Selkään leveyttä?

Eli kysymys olikin jo tuossa otsikossa, eli mitkä olisi ne kuningasliikkeet joilla saisi selkää leveäksi ja samalla ns. "raamia"..

Entä mitkä olis liikkeet olkapäille?

Eiköhän selän kuningasliikkeet ole leuanveto ja kulmasoutu, tietysti myös maastaveto.

Olkapäiden kuningasliike taitaa olla tuo pystypunnerrus.

Originally posted by harrastebodari
Eli kysymys olikin jo tuossa otsikossa, eli mitkä olisi ne kuningasliikkeet joilla saisi selkää leveäksi ja samalla ns. "raamia"..

Entä mitkä olis liikkeet olkapäille?

Selänlevennykseen:
-leuanveto leveällä myötäotteelle
-talja leveällä myötäotteelle
molemmissa em. liikkeissä vielä parempi jos tangon/kahvan otepinnat alaspäin viistot

Etuolkapäille:
-pystypunnerrus

"Keskiolkapäille":
-käsipainoilla nostot sivuille (nyt pätkii, mikäs lateral raise olikaan suomeksi?)

Takaolkapäille:
-pystysoutu hieman normaalia pystysoutua miedommilla painoilla siten että yläasennossa vedät tankoa kaulaa kohti normaalin vyötärölle hiiauksen sijaan ja rutistus & pysäytys olkapäillä siellä liikkeen yläpäässä

Eikös pystypunnerrus oo sivuolkapääliike. Mulla ei ainaka juurika tunnu etuolkapäissä.
Ja pystysoutu on kans sivuolkapääliike. Eihän sitä saa käymään takaolkapäille mitenkä.
Takaolkapääliikkeitä on vipunostot taakse. Eli taivutat ittes lantion kohdalta eteenpäin n. 90 asteen kulmaan ja nostat käsipainoja tai taljan kahvaa suoraan sivulle selän yläpuolelle. Tai sit laitat ristikkäistaljan alle puoliväliin penkin, otat taljan vasemmanpuoleisen kahvan oikeeseen käteen oikeanpuoleisen kahvan vasempaan käteen, meet penkille selälleen makaan ja kiskot niinkun vipunostoissa taaksekin.

Re: Re: Selkään leveyttä?

edit: tähänpä ehtikin jo tulla pari vastausta..

Originally posted by PattiPete
Pläääh. Pystypunnerrus on koko hartiaseuden liike.

Pläääh. Siinä tapauksessa mä oon geneettinen friikki. Tai sit kukaan muu ei osaa tehdä sitä oikein. Tai sit mä en osaa tehdä sitä ku ei käy muualle ku sivuolkapäihin.

Ei lasta eikä paskaa

Ihan 1000% varmuudella koko olkapää työskentelee pystypunnerruksessa. Tuosta ei tule lasta eikä paskaa jos rupeaa noin tarkasti erittelemään, että mihin mikäkin liike käy.

Re: Ei lasta eikä paskaa

Originally posted by PattiPete
Ihan 1000% varmuudella koko olkapää työskentelee pystypunnerruksessa. Tuosta ei tule lasta eikä paskaa jos rupeaa noin tarkasti erittelemään, että mihin mikäkin liike käy.

Byää!1! Yhyy!1! Poraa!!1
No ei tuu ei.
Mut kyse oliki siitä että lähinnä ihmettelin ku MULLA pystypunnerrus ottaa sivuolkapäähän huomattavasti enemmän ku muualle. Kyllähän etu- ja takaolkapää stabilisoi liikettä mut ei ne kyl paljoo sen painon ylös saamisessa auta.

Eli taidan olla Genetic Freak

Eikös kaveri kyselly "raamia" eli leveyttä eli sivuolkapäitä nimenomaan

Riippuu myös paljon miten sitä pystypunnerrusta tekee punteilla.
Jos tekee istuen selkänojaa vasten penkki hieman viistossa puntit suorassa niin etuolkapäihin ottaa eniten (+paljon myös rintaan), jos tekee seisten tai istuen ilman tukea liike ottaa sivuolkapäihin jo paljon paremmin; ja näin liike on selällekin terveellisempi.

Eli selälle ei ole mitään yhtä tiettyä liikettä, jolla selän saisi leveäksi. Silloinhan kaikilla olisi leveä selkä. Vaan "suuren selän salaisuus" lienee se että osaa vaihdella liikkeitä ja sarjojen sekä toistomäärien pituuksia. Olkapäille pystypunnerruksista... pustypunnerrus kaulalta ottaa etu-ja sivuolkapäihin. Pystypunnerrus niskan takaa ottaa taka-ja sivuolkapäihin. Kokeile myös pudotussarjoja vipunostoissa olkapäille... siten että saat mahdollisimman hyvän pumpin. Ja tee ihmeessä kohotuksia epäkkäille(pudotussarjoina). Niillä saa selän-ja hartianseudun näyttämään lihaksikkaammalta.

Originally posted by possu
Eli selälle ei ole mitään yhtä tiettyä liikettä, jolla selän saisi leveäksi. Silloinhan kaikilla olisi leveä selkä. Vaan "suuren selän salaisuus" lienee se että osaa vaihdella liikkeitä ja sarjojen sekä toistomäärien pituuksia. Olkapäille pystypunnerruksista... pustypunnerrus kaulalta ottaa etu-ja sivuolkapäihin. Pystypunnerrus niskan takaa ottaa taka-ja sivuolkapäihin. Kokeile myös pudotussarjoja vipunostoissa olkapäille... siten että saat mahdollisimman hyvän pumpin. Ja tee ihmeessä kohotuksia epäkkäille(pudotussarjoina). Niillä saa selän-ja hartianseudun näyttämään lihaksikkaammalta.

KAIKKI pystypunnerrukset ottavat pääasiassa olkapään etuosaan.
Totta on että niskantakaapunnerrus aktivoi sivuolkapäätä enemmän kuin punnerrus edestä, mutta se ei tee siitä sivuolkapääliikettä.

Ja Powerhousu: ootko nyt ihan varma ettet puhu vaikkapa ..öö.. pystysoudusta?

Originally posted by Powerhousu
Eli taivutat ittes lantion kohdalta eteenpäin n. 90 asteen kulmaan ja nostat käsipainoja tai taljan kahvaa suoraan sivulle selän yläpuolelle.

Tarkotatko yks käsi kerrallaan vai yhtäaikaa? Mä tuppaan nuo viparit takaolkapäille tehdä koukistetuin käsin nostamalla molemmilla käsillä yhtäaikaa mainitsemassasi asennossa mutta selkälinjan yläpuolelle ei mulla kädet taivu, edes ilman painoja?

Originally posted by kilkkinen
Eikös kaveri kyselly "raamia" eli leveyttä eli sivuolkapäitä nimenomaan

Ja latseja, niistä ne raamit kasvaa.

Originally posted by Sam225
KAIKKI pystypunnerrukset ottavat pääasiassa olkapään etuosaan.
Totta on että niskantakaapunnerrus aktivoi sivuolkapäätä enemmän kuin punnerrus edestä, mutta se ei tee siitä sivuolkapääliikettä.

Ja Powerhousu: ootko nyt ihan varma ettet puhu vaikkapa ..öö.. pystysoudusta?

Oon varma. Mä en oikeesti enää tajuu itteeni ku porukka väittää et se käy etuolkapäille yhtä paljon tai enemmänki ku sivuolkapäille. Mulla ei käy. Ja teen sen vapaalla tangolla "leikkikehässä" penkillä istuen selkänoja niin vähän vinossa ku voi olla, et pystyy vielä nostaan.

Originally posted by turre101
Tarkotatko yks käsi kerrallaan vai yhtäaikaa? Mä tuppaan nuo viparit takaolkapäille tehdä koukistetuin käsin nostamalla molemmilla käsillä yhtäaikaa mainitsemassasi asennossa mutta selkälinjan yläpuolelle ei mulla kädet taivu, edes ilman painoja?

Käsipainoilla ja ristikkäistaljassa maaten kummatki kädet yhtä aikaa. Taljassa yhdellä kädellä.

Ja kädet saa olla miten tykkää kunhan vaan nostaa niin perkeleesti ja tuntuu siellä missä pitää.

En mäkä saa käsiä selän yläpuolelle, mut laitoin sen takia et sit varmasti tajuu miten se tehdään. Eli sanotaan nyt vaikka niin että koita nostaa kädet selän yläpuolelle.

Back
Ylös Bottom