Selkä liikkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Funky
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En ole selkään niin hirveästi aiemmin keskittynyt johtuen uintitaustastani, mutta nyt viime aikoina olen ruvennut sinne vähän lihasta ja muotoja(V) kaipaamaan.(ylläty yllätys :D)
olen selän vetänyt kerran viikossa. Liikkeet ovat aika usein ollet samat.
Eli jotenkuten näin (liikeet ei aina samassa järjestyksessä)
Alkuun lämittelynä 3x leuka max (totta kai muutakin lämmittelynä)

2-3x(5-15) talja niskantaakse/eteen (vuoroviikoin/mikä tuntuu hyvältä=)

2-3x(5-15) soutu

2-3x(5-15) kulmasoutu? (http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBBentOverRow.html)

2-3x(5-15) mave
Loppuun vielä leukoja sen minkä jaksaa (yleensä ei jaksa)

jullea olen yrtittänyt mutta se ei oikein luonnistu.

Onko toi nyt jotenkuten järkevän näköinen ohjelma?
Mitä parantelisitte siinä ja miksi.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ei varmaankaan oo kannattavaa/välttämätöntä tehdä max-leukoja lämmittelyks. Vähän venyttelyä ja muutama lämmittelysarja riittänee... Ja kyllä, tuo on kulmasoutu...

Leuat lähinnä sen takia maksimeina (tosin nämäkin aika tunne pohjalta, eli mikä tunutuu sinä päivänä hyvältä, yleensä 6-12 välillä), sillä tarkoitukseni olisi saada nostettua ennätys 12 ->20+ (intti edessä ja tahtoo täydet lihaskunto testissä[ainut joka tällä hetkellä kusee])

Muuten ihan ok, mutta vaihtasin välillä noi soudut alkuun tehtäviksi ja senjälkeen vasta leuat ja ylätaljat. Muuten liikkeet ihan hyvät.

Ihan ok-oloinen paketti. Yritä saada reeniin mahdollisimman paljon progressiivisuutta, eli pyrit nostamaan painoja (tai volyymia tai intensiteettiä) joka reenissä. Kun kokonaisrasitus nousee liian isoksi, romauta painot (tai volyymi, tai...) taas alas ja aloita uudelleen. Jokaisessa nousussa yritä aloittaa vähän ylempää kuin edellisellä kerralla, ja yritä päästä hiukan ylemmäs kuin viimeksi.

Ugh, sekavaa tekstiä. Ymmärtääköhän kukaan.

Edit: typoja...

Kannattaa lueskella Miken posteja selkätreenistä, löytyy hyviä vinkkejä.

Onko kukaan koittanu kulmasoutua kulmatangolla???? ite tein viime treenissä ja tuntuma oli loistava!!!! Suosittelen koittamaan..

oon vetänyt tota reenii juuri lisäillen painoja ja vehentäen toistoja. Siksi noi toistot onkin 5-15 välillä..

Zone-sarja -42%
janne321 sanoi:
Onko kukaan koittanu kulmasoutua kulmatangolla???? ite tein viime treenissä ja tuntuma oli loistava!!!! Suosittelen koittamaan..

Onhan näitä variaatioita. Alataljassa v-tangolla, lapiotangolla tai käsipainoilla penkkiä vasten. Viimeisessä toteutustavassa oon huomannut hengityksen vaikeutuvan, kun rintakehä painuu lankkua vasten - eli totta puhuen aika anusmunderista, mutta ajattelinpa ilmottaa kuitenkin kokeilunhaluisille. :lol2:

Edit. Onko maven sijoittamisella treenin loppupuoliskolle muuta perustetta kuin siihen mennessä tarpeeksi kauttaaltaan lämmennyt body tai alaselälle kohdistuva rasitus? Tekisi mieli kuitenkin aikaisemmin jumppailla tommonenkin raskas liike alta poies vrt. penkki ja kyykky. Pitäisi nyt ottaa mukaan ihan vakiotreenirepertuaariin...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Wildemar sanoi:
Onhan näitä variaatioita. Alataljassa v-tangolla, lapiotangolla tai käsipainoilla penkkiä vasten. Viimeisessä toteutustavassa oon huomannut hengityksen vaikeutuvan, kun rintakehä painuu lankkua vasten - eli totta puhuen aika anusmunderista, mutta ajattelinpa ilmottaa kuitenkin kokeilunhaluisille. :lol2:

Edit. Onko maven sijoittamisella treenin loppupuoliskolle muuta perustetta kuin siihen mennessä tarpeeksi kauttaaltaan lämmennyt body tai alaselälle kohdistuva rasitus? Tekisi mieli kuitenkin aikaisemmin jumppailla tommonenkin raskas liike alta poies vrt. penkki ja kyykky. Pitäisi nyt ottaa mukaan ihan vakiotreenirepertuaariin...

Tuo maastavedon tekeminen treenin loppupuolella kiinnostaisi minuakin. Itse teen sen aina selkäpäivänä ensimmäisenä koska se on raskain liike. Ainoa haitta mitä olen tästä huomannut että käsien puristusvoima on vähentynyt sen verran että yläselän treenaus on jo vaikeampaa. Tosin jos tekisin maastavedon treenin loppupuolella niin ruuti käsistä olisi sitten loppu ja ei tuota tankoa saisi edes maasta irti. Tietenkin vetositeitä voisi käyttää mutta eikös tuo näppivoima kehity paremmin kuitenkin kun tekeepi ilman.

Edelleen IMO on parempi käyttää niitä vetoremmejä siinä vaiheessa kun näppivoimat hyytyy kun jättää selkätreeni puolitiehen. Kumpihan nyt no tärkeempi, sen selän kasvatus vai ne näppivoimat?!!?

Vihdoin sain eilen tuntumaan jonkun yläselkäliikkeen kunnolla: Kulmasoutu alataljassa pitkällä tangolla (suht leveä ote), n. 45 asteen kulmassa ja 30-50cm päässä taljan pyörästä. Suosittelen kokeilemaan tuota jos on ongelmia saada kunnon tuntumaa selkään, itse en ainakaan saa yhtä hyvää tuntumaa millään muulla selkäliikkeellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom