyesti jalkaa polvi koukussa päätä kohti. Kun tunnet takareiden kiristyvän (siis se ihan eka tunne, EI HAMPAAT IRVESSÄ!!), odota hetki ja aloita kevyesti painamaan polvea suoraksi => kiristyksen pitäisi lisääntyä (EI KIPUA!!!!). Toista x10, tavoitteena: Jokainen jousto 1mm pidemmälle. Ainoastaan 10x/puoli ja sillä selvä. Sitten katsot miten jalka reagoi. Jos OK seuraavana päivänä, tee 2x10, seuraavana 3x10.

Jos takareisi ärtyy tästäkin, täytyy tutkia enemmän ennen hutkimista, ja se ei onnistu netin kautta.

Back
Ylös Bottom