Selän tukilihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Baluu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Elikkäs muistelisin että on ollut joskus puhetta näistä mutta enpä haulla löytänyt:(

Elikkäs kun tuo alaselkä ei tahdo kestää mitään liikeitä (nikama lähtee ilmeisemmin paikoiltaan), isoja lihaksia olen suht paljon kehittänyt, mutta siitä ei tunnu olevan apua:itku:
vai mikä neuvoksi?

Elikkäs onko olemassa liikkeitä kehittää alaselän tukilihaksia???

Uh, uh, uh... Jos nikama on todella lähdössä paikoiltaan, niin ainoat hyväksyttävät liikkeet ovat varmastikin ne, joita fysioterapeutti suosittaa. Eli lääkärin kautta salille, jos tilanne on todellakin noin paha.
...Muutoin luulisin, että paras alaselän tuki on vahvat, monipuolisesti treenatut vatsalihakset.

Baluu sanoi:
Elikkäs muistelisin että on ollut joskus puhetta näistä mutta enpä haulla löytänyt:(

Elikkäs kun tuo alaselkä ei tahdo kestää mitään liikeitä (nikama lähtee ilmeisemmin paikoiltaan), isoja lihaksia olen suht paljon kehittänyt, mutta siitä ei tunnu olevan apua:itku:
vai mikä neuvoksi?

Elikkäs onko olemassa liikkeitä kehittää alaselän tukilihaksia???

Mullakin on alaselässä ollut ongelmia, röntgen kuvan mukaan nikama pullistunu hiukan ulospäin. Olen varma että sain ongelman kun tein 3 v purkutöitä, ja siis 90 asteen kulmassa kun joutu ristivedoin heittelee 0- 50 kg painoisia tavaroita. No kipu tulee juuri tuollaisissa raskaasti alaselälle kohdistetuissa liikkeissä. No mulle ainakin muinoin fysioterapeutti ehdotti kiropraktikon luona käyntiä että olisi niksauttanu tuon nikaman suoraksi. Mutta eipä suositellut sitä mitenkään hyvänä vaihtoehtona kun kertoi sen olevan nikamille kuluttava. Ja siis mahdollisuus alaselän jatkuvalle muljautukseen oli siten suurempi. No enpä sitten menny vaan oon alotin alaselän kuntoutuksen todella varoen ensin tietenkin pienillä painoilla. Enpä ole kertaakaan huomaannu minkäänlaista kipua samassa kohtaa vaikka salilla on vaikka mitä liikkeitä tehty.

Uskoisin että salilla kun tekee kaikki selkälikkeet oppikirjoja hioten, niin ei pitäisi kohdistua sellasta rasitusta mikä "muljauttaisi" nikamia. Tietenkin jos erittäin pahasti jatkuvasti ongelmaa esiintyy, niin en suosittele salilla käyntiä ollenkaan. Mikään ei ole niin vittumaista kun se ettei pysty omin voimin kannattelemaan selkäänsä kun on selkä paskana.

Saattaa olla, että se nikama on kulunut ja lähtee nyt helpommin, kun kävin aluksi osteopaatilla puolisen vuotta joka laittoi nikaman paikoilleen...

Baluu: -Kuten japadahoe jo sanoikin, ei minkään selkäharjoiteen oikein tehtynä pitäisi itse rankaa rasittaa, vaan parantaa lihaksiston rangalle tuomaa tukea. Erityisesti rangan pientenlihasten ja syvien vatsojen harjoittelu tuo tukea sinne. Kysäise ohjeita joltain pätevältä fysioterapeutilta tai pilateskouluttajalta.

Back
Ylös Bottom