Selkään lisää lihaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by AKV
Yhden käden ylätaljaa? Enpä ole koskaan moista nähnyt kenenkään tekevän, alataljaa yhdellä kädellä teen itsekin joskus. Teetkö tuota usein? Sulla on Mike selkä niin kovassa kunnossa, että otan ilolla vinkkejä vastaan. :)

Ylätalja yhdellä kädellä, tämä loistava liike joka supistaa tolkuttomasti löytyi ihan vahingossa kun Colemannin kanssa venailtiin vipuvarsikoneeseen pääsyä. Nappasin maasta semmoisen yhden käden kahvan ja laitoin ylätaljaan. Siitä vain sitten maahan korkeeseen polviasentoon ja se käsi vetää minkä puoleinen polvi on koukussa. Kämmenen asentoa voi muuttaa matkalla ja itsellä tuntuu parhaiten kun käännän kämmenen vastaotteeseen. Hyvä viimeisenä liikkeenä ja tuntuu latsin kiinnityskohdissa asti, muista pienet painot.

Jees, pitääpä kokeilla tuota yhden käden ylätaljaa. :kippis1:

Voin muuten minäkin todeta, että tuo käsien jättäminen pieneen kulmaan ylätaljavedoissa on hyvä vinkki. Itse olen treenannut noin nyt parin viikon ajan ja tuntuma esim. ylätaljavedossa kapealla kahvalla on TODELLA hyvä.

Samaa mieltä, hauikset jää hyvin pois kuvasta kun ei päästä ihan suoraksi käsiä. Tuon voisi nimetä melkeinpä vuoden 2003 yleishyödylliseksi vinkiksi.

Tuo yhden käden ylätaljaveto on loistoliike jota harvoin tosiaan näkee tehtävän. Itse bongasin sen Shawn Phillipsin selkätreeniartikkelista muutama vuosi sitten ja on siitä lähtien ollut satunnaisena vierailijana selkätreenissä.

Selkä ainakin mulla vastaa myös aika merkittävästikin suurempiin sarjamääriin kuin esim. rinta, mitä moni tahkoaa ihan yhtä paljon.
Ylipäätään treenit, joissa rasitus tulee kumulatiivisesti eikä yhden sikakovan sarjan failuren kautta, menevät itselläni erityisesti selässä merkittävästi paremmin perille.

Originally posted by Mike
Ylätalja yhdellä kädellä, tämä loistava liike joka supistaa tolkuttomasti löytyi ihan vahingossa kun Colemannin kanssa venailtiin vipuvarsikoneeseen pääsyä. Nappasin maasta semmoisen yhden käden kahvan ja laitoin ylätaljaan. Siitä vain sitten maahan korkeeseen polviasentoon ja se käsi vetää minkä puoleinen polvi on koukussa. Kämmenen asentoa voi muuttaa matkalla ja itsellä tuntuu parhaiten kun käännän kämmenen vastaotteeseen. Hyvä viimeisenä liikkeenä ja tuntuu latsin kiinnityskohdissa asti, muista pienet painot.

Mua jäi tossa vaivaamaan yx pikkujuttu..eli minkä tähen pitää olla korkeessa polviasennossa, eikä istua normaalisti penkillä niinku vetäs tangolla...?Vai tarkotitko että teit tota ristikkäistaljassa?

Pitäisikö kulmasoudussa pystyä vetämään tanko aivan vatsaan kiinni? Itsellä jää pari senttiä vajaaksi. Tai kyllä sen tangon saa vedettyä vatsaan kiinni, mutta kunnon supistusta ei pysty tekemään. Supistus tulee aina tanko pari senttiä irti vatsasta.

Originally posted by H0J
Pitäisikö kulmasoudussa pystyä vetämään tanko aivan vatsaan kiinni? Itsellä jää pari senttiä vajaaksi. Tai kyllä sen tangon saa vedettyä vatsaan kiinni, mutta kunnon supistusta ei pysty tekemään. Supistus tulee aina tanko pari senttiä irti vatsasta.

Mä oon treenannut selkää tosissaan n. 4kk:tta ja löytänyt itselleni loistavan ohjelman, joka on tuonut filettä ja leveyttä selkään ihan mukavasti. Leuanveto+lisäpaino 10-15kg 2*max, maastaveto kaksi kovaa sarjaa ja kulmasoutu käsipainoilla 2 sarjaa. Teen näitten lisäksi samalla myös hauiskääntöä käsipainoilla ja vain kaksi kovaa sarjaa. Ennen pumppasin sarjoja hullun lailla ja sain tulokseksi suuren NOLLAN. Mitä enemmän ei aina ole parempi. Monet kaverini tekevät edelleen sarjoja hullun lailla eivätkä kehity juuri yhtään.

Originally posted by tommy77
Mä oon treenannut selkää tosissaan n. 4kk:tta ja löytänyt itselleni loistavan ohjelman, joka on tuonut filettä ja leveyttä selkään ihan mukavasti. Leuanveto+lisäpaino 10-15kg 2*max, maastaveto kaksi kovaa sarjaa ja kulmasoutu käsipainoilla 2 sarjaa. Teen näitten lisäksi samalla myös hauiskääntöä käsipainoilla ja vain kaksi kovaa sarjaa. Ennen pumppasin sarjoja hullun lailla ja sain tulokseksi suuren NOLLAN. Mitä enemmän ei aina ole parempi. Monet kaverini tekevät edelleen sarjoja hullun lailla eivätkä kehity juuri yhtään.

Toistot ja treeni jako kiinnostaisi?

niin toi on henkilöstä vähän riippuen, ite en uskonu, että toi epäsuora/suora treenaus vois olla hyvä mutta tuntuu tällä hetkellä pirun hyvältä:D. Sarjojen sietokyky riippuu seuraavista asioista: treenitausta, henkilökohtaiset taipumukset(toistojen ja sarjojen suhteen), pitkä treenitausta antaa ehkä paremman sarjojen sietokyvyn. Intensiiviset treenit toimii lähes aina hyvin kehonrakennus harjoittelussa?

Takaisin asiaan eli noi Miken selkä vinkit on kyllä pirun hyviä, eilen selkä treenissä toteutin noita ja tuntuma aivan loistava :)

Pitää kyllä tosissaan sanoa että noi miken selkäreenivinkit RRROKKAAAA ja RAJUSTI!
Eilen tuli käytyä selkä tekemässä, eikä lihat oo ollu näin kipeinä varmaan viimeseen vuoteen, ja vielä kun huomioi että palautuminen on nopeempaa johtuen hyvistä "lisäravinteista"...!!!

ja tänään sit hierontaan:worship: :D

Originally posted by Sam225
Samaa mieltä, hauikset jää hyvin pois kuvasta kun ei päästä ihan suoraksi käsiä. Tuon voisi nimetä melkeinpä vuoden 2003 yleishyödylliseksi vinkiksi.

kyllä teikäläisen kapea penkki scott tangolla superina perään hauiskääntö scott tangolla vinkki on kans kyllä rautaa...
Tänään olka, käsi päivä
tälläsellä setillä:

Pystypunnerrus 3X20 puolipyramidi

kapea penkki/hauiskääntö scott tangolla super sarjoina 3X20 puolipyramidina (60,80,100)
Ranskalainen/hauis vp. super sarjoina 3X20 puolipyramidi
ojentaja talja suoralla tangolla 1X20

Ja kädet oli parhaimmassa pumpissa kuin koskaan :), eli kyllä sullakin noita vinkkejä riittää:kippis1:, painot ei ollu kovin isoja, tuntuma sitäkin isompi :D
BTW miken selkä vinkeillä vieläkin latsit kipeänä :rock:

Edit: kulmasoutu, t-tanko soutu rokkaa kans:thumbs:

Laitetaan tähän ketjuun jatkeeksi.

Onko kukaan muu huomannut, että vaikka selän kokonaismäärän jakaisi kahdelle päivälle viikossa, niin nimenomaan kulmasoutua tangolla ei pysty tekeään kahta kertaa viikossa menemättä jumiin? Siis leukoja pystyy ihan mukavasti vetelemään 2 kertaa / viikko, mutta kulmasoutua ei. On vissiin tuo kulmasoutu sitten niin kuningasliike.. Vaikka yrittäisi kuinka jakaa sen kulmasoutu "määrän" tavallaan kahdelle päivälle, niin silti ei onnistu - jumi painaa vaan päälle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom