Selkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PeeP
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aattelin pistää tämmösen pieni muotoisen gallupin et kuin monella teistä on selkä salireenien jälkeen kipeenä? Itelläni ainakin suunnilleen joka salipäivä. :jahas: (poistakaa jos tämmönen on jo)

ZeiZei sanoi:
siis onko sulla joka salipäivä selkä kipeenä? :D

Anyway, itselläni menee selkätreenistä aina todella kipeäksi latsit, ja muutenkin koko selkä. Selkätreeni = paras treeni!
Sehän se siinä hauskinta onki esim tekee jotain vatsalihaksia niin selkä vaan kipeenä :lol2: pitäsköhän tehä jotain asialle? ei se kyllä mua haittaa (ei oo tullu varmaa reenattuu selkää eli se on tosi heikko tai sitte se on vaan rikki)
Niin joo ja sitä on vähä vaikee reenata kunnolla ku se on aina kipeenä ;)

PeeP sanoi:
Sehän se siinä hauskinta onki esim tekee jotain vatsalihaksia niin selkä vaan kipeenä :lol2: pitäsköhän tehä jotain asialle? ei se kyllä mua haittaa (ei oo tullu varmaa reenattuu selkää eli se on tosi heikko tai sitte se on vaan rikki)

Niin sun pitäis nyt erottaa treenistä aiheutuva lihaskipu ja rikkinäisestä selästä johtuva kipu. Jos se on lihaskipua, nauti vaan olostasi. ;) Jos tuntuu että selkä on rikki, eli kipu on esimerkiksi epäsymmetrisesti vain toisella puolella tai tuntuu selvästi rangassa eikä lihaksessa, hakeudu lääkäriin.

notko sanoi:
Niin sun pitäis nyt erottaa treenistä aiheutuva lihaskipu ja rikkinäisestä selästä johtuva kipu. Jos se on lihaskipua, nauti vaan olostasi. ;) Jos tuntuu että selkä on rikki, eli kipu on esimerkiksi epäsymmetrisesti vain toisella puolella tai tuntuu selvästi rangassa eikä lihaksessa, hakeudu lääkäriin.
Se johtuu varmaa vähä molemmista ku pennusta asti ollu selkä kipeenä, mutta on ne lihaksetki kipeenä :)

Mistäs kohtaa se sun selkä kipeenä on? Itellä just ollu pari päivää epäkkäiden alaosa ja alaselän lihakset kipeenä ku mavea tuli tehtyä. Loppujen lopuks tää treenistä johtuva lihaskipu ja muu kipu on helppo erottaa toisistaan. Tää treenistä johtuva lihaskipu tuntuu täysin erilaiselta mun mielestä.

ZweCCo sanoi:
Mistäs kohtaa se sun selkä kipeenä on? Itellä just ollu pari päivää epäkkäiden alaosa ja alaselän lihakset kipeenä ku mavea tuli tehtyä. Loppujen lopuks tää treenistä johtuva lihaskipu ja muu kipu on helppo erottaa toisistaan. Tää treenistä johtuva lihaskipu tuntuu täysin erilaiselta mun mielestä.
Alaselkä menee niinkö täysin lukkoo ja alkaa pistää
en tee mavee nykyään oikeestaan ollenkaa ku menee selkä moneksi päiväksi lukkoon suht pienillä painoillaki :jahas:

Sanokaas mikä on mun selässä kun se menee jumiin/kipeytyy tuolta alaselästä todella helpolla kun esim. tekeepenkkiä, kyykkyä jne. Ja sama tilanne kun juoksen pikkasen enemmän niin alaselkä vetää aivan jumiin todella helpolla... Kipu on ihan ala selässä, välillä tuntuu jopa häntäluussa asti :O ...

Jos on ihan pirunmoista kipua nii sit joutun fysioterapeutille/lääkärille. Saattaa olla syy selkäytimessä. Sehän loppuu siihen häntäluun kohalle. Nikamat tai nikamalevyt saattavat liikkuessa painaa.

itellä on selkä menny rikki(välilevy vasemmalta puolelta) nyt kumminkin kunnossa.joutu ite pitämään taukoo alaselkää rasittavista liikkeistä.sitten ku selkä oli ollut kivuton parisen kuukautta aloitin kiinnittämään huomiota selän huoltoon ja myös niitten pienten lihasten tekemiseen.nyt on selkä pysynyt kunnossa ku muistaa venyttelyn ja muun huollon joka harjoituksen jälkeen :) selkäreenin jälkeen menee melko jöötiin kyl selkä mutta kipuja ei onneks ole ollut

Joo selästä kannattaa pitää huolta ja olla varovainen sen kans. Kyllä sitä taas eilen tuli sellanen muistutus kun näki kun yks tuttu kepin kanssa käveli kun selästä on välilevy revennyt. Voipi olla että siihen boudailemiset loppuis kun käveleminenkin näky pirun vaikeeta olevan ja mitään ei pysty hän tekemään. Tavallaan pieni pelkokin iski perseeseen että perhana jos oman selän joskus tuohon kuntoon pistää salilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
PeeP sanoi:
Miten muuten noi vatsat tapaat tehä?

Oon ite kelannu, että lihasten kipeytyminen on suoraan verrannollinen treenin hyvyyteen. Jos treenin jälkeen kahtena seuraavana päivänä ei tunnu missään, oon tehny jotain väärin ja treeni ei oo menny perille. Mahtava fiilis ku on paikat hellänä!

Jep,noinhan se on...tämä taitaakin olla yks iso ero bodi- ja voimapainottessa treenissä.
Ite en oo ikään oikein koskaan tosta DOMS:sta perustanu...

Kyllähän tuo maven jälkeen välillä tuppaa olemaan kipeänä, mutta siitä tietää että se on tervettä ns, lihaskipua kun kipu lähtee parin päivän päästä pois. jos siitä vielä jatkuu voi alkaa jo vähän niitä välilevyjä tunnustelemään :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom