Selkää leveämmäksi!!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei kaikille.

Alkanut pikku hiljaa ärsyttää tämä päärynänmuotoinen kroppa, ja haluaisin päästä siitä pikku hiljaa eroon! Olen saanut sellasen käsitykset että leveätselkälihakset siis (Latissimus Dorsi) Olisi avainsana tähän pulmaan, olenko oikeassa? Olen nyt himassa treenannut ihan ahkerasti, ja tarkotus olisi siirtyä pikku hiljaa punttisalille siispä tartteisin vähän neuvoja. :)

Ainakin sellasen kuvan olen saanut että hyviä liikkeitä kasvattamaan on Alatalja ja Ylätalja eteen. Sitten on muutama muu liike josta en ole nyt aivan 100% varma leuanveto mutta millä otteella? Pulloverit tangolla ja kuinka leveällä otteella? Ovatko nämä nyt sellaisia liikkeitä että ne leventävät enemmän kun paksuntavat Latissimus Dorsia?

Lisää likkeitä selän leventämiseen saa ehdottomasti kertoa!

Ainakin sellasen kuvan olen saanut että hyviä liikkeitä kasvattamaan on Alatalja ja Ylätalja eteen. Sitten on muutama muu liike josta en ole nyt aivan 100% varma leuanveto mutta millä otteella?
Ala- ja ylätalja on hyviä liikkeitä, mutta jos vain kykenet niin tee ylätaljan sijaan mieluummin leuanvetoa. Myötäote ottaa paremmin latseihin. Pullover on kanssa hyvä liike, jonka voit suorittaa joka tangolla tai käsipainolla. Tangolla sellainen hartianlevyinen ote on varmaan ihan ok, mutta kannattaa kokeilla mikä itsellä toimii parhaiten. Selkää paksuntavia liikkeitä ovat esim. soutuliikkeet ja maastaveto.

Ala- ja ylätalja on hyviä liikkeitä, mutta jos vain kykenet niin tee ylätaljan sijaan mieluummin leuanvetoa. Myötäote ottaa paremmin latseihin. Pullover on kanssa hyvä liike, jonka voit suorittaa joka tangolla tai käsipainolla. Tangolla sellainen hartianlevyinen ote on varmaan ihan ok, mutta kannattaa kokeilla mikä itsellä toimii parhaiten. Selkää paksuntavia liikkeitä ovat esim. soutuliikkeet ja maastaveto.

Kyllä ja sitten on: T-tanko soutu ja kulmaosutu :)

Tai jos haluaa pitää simppelinä, niin vetelee pelkästään leukoja. Myötä- tai vastaotteelle, sillä kumpi itselle paremmin sopii. Kyllä vastaotteellakin tehdyt leuat erinomaisesti latseille menee, kysykää vaikka cunculta.

En oikein usko että jaksaisin leuanvetoo näin aluks, jos kerta tekisin 3 eri liike sarjaa toistojen kera samalle lihasryhmälle.. Varmaan parempi aloittaa ylätaljasta ja jättää leaunveto myöhemmäks, kun kehittyy tarpeeksi. Pulloveria kannattaa vissiin mutkatangolla tehdä mielummin, kuin jollakin isolla levytangolla? T-tanko näyttää ihan tehokkaalta liikkeltä, mutta vähän veikkaan ettei mun selkä kestä tollasta rääkkii :D Selkää pystyy varmaan ihan surutta treenaa 2 kertaa vikkossa, tai enemmänkin?

Pulloveria pystyy tekee taljassa narulla, taljassa tangolla, käsipainolla, vapaalla tangolla. Maaten vapailla painoilla vaan se jännitys häviää latseista 90 asteen kulmasta vaan ettei saa ihan koko liikerataa hyödynnettyä. Yleisin taitaa olla yhdellä käsipainolla teko. Paras olis pulloverkone jos löytyy, mutta ei monelta salilta semmosta löydy.

pulloverista kannattaa kokeilla myös taljalla seisten seisten tehtävää versioo. Itse saan sillä latseihin paremman tuntuman kuin maaten käsipainoilla tehty. Samaa mieltä myös, että kannattaa leukoja tehdä ennemmin kuin ylätaljaa. Siihen kaveriks soutuliikkeitä, niin tulee hyvä :) esim. Kulmasoutu käsipainoilla tai t-soutu unohtamatta maastavetoa.

Itse suosittelisin että alat tekemään jotain perus treeniohjelmaa, esim arskan kultasta kutosta. Kyllä se selkäkin siinä levenee kun treenailet.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En oikein usko että jaksaisin leuanvetoo näin aluks, jos kerta tekisin 3 eri liike sarjaa toistojen kera samalle lihasryhmälle.. Varmaan parempi aloittaa ylätaljasta ja jättää leaunveto myöhemmäks, kun kehittyy tarpeeksi. Pulloveria kannattaa vissiin mutkatangolla tehdä mielummin, kuin jollakin isolla levytangolla? T-tanko näyttää ihan tehokkaalta liikkeltä, mutta vähän veikkaan ettei mun selkä kestä tollasta rääkkii :D Selkää pystyy varmaan ihan surutta treenaa 2 kertaa vikkossa, tai enemmänkin?

Jos et saa yhtäkään leukaa niin tee ylätaljaa sen tilalla, mutta jos saat ees sen yhden leuan niin neuvoisin sua alottamaan sen selkätreenin aina niillä leuoilla ja sitten siirtyä kulmasoutuun ja sitten pulloveriin. Ei noi leuat hirveästi kehity tolla ylätaljalla vaan leuanvedoilla.

Jos et saa yhtäkään leukaa niin tee ylätaljaa sen tilalla, mutta jos saat ees sen yhden leuan niin neuvoisin sua alottamaan sen selkätreenin aina niillä leuoilla ja sitten siirtyä kulmasoutuun ja sitten pulloveriin. Ei noi leuat hirveästi kehity tolla ylätaljalla vaan leuanvedoilla.

Hyvä pointii!

kyllähän mä saan enemmän kun yhen leuan tehtyy:D Olinhan sentään armeija-aikoina paras meidän koulutushaarasta leuanvedossa jos Kuntotestiin on luottamista, mut nykyään painan tollaset 20-25 kiloo enemmän kylläkin:D

Suositut

Back
Ylös Bottom