Selkä leveäks

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

erkki.merkki

Banned
hyvä ohjelmaa tarvittais että saatas lisää lihaa selkään? nykysin 3*10 mave, 3*8 ylätalja 3*10 kulmasoutu ja muutamat retkutukset selkäpenkissä.. mitä kannattas muuttaa tai jättää pois? siis selkäpäivänä muuta en teekkään.

Jätä selkäpenkki pois, tee maastavetoa vaikka 4-5x5-6, korvaa ylätalja leuanvedolla ja muuta kulmasoudussa sarjapituuksia niin johan rupeaa selkä kasvamaan.

Ja jos leuat ei mene nii kannattaa treenin alkuun tehdä vaikka negatiivisia tai avustettuja leukoja. Sen jälkeen sit runnoo lihaksia sillä ylätaljalla. Ei mene kauaa niin rupee leukojakin menemään :)

Ite teen hartioidenlevyisellä vastaotteella ja on ainaki selkä kasvanut tosi hyvin. Monet taas vannoo leveän myötäotteen nimeen.. IMO tärkeintä on se että tekee heilumatta ja täydellä liikeradalla (kädet suoriksi ja leuka tangon päälle) niin se rasitus menee kunnolla sinne minne pitää eli lihaksille eikä sidekudokselle. Sitten ku alkaa jotku esim. 12 toiston sarjat mennä kevyesti nii ota lisäpainoja mukaan.

Niin tai sitte vähemmän, päätä itse.. Vaihda kuitenki johonki suuntaan jos ei kerta noin ole kasvanut. Tai tee vaikka 1x5, 1x10, 1x15 ja 1x niin monta ku menee..

Liikkuvuus on tärkeä tekijä esim. soutuliikkeissä. Nimenomaan lapojen liikkuvuus, mutta samalla yritetään estää olkapäiden pyöristyminen eteenpäin. Treeni pitää saada osumaan selkälihaksiin ja siihen auttaa tekniikoiden kehittäminen ja analysointi eikä pelkkä liikkeiden riuhtominen sinne päin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pakko kysya nain treenisanastoa suomeksi huonosti osaavana... eli mika on myotaote ja vastaote? Tiedan etta kammenet kasvoja pain tai kasvoista pois pain mutta kumpi on kumpi? Kiitos :)

Liikkuvuus on tärkeä tekijä esim. soutuliikkeissä. Nimenomaan lapojen liikkuvuus, mutta samalla yritetään estää olkapäiden pyöristyminen eteenpäin. Treeni pitää saada osumaan selkälihaksiin ja siihen auttaa tekniikoiden kehittäminen ja analysointi eikä pelkkä liikkeiden riuhtominen sinne päin.

Juurikin näin.

Itse yritän tehdä joka liikkeen tuntumalla ja joskus myös kuvaa kameralla kuinka ne lavat oikein liikkuu ja tekee työtä. Mun oma mielipide on,että leveän selän saa tehtyä taljoilla ja soutu liikkeillä, maastavetoa ei tarvita

Mulla selkä on kasvanut räjähdysmäisesti vuodensisällä, etenkin latsit, kun alussa tuli liiankin innokkaasti tehtyä siipiä :nolo: . Eli kapealla otteella ylätaljaa ja kulmasoutua kp ja taljassa. Latsit onkin hieman muita kropan osia edellä... ehkä. MM, käsipaino kulmasoutu kehitty jostain 3x10x20kg->3x10x38kg 10kk sisällä. Leukoja taas tehty pohilta-asti ylös puhtaalla liikkeelä, tietysti kapealla vastaotteella. Kulmasoutua, ja yhdenkäden kulmasoutua taljassa myös. Itellä tavotteena semmonen 120+cm rinnanympärys... tällä hetkellä +100cm alussa 80-90luokkaa. Ison selänhän huomaa ensimmäisenä massanjoukossa, vaikka pitkähihainen päällä :david:

ps, tosiaan maveakin on tullut tehtyä

Ite en kyl pidä niin tärkeenä noissa leuoissa juurikaan sitä leuka tangon päälle meininkiä. On toiminut melko hyvin ainakin omasta mielestäni se et jättää hieman vajaaks viimeiset toistot, jolloin pystyy tekemään muutaman toiston extraa ja selässä se ainakin tuntuu. Muutenkin eri tavoin tehdyt leuat on ainakin meikäläisen selkään vaikuttanut hyvin positiivisesti kulmasoudun kanssa.

Ite en kyl pidä niin tärkeenä noissa leuoissa juurikaan sitä leuka tangon päälle meininkiä. On toiminut melko hyvin ainakin omasta mielestäni se et jättää hieman vajaaks viimeiset toistot, jolloin pystyy tekemään muutaman toiston extraa ja selässä se ainakin tuntuu. Muutenkin eri tavoin tehdyt leuat on ainakin meikäläisen selkään vaikuttanut hyvin positiivisesti kulmasoudun kanssa.

Sama. Ite teen leuat leveällä myötäotteella ja aina vajaalla liikeradalla. En päästä käsiä aivan suoriksi alhaalla enkä vetovaiheessa myöskään lähde väkisin repimään itseäni niin korkealle, että leuka ylittäis tangon. Kontrolloitua liikettä ja tuntuma selkälihaksissa koko ajan.

Esim. leukoja vedellessä juuri noin, mutta mavessa/kulmasoudussa sitten päinvastoin... Yksiselitteisempi olisi sanoa, että vastaotteella pikkurillit on toisiaan lähempänä ja myötäotteella peukalot.

"Myötäote = kämmenselät itseä päin
Vastaote = kynnet itseä päin"

mäkin jätän vähän vajaaksi leuanvedot, menee mun mielestä viimeset sentit eniten hauvikselle.

Itse oon saanu selkään uutta tatsia tekemällä joka treenin ekana liikkeenä jonkin leuanveto variaation, kierrätän: kapea vastaote, leveä vastaote, v-kahvalla tai leveä myötäote. sen jälkeen kaksi seuraavista liikkeistä: kulmasoutu tankolla, alatalja, vipuvarsi kulmasoutu tai t-kulmasoutu. joka kerta eri sarjapituuksia.

mavea en tee ollenkaan kun siinä voi loukkaantua.

Suositut

Back
Ylös Bottom