Selkään lisää lihaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Alan vaipumaan oikeesti aika pahaan motivaatio kuoppaan ton selän takia, tuntuu että lihasta ei tule sinne millään lisää...Oon tässä aikani pohdiskellu ja miettiny että teenkö liian vähän liikkeitä vai treenaanko selän liian löysästi...Ruokapuoli on kunnossa,eikä ohjelmassakaan pitäis olla mitäään vikaa...

Esim.viimeksi tein tällä tavalla selän:
Ylätalja eteen kolmiolla 2*10
Niskan taakse 2*10
Leuanveto 2*8
Kulmasoutu tangolla 3*10

Tuntuu että viimesenä vaihtoehtona alkaa olee se, että teen selän 2 kertaa viikkoon ja jätän sitten noita liikkeitä vähemmmälle per reenikerta...Tietysti en oo missään kireessä kunnossa mikä osaltaa vaikuttaa tähän "lumiukkovartaloon"...Mutta toisaalta tiedän senkin että mulla on kapea lantio, kun vaan sais nää ylimääräset pois:itku:

"muistelee kaiholla aikaa jolloin oli hoikkapoika...:itku: :itku: "
Mulla on ikuinen massakausi päällä...

Ja jos joku haluaa vielä muuten tietää mun ohjelmasta jotain niin tässäpä tää perusrunko

päivä 1.
olkapäät+ojentajat

päivä 2
selkä+epäkkäät

päivä 3
lepo

päivä 4
rinta+hauis

päivä 5
jalat

päivät 6 ja 7 lepo

Oon miettiny jos vaihtas ton rinta-hauis päivän ja olkapää-ojentajien paikkaa keskenään kun tulee tällä hetkellä olkapää-epäkäs reeni peräkkäisille päiville...

Nyt sitten niitä kommentteja varsinki kaikki isoselkäset miehet...:thumbs:

Originally posted by Andree
Nyt sitten niitä kommentteja varsinki kaikki isoselkäset miehet...:thumbs:
:rolleyes: No oon isoselkäisestä hemmetin kaukana, mutta vastaan ennen kuin Richard75 ehtii, niillä vinkeillä ainakin mun selkätreenit rupes potkimaan hyvin. Simppelisti, paljon liikkeitä joissa paljon pitkiä sarjoja hyvällä tuntumalla ja kunnon loppurutistuksella aina välillä pakkotoistoin höystettynä. Riku voi päästää Alienit karkuun oman selkänahkansa alta ja avautua selkäaiheesta vaikka lisää?

Selkä mulla on ihan hitusen vähemmän säälittävä kuin muut ryhmät, joten uskaltaudun jotain kirjoittamaan.

Omalla kohdallani ykkösliikeet selälle on:

- maastaveto loppurutistuksella
- kulmasoutu >10 toiston sarjoilla
- ylätalja rinnalle <8 toiston sarjoilla

Ylätaljan saa sopivan pituisella tangolla tuntumaan toooosii hyvin takaolkapäiden alueella, pitkät sarjat kulmasoudussa kunnon supistuksilla kasvattaa siivet ja maastaveto olankohautuksella saa trapsit vuotamaan veristä hikeä. Tietty vaihtelua tarvitaan, mutta enivei noi on tuntuneet tepsivän parhaiten.

HST tai jotain muuta koko kropan reeniä kannattaisi varmaan harkita. Sieltä se kasvun tie voi hyvinkin löytyä. Itse ainakin olen tyytyväinen.

Tuossa olikin Foobarilta tosi hyvin tiivistettynä, toki joku toinen voi saada selkänsä kasvamaan myös hyvin erilaisilla metodeillakin, pitää vaan löytää se itselle sopiva tapa treenata. Jotain noita selkätreenijuttuja löytää varmasti minun vanhoista posteista, tai vaikka Miken posteista.

En tiedä kuinka kokenut treenaaja olet, mutta ainakin alussa monesti tekniikka on perseellään noissa selkätreeneissä. Tehdään liian isoilla painoilla ja huijataan joka liikkeessä. Kannattaa yrittää hioa tekniikka äärimmilleen ja saaha kunnon tuntuma sinne lihaksiin. Tsemppiä vaan selkäreeneihin kyllä se selkä siitä kasvaa!! :thumbs:

Tossa on jo parhaat vihjeet tullukki, mutta voisit kokeilla vaikka lisäämällä sarjoja! Tee kolme sarjaa tai vaikka enemmänkin. Mut sit on liikaa sarjoja jos lihakseen tuleva "pumppi" ei enää kasva lisäsarjoista! :thumbs:

jees elikkä reenitaustaa on takana sellaset 2.5 vuotta, ja painoa on tullu lisää reilu kymmenen kiloa, ja rasvat(lue läskit)on pysyneet samoissa,ehkä jopa pientä laskua on niiden osalta tullut...Että kyllä muuten on tullu lihaa ihan hyvin...:thumbs:
Pitää ilmeisesti sitten lisätä noita sarjoja...jos sieltä löytys mulle se juttu millä selkä alkaa kasvaa...

Vaihtele liikkeitä ja sarja pituuksia vaikka joka viikko.
Kukakohan sanokin jo jossain aiemmassa threadissa, että on hyvä tehdä aina ainakin yksi ylhäältä vedettävä liike ja yksi soututyyppinen. Uskomattoman supistuksen saan itse yhdenkädenvipuvarsisoutukonetsydeemissä ja kulmasoudussa KÄSIPAINOILLA. Joskus on myös kiva vetää kunnon cheatilla ja pistää perkeleesti paino vaikka alataljaan ja repiä koko laite paskaksi:D

leveäleuanveto vastaotteella on liike joka on itellä ainakin tehonnu sekä kulmasoutu vivulla kapealla kahvalla on toinen liike jota kannattaa harkita.

Kokeileppa tämmöistä:

1vko:

leuanveto 3 x max
kulmasoutu 2 x 6
maastaveto 3 x 6
käsipainosoutu 2 x8
alatalja 2 x8

2vko:

T-kulmasoutu 3 x 6
ylätalja leveällä 2 x 6
soutulaite 2 x 8
ylätalja kapea 2 x 8
selänojennus 3 x max

3vko:

leuanveto 3 x max
kulmasoutu 2 x 8
maastaveto 3 x 8
käsipainosoutu/ soutulaite 2 x 8
alatalja/ylätalja kapea 2 x 8

4vko:
sekoitus ylläolevista ja kaikki 3x10-12 ja sarjapainot 60-70%

5vko: kierto alusta.

Tarkoitus että tulee paljon vaihtelua ja että koskaan ei tule samanlaista reeniä peräkkäin! Tämmöinen mulla ainakin toimii todella ja hyvin ja lihaa ja erottuvuutta on tullut...

Tää on ainoa tie leveään, paksuun ja massiiviseen selkään :D

1 Ylätalja eteen

-2 KOVAA sarjaa, ekassa toistot 12-14, toisessa 8-10.
-leveällä otteella
-yläasennossa turha väkisin yrittää venyttää ja roikottaa olkapäitä. Aiheuttaa vain sen että joutuu seuraava toistoa aloittaessa heijaamaan vauhtia liikkeelle pääsemiseksi.Supistus ala-asennossa on tärkeintä...
-tanko hitaasti ylös...

2 Kulmasoutu tangolla

-2 KOVAA sarjaa, ekassa toistot 12-14, toisessa 8-10-
-myötäote
-supistus yläasennossa tärkää, venyttäminen alasennossa taas kerran aivan turhaa puuhaa. Aiheuttaa vain sen että asento menee huonoksi ja kaikenmaailman niiaamiset alkaa jotta painot saadaan liikkeelle, ei voimalla vaan momentilla tjsp..
-tanko hitaasti alas...

Äh, emmä tiedä, noin yksinkertaisesti mä olen pääsääntöisesti treenannut. Ehkä yksinkertainen treeni uppoaa yksinkertaiseen kaveriin :D Tiedä sitten mitä Einsteineja ne jannut on jotka vetää 8 liikettä selälle :confused:

Tästä on kyllä puhuttu aiemminkin, mutta..
Mulla tahtoo toi selkätreeni ottaa kohtuuttoman paljon hauikseen.. Syynä lienee väärä tekniikka.. Oiskohan jollain pistää muutama hyvä vinkki, miten saisin keskitettyä liikkeen paremmin selkään?

Originally posted by Mike
4 sarjaa ylätaljaa, 4 sarjaa altaljaa, 2 sarjaa yhdellä kädellä ylätaljaa.

Yhden käden ylätaljaa? Enpä ole koskaan moista nähnyt kenenkään tekevän, alataljaa yhdellä kädellä teen itsekin joskus. Teetkö tuota usein? Sulla on Mike selkä niin kovassa kunnossa, että otan ilolla vinkkejä vastaan. :)

Samaa mieltä Miken kanssa noista vinkeistä, niskantaaksevedolla saa kyllä olkapäät hyvin hajalle. Nimim.kokemusta löytyy.
Nuo vastaoteliikkeet, kulmasoutu, vipuvarsivedot ylhäältä edestä, ja vipuvarsiveto alhaalta yhdellä kädellä toimii myös varsin hyvin.
Ehkä se tärkein kuitenkin eli löytää ne selän lihakset, sillon saa ne raskaimmatkin raudat pidettyä täysin latsien kontrollissa.

Originally posted by Mike
Jätäppä vajaaksi yläasennossa, niin eivät hauikset aktivoidu niin kovasti alaslähtiessä.
Joo, treenasin tuolla tyylillä selän perjantaina ja vieläkin on vähän hellänä. Miken selkävinkit rokkaa!

Back
Ylös Bottom