Selkä treenistä hitusen..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jason
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitkästä aikaa alotin taas treenauksen. Mietinkin paljon liikkeitä pitää selälle tehdä? Teen 1krt/vko jokaisen lihasryhmän.. Kuitenkin selkä on julmetun iso, joten sitä pitää treenata varmasti kovaa ja paljon sarjoja, jos kerta viikkoon meinaa riittää. Nyt tein viimeksi:

tangolla vatsaa kohti (en muista nimeä) 3x8-10
käsipainoilla rintaa kohti - I I - 2x8-10
ylätalja eteen 2x12
taakse 2x12
alatalja 3x12

Tarkoitus olisi ottaa normaali mave vielä mukaan. Sekä alaselkiä teen tuossa häkkyrässä 3x20. Riittääkö? AInakin tuntuu mukavasti siellä ja naama irvellä.

Onkohan tuossa liikaa selälle reeniä? Vai mitä pitäisi muuttaa. Talja liikkeet yritän tehdä tuntumalla ja pienemmillä romuilla/enemmän toistoja. Ei kyllä mitenkään kovin hyvin tunnu selällä. TOsin ei kyllä hauiksissakaan niin paljoa kuin tein isommilla painoilla. Helppiä kiitos!!

Jason sanoi:
Tangolla vatsaa kohti (en muista nimeä) 3x8-10
käsipainoilla rintaa kohti - I I - 2x8-10

Kulmasoudusta on varmasti kyse mutta ei varmaan molempia tartte samassa reenissä kun on taljatkin mukana. Eli Ota se veto ensin, kulmasoutu (vatsaan), Ylätalja, alatalja ja ojennukset.

Niin vaihtele sitten välillä noita liikkeitä (ylätalja eri tyylillä - leuat, kulmasoutu kp - tanko - tuettuna)

Oma selkätreenini joka on toiminut hyvin ja nyt se menee perille sinne selkäänkin eikä hauiksille pelkästään:

Leuanveto vastaote/myötäote + lisäpainot 10,8,6 tarvittaessa tai ylätalja: 3x12-8
Kulmasoutu kp/tanko: 12,10,8-6
Mave: 4x5 (suht raskaat romut)
alatalja eteen: tee vaikka pienemmillä painoilla ja purista lavat kunnolla yhteen) 3x12-8
ylätalja taakse en tee, koska mulla on toi kainolonseudunlihas (liereälihas kipeytyy siitä)

Mun mielestä kannattaa pitää yhtä paljon sarjoja ylhäältä vedettävissä liikkeissä mitä soutuliikkeissäkin. Itse valitsisin 4-jakoisessa, jota ilmeisesti käytät?, mukaan 2 liikettä molemmille. Ylätaljaa/leuanvetoja kahdella eri otteella, 3 sarjaa molempia. Soutuliikkeistä kulmasoutu tangolla ja altalja, kumpaistakin taas 3 liikettä. Välillä kannattaa tehdä soutuliikeet ensin ja välillä taas ylhäältä vedettävät liikkeet ensin. Tämän lisäksi voi tehdä erikseen alaselän harjoituksia, jos ohjelmassa ei ole takareisille SJMV tai Julle, tai sitten selkäpäivänä vielä maastavetokin mukana. Jos joku näistä raskaista alaselkää kuormittavista liikkeistä on jo ohjelmassa, ei mielestäni alaselkää kannata enää erikseen rääkätä.

Oma treenini:
Maastaveto 5 sarjaa
Leuanveto 3 sarjaa
kulmasoutu 3 sarjaa
Ja varmasti riittää selälle, ainakin mun :D

Mulla on ihan hyvin toiminu tällänen

Maastaveto:1-2 sarjaa
Leuanveto leveel: 3
Ylätalja kapeel: 3
Kulmasoutu kp: 3
Alatalja: 3

Mä teen yleensä tommosta, vähän ehkä voimapainotteista
1.Mave 4-5x 1-5
kulmasoutu 2-4x 5-8
(leukoja)
2.Leukoja 4-5x 4-10, leuat yleensä eri otteilla.
kulmasoutu sama kun aiempi, otetta vaihtelen ja oteleveyttä välillä. Yleensä kuitenkin niin raskailla kun mahdollista.
Suorin jaloin MV pari sarjaax8-10
(Olankohautuksia,julle)
Melko saman näköstä kun aikasemman kirjottajan reeni, hyvää perustreeniä.

Kiitoksia. Otankin monta kokeiluun noista ja rakennan sopivimmalta tuntuisen setin.
Muutama kysymys vielä. Kulmasoutu tangolla: Onko suorituksesta tarkkaa kuvaa? Tuntuma on pirun hyvä tuolla liikkeellä. Uskoisin tekeväni sen puhtaasti, mutta jos kuvaa löytyy. Pullover taljassa kuulostaa mielenkiintoiselta. Siitä kuvasarjaa?

En kyllä olisi uskonut että moni tekee paljon noita leukoja. Tuleeko niillä todellakin tulosta? Veikkailisin että painoilla tehtävät liikkeet kuormittavat enemmän selkää. Miten on? Kovaa faktaa jollakin? Kiitän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tulosta tulee varmasti. ote ja tekniikka taitaa vaikuttaa enemmänkin tohon että kuinka paljon ottaa selkää. Kyllä monet tekee taljassakin hauiksilla liikkeen. IMO leuat hakkaa ylätaljan ihan kepeesti.

itellä 2-jakoinen ja selkäpäivä menee

kulmasoutu tangolla 3*8-12
alatalja/ylätalja 2*8-12
mave 2*6

reeniä joka toinen päivä

Dynamite88 sanoi:
itellä 2-jakoinen ja selkäpäivä menee

kulmasoutu tangolla 3*8-12
alatalja/ylätalja 2*8-12
mave 2*6

reeniä joka toinen päivä

Ohhoh, oletko tuollai kehittynyt miten? Tuntuu pahalt jo ajatella et 4 päivän välein tekis mm. maven

Oma selkätreeni menee jokseekin näin:

Maastaveto 1 työsarja ja toistoja 1-6
Ylätalja eteen tangolla 3x12
Ylätalja eteen sillä fukkin alataljan härdelil 2x12
Alatalja 3x12-16
Kulmasoutu käsipainoilla 3x12 molemmille puolille

Ja saman päivän viel olankohautukset tangolla, pari 12 toiston sarjaa.

Jotain tuollaista olen vetänyt ja puolessa vuodessa (8kk selkää tehty) olen ihan hyvin mielestäni kehittynyt.

8 sarjaa leukoja tai ylätaljaa
4sarjaa rintatuellista kulmasoutua

tuo on selkävammaisen reeni, jos olisin terve ottaisin lisäksi tuohon vielä 3sarjaa alataljaa isoilla painoilla.

Ruhli sanoi:
Ohhoh, oletko tuollai kehittynyt miten? Tuntuu pahalt jo ajatella et 4 päivän välein tekis mm. maven

Sama juttu. itellä menee selkä jumiin jos vedän vaikka joka viikko maasta, ni parin kolmen viikon jälkeen on sellane olo et pakko jättää veto välistä.

hafanafa sanoi:
Sama juttu. itellä menee selkä jumiin jos vedän vaikka joka viikko maasta, ni parin kolmen viikon jälkeen on sellane olo et pakko jättää veto välistä.
Pidätkö säännöllisesti kevyitä viikkoja, siis ihan kaikesta treenauksesta?

Oon aatellu että jos alkas tekee sillai että jokatoinen viikko tekee maven ja jokatoinen viikko kyykyn. Ku tekee maven ni sillo tekee kyykyn tilalla prässiä/hackia jne. ja kun jättää maven välistä niin ei sitä nyt välttämättä tarvihtisi tehdä edes ojennuksia, ehkä rinnallevetoa tjms.
Mitään järkeä?:P

[/QUOTE]En kyllä olisi uskonut että moni tekee paljon noita leukoja. Tuleeko niillä todellakin tulosta? Veikkailisin että painoilla tehtävät liikkeet kuormittavat enemmän selkää. Miten on? Kovaa faktaa jollakin? Kiitän.[/QUOTE]

Voihan leuanvetojakin tehdä lisäpainoilla. Itse ainakin suosin lisäpainoja leuanvetoja tehdessä, kevyt kun olen. :nolo:

Ruhli sanoi:
Pidätkö säännöllisesti kevyitä viikkoja, siis ihan kaikesta treenauksesta?

Oon aatellu että jos alkas tekee sillai että jokatoinen viikko tekee maven ja jokatoinen viikko kyykyn. Ku tekee maven ni sillo tekee kyykyn tilalla prässiä/hackia jne. ja kun jättää maven välistä niin ei sitä nyt välttämättä tarvihtisi tehdä edes ojennuksia, ehkä rinnallevetoa tjms.
Mitään järkeä?:P

en oo pitäny keveitä viikkoja koskaan, mut vois olla kohta paikallaan. oon nyt tehny monta vikkoa putkeen kyykkyjä ja vetoja, ja kyykyssä tulokset on tullu alas jo neljänä kertaa putkeen.. reidet, selkä ja rinta on melkee kokoajan arat.
aattelin et kohta jättäs vedon pois ja alkas keskittyyn kyykkyyn ja penkkiin..

Jos ekasta sarjasta lähtien laittaa meneen niiiiiiiiiiiiiiiiiii-in uitusti niin kysyn vaan, että miten joku voi jaksaa tahkoa toistakymmentä sarjaa selälle? Oonko mä vain heikko vai riehunko liian kovaa jo ekoissa sarjoissa?

Oma ehdotukseni: Kasaa alla olevista liikkeistä joku mukava setti 6 sarjaa korkeintaan per treeni. IMO määrä ei korvaa laatua.

Normileuka tahi Penkkileuka niskantaakse 2x10-12 +lisäpaino
Alatalja 2x10-12
T-Soutu 2x10-12
Ylätalja (kapea kahva) 1x10-12

Ruhli sanoi:

aiva hyvin kehittyny eli aina melkei saa lisätä rautaa/toistoja ja joka liikkeen vedän tappiin saakka ja raivolla :D sillo ku tehin 4-jakosta ohjelmaa nii oli kyykky ja mave samas reenis ja iha hyvi jakso vetää mut parempi varmaa tehä eri reenis kumminki mut nyt > :zzzz:

Suositut

Back
Ylös Bottom