Selästä kaikki ylimääräinen pois ja lihasta tilalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sarppeli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitenkä mun kannattaisi nyt alkaa selkää reenaamaan, kun en oo koskaan aikasemmin sitä viikko-ohjelmassa huomioon ottanu. Simmoset kevyehköt kahvat löytyy rintaliivien kohdilta, mitkä haluaisin pois. Niska-hartiaseudulla on jäykkyyttä, koska oon kassalla töissä ja välillä saa aamulla herätä pitkän duuniputken jälkeen siihen et pää särkee. Varmaan siihe vaikuttaa seki, et ku oon sillä selällä sit jotain tehny (ylätaljaa, soutua, kulmasoutua) semmosilla painoilla, et siel on kuitenki tapahtunu jotai.
Lähinnä kiinnostais just liikkeet, sarjat ja toistomäärät millä se selluliitti ja ylimääränen rasva lähtis sieltä hemmettiin! =)

Mä en ole oikein ikinä ymmärtänyt mistä vitusta mammat edes keksii tällaisen ajatusmaailman. Kuka opettaa että jollain liikkeellä lähtee selluliitti selästä?

Noniin...

Jos tavoitteesi on ihan oikeasti vain saada "ylimääräinen pois" ja laihduttaa et kuitenkaan halua, niin jonkinlaista kiinteytystä voi toki hakea monenlaisilla selkäliikkeillä, mutta rasvaa on hankala kohdistetusti poistaa.

Kirjoittamasi perusteella suosittelisin ihan oikeasti traineria jonka kanssa voisit käydä läpi jotain perusliikkeitä jos olet tosiaan laiminlyönyt selän harjoittamisen täysin.

Jos nyt jotain täytyy ihan tostanoinvaan suositella, niin:

- aerobisempaa liikettä esimerkiksi soutamalla (hyvä lämmittelymuoto)
- lihastreeniä esim ylätaljalla, alataljalla (soutu) ja/tai kulmasoutu.
-VENYTTELY

Jos et tee selällä mitään niin työsi huomioiden sinulla on varmasti paikat melko hyvin jumissa. Venyttely ja mobilisointi tekee ihmeitä, hieronta voisi myös olla paikallaan. Todennäköisesti ainakin trapezius, niskan ja kallonpohjan lihakset jumissa. En nyt rupea tähän esittämään mitään laajaa venyttely ohjelmaa koska google ja vaikka youtube osaavat sen kertoa (back stretching, upper back stretching, neck stretches, trapezius stretch jne)

Itse saan päänsäryn parhaiten niin, että jättää 'pullonkaulan' lihakset venyttelemättä. Jos kerran duunikin tuota aluetta ärsyttää, niin kannattaa alkaa suhtautumaan vähän topakammin tuohon lihashuoltoon. Kirjoittaa vaikka treeniohjelmaan nuo venyttelyt. Ne kahvat alkaa häviämään, kunhan syö vähemmän kun kuluttaa. Jonkin verran tuo rasva jakautuu eri alueille (geeneistä riippuen) ja erityisesti sukupuolten välillä, mutta resepti on silti aina sama: parannuksia treeneihin ja syömisiin pitkällä aikavälillä ja tulokset alkaa näkymään. Ja tv-shoppia ei saa katella. Siellä myydään varmaan jotain muscle corsetteja, jotka imee kaikki selkäläskit ja leipoo niistä lihakset ja säteilyttää osan rasvoista tisseihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom