selästä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jölli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
teen kaksijakoisella reeniä ja 2a päivänä tulee selälle kulmasoutu ja leuanveto melko kapealla vastaotteella ja 2b päivänä alatalja ja ylätalja kapealla. Jääkö tässä joku selän osa huomioimatta? Lähinnä pyörii mielessä että pitäisikö joku liike vaihtaa leveään ylätaljaan.
Jääkö alaselkä liian vähälle huomiolle, jos se rasittuu oikeastaan vaan SJMV:ssä.

Jolli sanoi:
teen kaksijakoisella reeniä ja 2a päivänä tulee selälle kulmasoutu ja leuanveto melko kapealla vastaotteella ja 2b päivänä alatalja ja ylätalja kapealla. Jääkö tässä joku selän osa huomioimatta? Lähinnä pyörii mielessä että pitäisikö joku liike vaihtaa leveään ylätaljaan.
Jääkö alaselkä liian vähälle huomiolle, jos se rasittuu oikeastaan vaan SJMV:ssä.
Kyllähän maastaveto on koko selän kuningasliike. Mikäs toi sun ohjelman jako on. Jos selkä ja takareidet on samassa päivässä niin vaihtelet vaikka mave ja SJMV vuorokerroin. Laitappas se koko ohjelma tänne niin tviikataan toi selkätreeni kuntoon.

No tässäpä tämä.

Työntävät

penkki 2x/vinopenkki 2x
Vinopenkki kp 2x/ ristitalja 3x
viparit sivulle 3x /viparit taakse 3x
pystypunnerrus 2x/ pystypunnerrus kp 2x
kyykky 2x/prässi 2x
ojentelut 2-3x
ojentaja punnerrus taljassa3x/ ransk. pun. kp3x

Vetävät
kulmasoutu2x/alatalja3x
leuanveto kapea3x/ylätalja kapea3x
SJMV 2x
koukistelut 2-3x
varpaillenousu 3x
hauis taljassa3x/kp3x/scott3x

Eli aika perinteinen. Sarjamäärät on suurinpiirtein noin, vaihtelee vähän fiiliksen mukaan. Vatsoja ja Heman- punnerruksia joka väliin, koska se maksimoi lihaskasvun. Muuten on toiminut mutta selkä on tosiaan ruvennut arveluttamaan. Varmasti löytyy jotain muutakin huomautettavaa, joten ihan vapaasti vaan.

Eli tuo taitaa olla sama mitä mä käytän, noin suurinpiirtein. Mun mielestä tossa kannattaisi tehdä joko tuo leuanveto tai sitten ylätalja laveällä myötäotteella, muuten tuo selkätreeni näytää mun silmään hyvältä.

Kyllähän tuohon maven voisi sovittaa mukaan.

Elikkäs jos toi toinen päivä olisi tyyliin:

kulmasoutu2x/Mave 2x
leuanveto kapea3x/ylätalja kapea3x
SJMV 2x / Sumo-prässi (tai vaihtoehtoisesti koukistuksia enemmän) 2x
koukistelut 2-3x
varpaillenousu 3x
hauis taljassa3x/kp3x/scott3x

Eli joka toinen kerta tulisi kulmasoutu, leuanveto & SJMV ja sitten toiseen kertaan Mave, Ylätalja & Sumo-prässi (tai koukistuksia enemmän).

-- Edit--
Ja pienenä muutoksena pohkeisiin joka toinen kerta istuen/koukistetuin jaloin tehty pohjeliike

Voihan tuohon normi-Mavenkin ottaa mukaan, mutta omasta mielestäni se ei ole todellakaan tarpeellinen. Varsinkin, kun teet kyykkyä työntävissä, niin saat keskiruumiille jo rasitusta silloin.

Ainankin omalle alaselälle on todella kova paukku, kun tekee kulmasoudun(tangolla) ja päälle SJMV:tä, alaselkä saattaa mennä kipeäksi asti. Sitten jää työntävien etukyykyt tekemättä.

Kride sanoi:
Voihan tuohon normi-Mavenkin ottaa mukaan, mutta omasta mielestäni se ei ole todellakaan tarpeellinen. Varsinkin, kun teet kyykkyä työntävissä, niin saat keskiruumiille jo rasitusta silloin.
Onhan tuosta maven tarpellisuudesta ennenkin keskusteltu. Mielestäni suoran ja epäsuoran rasituksen välillä on suuri ero. Rasitustahan kyykystä tietenkin tulee, mutta ei sitä kyllä voi tehokkaana selän kasvattajana pitää. Mikäli alaselkä vaan palautuu niin itse suosittelisin ehdottomasti maven mukaan ottamista.

Meneeköhän mulla kyykky ihan oikein ku ottaa eniten perseeseen? etureidet ei nytkää oo kipeät vaikka eilen kyykkäsin..perse kyllä on :D

Onko kyykkylaudasta (n. sentin paksunen) haittaa? tykkään käyttää sitä, koska se vakauttaa liikettä aika paljo..

Teen samalla ohjelmalla ku Jolli, enkä maveta itekkää..Sjmv:tä teen tuolla Miken tyylillä, ja toimii :thumbs:

Jees, kiitos. Juu onhan se tosissaan sama kuin timballa, hyvin on toiminut. Sali asettaa rajoituksia noille pohkeille, joten jää yhteen liikkeeseen. Kiitos vastauksista.

Jufo sanoi:
Meneeköhän mulla kyykky ihan oikein ku ottaa eniten perseeseen? etureidet ei nytkää oo kipeät vaikka eilen kyykkäsin..perse kyllä on :D

Minkälaisella leveydellä pidät jalkoja? Ota noin hartianlevyinen asento jaloille, niin ei pitäisi mennä niin paljoa persiille. Jos vieläkin tuntuu, niin voihan sitä asentoa hieman kaventaa, tasapaino vaan saattaa kärsiä.

Onko kyykkylaudasta (n. sentin paksunen) haittaa? tykkään käyttää sitä, koska se vakauttaa liikettä aika paljo..

Riippuu vähän missä sitä pitää. Joskus luin jostain, että jos se on kantapäiden alla, niin se työntäisi reisiluita huonoon asentoon ja tekisi näin hallaa polville. Tiedä häntä sitten.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun mielestä mavei ei ole mitenkään bodarille välttämätön liike jos ohjelmassa on jo SJMV, toki sitä voi hyvällä menestyksellä tuon kanssa vuorotella kuten Toolate jo esitti. Eli ihan oimien mieltymysten ja tarpeiden mukaan ottaa sen ohjelmaa tai jättää pois.

Timba79 sanoi:
Mun mielestä mavei ei ole mitenkään bodarille välttämätön liike jos ohjelmassa on jo SJMV, toki sitä voi hyvällä menestyksellä tuon kanssa vuorotella kuten Toolate jo esitti. Eli ihan oimien mieltymysten ja tarpeiden mukaan ottaa sen ohjelmaa tai jättää pois.
Kysäsin omalta personal treinerilta eli Riitta Koukarilta ja se sanoi, että voimamiehet tekevät tavallista mavea ja kannataa tuo SJMV ottaa jalkapäivänä, ja se ottaa oikein tehtynä myös selkään sekä mukavasti takareiteen.:D

Minä ainenkin saan SJMV:llä ihan mukavan tuntuman selälle sekä takereisille.

Jufo sanoi:

Teen samalla ohjelmalla ku Jolli, enkä maveta itekkää..Sjmv:tä teen tuolla Miken tyylillä, ja toimii :thumbs:
Yks vaihtoehto on teha kyykkya Smithissa silleen etta jalat on reilusti muuta kroppaa edessa. Oon itse alkanut tekemaan juurikin noin jotta sais tuntumaa noille etureisille. Toimii.

Cassyput sanoi:
Yks vaihtoehto on teha kyykkya Smithissa silleen etta jalat on reilusti muuta kroppaa edessa. Oon itse alkanut tekemaan juurikin noin jotta sais tuntumaa noille etureisille. Toimii.

Ei oo smithiä salilla. :(

Kride sanoi:
Minkälaisella leveydellä pidät jalkoja? Ota noin hartianlevyinen asento jaloille, niin ei pitäisi mennä niin paljoa persiille. Jos vieläkin tuntuu, niin voihan sitä asentoa hieman kaventaa, tasapaino vaan saattaa kärsiä.

Riippuu vähän missä sitä pitää. Joskus luin jostain, että jos se on kantapäiden alla, niin se työntäisi reisiluita huonoon asentoon ja tekisi näin hallaa polville. Tiedä häntä sitten.

Jalat on noin 30-35 sentin leveydellä toisistaan ja käyn melko alhaalla mielestäni.
Lauta on kantapäiden alla, koska muuten kantapää nousee jo kohtuu aikasessa vaiheessa lattiasta. En tiiä onko kengistä sitte haittaa liikkeessä.

NGV sanoi:
Kysäsin omalta personal treinerilta eli Riitta Koukarilta ja se sanoi, että voimamiehet tekevät tavallista mavea ja kannataa tuo SJMV ottaa jalkapäivänä, ja se ottaa oikein tehtynä myös selkään sekä mukavasti takareiteen.:D

Minä ainenkin saan SJMV:llä ihan mukavan tuntuman selälle sekä takereisille.
Kyllä Mavea kannattaa kaikkien tehdä jotka lihaa ja voimaa selkään haluavat, oli sitten lajina voimanosto, bodaus tai mikä muu tahansa voimailu. Se on sitten eriasia jos sitä ei pysty oikeasti tekemään. Onhan se pirullinen liike niin kuin kyykkykin, mutta selkäliikkeenä se on kyllä ehdoton ykkönen. Mielestäni noista voimanostoliikkeistä kyykky ja maastaveto on ne tärkeimmät myös bodarille, penkin ollessa täysin korvattavissa paremmilla liikkeillä :) Ja tämä on omakohtainen mielipide.

Ja kyllähän toi SJMV toki selkään ottaa, mutta ei sitä selkäliikkeeksi ole tarkoitettu. Eli siinä on tarkoitus hakea sellainen tekniikka jossa alaselkä ottaa mahdollismman vähän hittiä.

Jufo sanoi:
Kokeile tehä välillä etukyykkyä, jos vaikka jokatoisessa jalkatreenissä sitä? Pitäisi siirtyä perseeltä reisille aika kovasti rasituksen.
Itsekkään en oikein kyykyllä kipeeksi reisiä saa mutta kyllä se sitten reidenojennuksissa tulee kipiäksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom