Selkä mutkalla penkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
[RAUTALANKA] Jos haluat lisää massaa rintalihaksiin, kannattaa sitten treenata niitä. eli jos teet penkkiä isolla kaarella, treeni kohdistuu enemmän ojentajiin, lähinnä juuri siksi, että nosto on kaarella lyhyempi ja noston yläosassa ei nosteta rintalihaksilla, vaan ojentajilla. jos teet lahnana, rintalihakset ovat kovemmalla rasituksella sillä liikkeen alaosassa nostavat rintalihakset enemmän. vertaa vaikka penkkiä mutkatangolla lankkupenkkiin.[/RAUTALANKA]

jäikö epäselvyyksiä?

lumbago - kokeileppa kummalla tyylillä lähtee nopeempaa rinnalta ylös.
sanoisin että lahna tyylillä hiukan raskaampaa, joka varmasti tuolloin parantaa ala-osaa nostosta.

Meidän salilla tekee yks kaveri penkkiä tyylillä 15 cm perse irti penkinstä ja kaarta niin paljon kuin vaan saa. Hyvin tuntuu toimivan sillä se penkkaa sellaset 240 kg. Mahtavat raudat, mutta silti ei oikein sytytä moinen tyyli. Itse teen pienellä kaarella ja yritän saada tukevan asennon nostoa varten... Mut toisaalta mä katson tulokset peilistä en raudoista, joten kukin tavallaan...

JPK sanoi:
Meidän salilla tekee yks kaveri penkkiä tyylillä 15 cm perse irti penkinstä ja kaarta niin paljon kuin vaan saa. Hyvin tuntuu toimivan sillä se penkkaa sellaset 240 kg. Mahtavat raudat, mutta silti ei oikein sytytä moinen tyyli. Itse teen pienellä kaarella ja yritän saada tukevan asennon nostoa varten... Mut toisaalta mä katson tulokset peilistä en raudoista, joten kukin tavallaan...

Voip olla myös heittolajin yleisurheilija. He kun tekevät enemmän tuota ns. runkkupenkkiä. On enemmän lajinomainen tapa treenata.

jiimanni sanoi:
Voip olla myös heittolajin yleisurheilija. He kun tekevät enemmän tuota ns. runkkupenkkiä. On enemmän lajinomainen tapa treenata.

Sikäli kun tiedän niin ei harrasta muuta kuin punttia. Se treenaa muutenkin tolla "runkku" tyylillä, yrittää vaan jokaisessa liikkeessä saada niin paljon romua liikkeelle kuin mahdollista. Esim selkä treenissä käyttää kehon painoa hyväkseen tekemällä törkeitä heiluriliikkeitä. No joo tehköön miten haluaa, kiskoo tollasia rautoja ja mies on ihan matti meikäläisen kokoinen, ei ulkoisesti todellakaan uskoisi niin vahvaksi kaveriksi.

JPK sanoi:
Sikäli kun tiedän niin ei harrasta muuta kuin punttia. Se treenaa muutenkin tolla "runkku" tyylillä, yrittää vaan jokaisessa liikkeessä saada niin paljon romua liikkeelle kuin mahdollista. Esim selkä treenissä käyttää kehon painoa hyväkseen tekemällä törkeitä heiluriliikkeitä. No joo tehköön miten haluaa, kiskoo tollasia rautoja ja mies on ihan matti meikäläisen kokoinen, ei ulkoisesti todellakaan uskoisi niin vahvaksi kaveriksi.
mikä on mattimeikäläisen kokoinen, onko se siis sinun mitat omaava 180/118kg jos on niin pakkokai sen siltä on näyttää että ainakin joskus on salila käyty.

Blacebo sanoi:
Se on runkkupenkki se. Itse en soimaa mitään tyyliä suorittaa punnerrusta, jos tarkoituksena on saada tulosta. Sitä persettä voi laskea sitten kisojen lähetessä. Hyvia puolia on esim. kaaren paraneminen ja isompiin painoihin tottuminen.

Perse irti penkistä penkkaaminen eli runkkupenkki kuuluu samaan kategoriaan kuin reilusti vajaat kyykytkin.

neutraali sanoi:
mikä on mattimeikäläisen kokoinen, onko se siis sinun mitat omaava 180/118kg jos on niin pakkokai sen siltä on näyttää että ainakin joskus on salila käyty.

Veikkaan et kaveri painaa 110 karvan yli 180 pitkä ja melkoinen maha on... Niin ja mulla on vyötärö 108 cm, joten en nyt oo kovinkaan tiukassa kunnossa

Ennenkun tää tredi menee turhanpäiväseksi kiistelyksi niin lisätkääpäs omia tarinoitanne, että miten ootte kehittäny tuota kaarta penkkiin. Siis puhdasta kaarta selkään niin että perse on penkissä. Käsittääkseni yläselän kaari on tärkeempi kuin alaselän. Ei tahdo millään saada pysymään sellasta kunnollista kaarta. Apua jonkinlaisesta venyttelystä tms?

KeskiNormaali sanoi:
Ennenkun tää tredi menee turhanpäiväseksi kiistelyksi niin lisätkääpäs omia tarinoitanne, että miten ootte kehittäny tuota kaarta penkkiin. Siis puhdasta kaarta selkään niin että perse on penkissä. Käsittääkseni yläselän kaari on tärkeempi kuin alaselän. Ei tahdo millään saada pysymään sellasta kunnollista kaarta. Apua jonkinlaisesta venyttelystä tms?

Itte mietin joskus tota kans että kuinhan sitä kaarta sais parannettua. Tietääkseni ainakin voimistelijat ja tanssijat koittavat parantaa rangan taipuisuutta sillai että menee lattialle selälleen sellasen jalkapalloa pienemmän jumppapallon päälle ja siinä taivuttelevat selkää. Tai tällasen käsityksen sain kun eräs tanssija tuttuni kertoili joskus. Kellään parempia ideoita..? :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
neutraali sanoi:

Ei toi mitään kerro, voihan sen olla kunnon pullukka :lol2:

Ite teen aina lahnapenkkiä, en ees osaa tehä tollasella kaarityylillä :D

Toi ehecin mainitsema pallojuttu voisi olla toimiva kikka, ainakin aukaisisi rankaa. Pitänee kokeilla, alottaa vaikka pallosta jossa 2/3 ilmaa tai 1/2 ja pumppailee kaaren kasvaessa lisää.

n00kie sanoi:
Ei toi mitään kerro, voihan sen olla kunnon pullukka :lol2:
no aika harvinaitsa jos on tuon kokoinen ja ottaa sen 240 penkistä että siitä' ei huomaisi että salilla olisi käynyt, 240 on jo sellainen lukema että pakko muutakin olla entä pelkkää pullaa koko kroppa.

mun treenikaverilla on kans loistava kaari ja sen se on rakentanut 13 vuoden aikana, kun on aina kunnolla asetellut ja "työntänyt" itsensä kaarelle. "olipas hyvin selitetty" Mut joo ei noista venytyksistä taida ikinä haittaa olla, kun vaan muistaa pitää järjen mukana.

neutraali sanoi:
no aika harvinaitsa jos on tuon kokoinen ja ottaa sen 240 penkistä että siitä' ei huomaisi että salilla olisi käynyt, 240 on jo sellainen lukema että pakko muutakin olla entä pelkkää pullaa koko kroppa.

Hei mä oon itte ihan heikkopeikko. Tunti sitten meni 5*110 kg penkkiä ja maksimitkaan ei oo kun joku 160 kg "aikaa sitten" Mul itel oli 10 vuotta taukoa salista ja nyt oon vasta 2 kk treenannu. 2 kuukaudessa on nyt noussu penkki 5*90 kilosta tohon 5*110 kiloon.

JPK sanoi:
Hei mä oon itte ihan heikkopeikko. Tunti sitten meni 5*110 kg penkkiä ja maksimitkaan ei oo kun joku 160 kg "aikaa sitten" Mul itel oli 10 vuotta taukoa salista ja nyt oon vasta 2 kk treenannu. 2 kuukaudessa on nyt noussu penkki 5*90 kilosta tohon 5*110 kiloon.
juu, tarkoitin sitä 240 penkkaajaa

KeskiNormaali sanoi:
Toi ehecin mainitsema pallojuttu voisi olla toimiva kikka, ainakin aukaisisi rankaa. Pitänee kokeilla, alottaa vaikka pallosta jossa 2/3 ilmaa tai 1/2 ja pumppailee kaaren kasvaessa lisää.

Aivan, itseäni ei enää nykyään oikeestaan kiinnostakaan sen kaaren rakentaminen kun olen siitynyt enempi kehoilu mielessä reenaileen, mutta juuri yläselän jumeja toi vois aukoa. Kunhan vaan muistas joskus sellasen pallon ostaa...

JPK sanoi:
Mun treenikaveri penkkaa 170-180 ja se on kyllä HUOMATTAVASTI isompi kuin tää 240 mies.
joo joo, mutta tuskin se 240 mieskään mikää aivan mattimeikäläisen näköinen on, pointtini siis on että kai siitä nyt huomaa että se on salilla käynyt, jos ei huomaa niin on kyllä ihme tapaus :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom