Selän takana puhutaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 7810
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hieman :offtopic: Mua sitten alkoi riivaamaan kun yliopistolla töissä ollessani liikuin naisvaltaisessa laitoksessa. Siellä oli tämä seläntakana puhujia enemmän kuin kurttuja mummossa ja aina mustamaalattiin poissaolevia. Sitten kun kyseiset henkilöt näkevät juuri mollatun yksilön, sanoivat he vain:

"No hei hei, kiva nähdä sua, mitä sulle kuuluu?" ja hymyilivät kuin jakoavaimet.

Pikkusen alko päässä keittämään...

Aiheeseen sopiva aforismi:

"Kun kaksi naista on tunnin ajan puhunut pahaa kolmannesta, he kuvittelevat tulleensa elinikäisiksi ystävyksiksi."
-Paul Courty-

stranger sanoi:
Mitä leveempi selkä - sitä enemmän sen taakse mahtuu paskaa puhuvia. :)

valitettavasti näin on :curs:

Olen ottanut itse sen linjan että jos joku kaveri (tai työkaveri) alkaa nyppimään käytöksellään, pidän turpani kiinni vaikka kysyttäisiin mielipidettä ko. tapauksesta. Nytkin nyppii yksi tapaus duunissa, mutta ei se siitä paremmaksi muutu jos itse alentuu paskanpuhumiseen. Mikä ei tarkoita että pitäisin turpaani kiinni ko. henkilölle päin naamaa, mutta selän takana olen mieluummin hiljaa kuin puhun paskaa. Joku raamatullinen periaate vissiin, tai jotain, agnostikolla.. :lol2:

uga sanoi:
Olen ottanut itse sen linjan että jos joku kaveri (tai työkaveri) alkaa nyppimään käytöksellään, pidän turpani kiinni vaikka kysyttäisiin mielipidettä ko. tapauksesta. Nytkin nyppii yksi tapaus duunissa, mutta ei se siitä paremmaksi muutu jos itse alentuu paskanpuhumiseen. Mikä ei tarkoita että pitäisin turpaani kiinni ko. henkilölle päin naamaa, mutta selän takana olen mieluummin hiljaa kuin puhun paskaa. Joku raamatullinen periaate vissiin, tai jotain, agnostikolla.. :lol2:

Sama periaate myös mulla. Pidän kans mölyt mahassani etten vedä itseäni syvemmälle suohon. Ja mitä kavereihin tulee, niin niitä mulla ei enää ole. En viitsi tunkea itseäni porukkaan missä jauhetaan paskaa seläntakana ja sit vain kuvitella et kaikki on hyvin. Olishan se ihan mukavaa jos olis joku kaveri kenen kanssa treenata mutta ei niitä kavereita enää tällä iällä niin helposti hankita. Ei onnistu enää kävellä viereen ja kysyä ollaanko kavereita. :(

Kyllä se vaan niin on että selän takana puhujia löytyy nyt ja aina. Omat hyvät kaverit jotka oon tuntenu lähes koko ikäni sanovat mulle yleensä aina suoraan mitä ajattelevat(tai ainakin näin uskon). Kyllähän se vähän vitutti ku tässä pari viikkoa sitten yksi näistä oikeasti hyvistä kavereista sanoi että "älähän kävele niin kaappina" mutta paljon enemmän ois vituttanu jos oisin kuullut että se ois seläntakana puhunu jotain ton suuntasta. Ja vitsillähän se tuon heitti ainakin ilmeestä päätellen.

Juu en tosiaankaan ole ketään turpaan lähdössä vetämään, ei kuulu tyyliin. On oman elämän agre-vaihe jo takana päin eikä ole mitään näyttämisen tarvetta enää sillä saralla. Ei tosiaan ollut noi kaverit mitään kovin läheisiä ystäviä, mutta silti yllätti tuollainen asenne. Toisaalta en tiedä kuinka tosissaan nämä kaverit olivat ja millä asenteella tämä selän takana puhuminen tapahtui, on kuitenkin ihan hyviä tyyppejä muuten ollut kaikki nämä ko. tyypit. Oliko se sitten ollut vain jotain "mollausta", mitä nyt aika perinteisesti harrastetaan useissa piireissä, vaikka ei sekään oikein ole. Varmaan paras tapa saada selville on kysyä suoraan ja selvittää asiat sitten sen mukaan.

Omat henk.koht. ystävät kyllä tuntevat minut paremmin eikä mitään tuollaista paskaa jauheta selän takana, kenestäkään, jos on jotain sanomista sanotaan sitten päin naamaa ja puhutaan asiat selviksi. Loppujen lopuksi ajattelen, että aivan sama mitä muut ajattelevat, en meinaa muuttaa itseäni sen takia, että saisin sosiaalista hyväksyntää joissakin piireissä.

ironchef sanoi:
Olisin kyllä järkyttynyt jos kuulisin että joku niistä olis noin tehnyt ja ystävyys varmaan kärsis aika pahasti. Itse sanon aina sanottavani päin naamaa koska olen sen ystävilleni velkaa ja se on reiluinta, vaikkakin siitä ei kaikki ihmiset pidäkkään.

Piti vielä tähän erikseen vastata, koska ironchef kiteytti juuri sen mitä en itse osannut sanoa. Eli juuri se järkytys mikä syntyi kun kuulin tämän asian, en olisi ikinä uskonut, että ko. henkilöt tekisivät tai ajattelisivat näin ja se oli aika suuri yllätys.

Itse olen yrittänyt pitää puheeni sellaisina poissaolevista ihmisistä, että voisin sanoa sen heille myös päin naamaa. Yritän siis.. anteeksi :)

Fiksua keskustelua. Huomaa kuinka hyvin bodarit/voimailijat ymmärtävät toisiaan.

Itselläkin on hyvä tapaus kerrottavana. Vaihdoin vuosi sitten päivälukiosta iltalukioon ja nyt jouduin menemään vanhaan kouluun auttamaan vanhojentansseissa. Noh siellä oli yksi 60-kiloinen kynäniska-loistokunnossa oleva "kaveri", jonka kanssa oli ollut menneisyydessä kähinää. Olin hänelle todella ystävällinen, kehuin, että kuinka hän on päässyt läskistä eroon ja että hän näyttää paljon paremmalta, mutta hän ei selvästikkään pitänyt minun kehityksestäni. Olin saannut 20-kiloa lisää massaa vuoden aikana.

Sitten sain kuulla oikealta kaverilta, että hän oli puhunut paskaa selkäni takana ja menin ihan suoraan kysymään, että mikä on homman nimi. En liioittele, jos sanon, että "kaveri" meni aivan paniikkiin. Siinä hän sitten kiemurteli ja sai kuin saikin sanan suustaan. "Kato Pasi! Vuoden 93 <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=Nissan&v=55">Nissan</a> Primera"

Lopuksi sanoin, että ei sinun tarvitse mitään selitellä. Aloin todella säälimään kaveria, mutta kyllä tollasia pellejä riittää.

Pertti 123 sanoi:
Jos noi vedä turpaan kommentit ei ole läppiä, niin kyllä on aika dorkaa menoa joidenkin osalta.
onko sillä jotain vitun merkitystä? kaverit tai tutut on tuttuja ei ystäviä. mitä heillä on väliä. vetäkää turpaan jos haluatte, mulle tuli ihmevittuilua, niin hoidin asian kotiin ja se siitä.

norppa sanoi:
No hyvä, että annoit oman osasi tähän keskusteluun. :thumbs:

Eipä kestä...

Karpaasi85 sanoi:
Sitten sain kuulla oikealta kaverilta, että hän oli puhunut paskaa selkäni takana ja menin ihan suoraan kysymään, että mikä on homman nimi. En liioittele, jos sanon, että "kaveri" meni aivan paniikkiin. Siinä hän sitten kiemurteli ja sai kuin saikin sanan suustaan. "Kato Pasi! Vuoden 93 <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=Nissan&v=55">Nissan</a> Primera"

Repesin! :lol2:

Nooh, pistän oman tarinan tähän hommaan.. Näin viime lauantaina ekaa kertaa puoleen vuoteen yhden kaverin baarissa, menin morjestaan ja juttelin niitä näitä. Kohta kaveri rupes vähän töniin ja kyseli että "onko voimakas olo?"
Sanoin et lopeta. Tän jälkeen kaveri riehaantu täysin ja rupes huutaan että "vaikka sä kuinka paljon nostaisit siitä penkistä tai kyykkäisit niin vittu tuupas tasaselle niin saat turpaas!"... En viittiny sit ihmeemmin reagoida vaan lähdin pois tilanteesta. Viis minuuttia ja tää samanen kaveri tulee ja mottaa ohimoon. Sit loppu pinna, pyöräytin ukon maahan ja sanoin että kiitä onnees että tunnetaan etukäteen koska muuten et kävelis täältä pois...

punnertaja sanoi:
Nooh, pistän oman tarinan tähän hommaan.. Näin viime lauantaina ekaa kertaa puoleen vuoteen yhden kaverin baarissa, menin morjestaan ja juttelin niitä näitä. Kohta kaveri rupes vähän töniin ja kyseli että "onko voimakas olo?"
Sanoin et lopeta. Tän jälkeen kaveri riehaantu täysin ja rupes huutaan että "vaikka sä kuinka paljon nostaisit siitä penkistä tai kyykkäisit niin vittu tuupas tasaselle niin saat turpaas!"... En viittiny sit ihmeemmin reagoida vaan lähdin pois tilanteesta. Viis minuuttia ja tää samanen kaveri tulee ja mottaa ohimoon. Sit loppu pinna, pyöräytin ukon maahan ja sanoin että kiitä onnees että tunnetaan etukäteen koska muuten et kävelis täältä pois...

No Sanoipa ainakin päin naamaa :D

Avataanko uusi threadi:Naaman edessä puhuminen

ironchef sanoi:
No Sanoipa ainakin päin naamaa :D

Keskustelun tässä vaiheessa vois jatkaa aiheella naaman edessä puhuminen... :D

Kännykät ovat myös vaarallisia, jos puhutaan pahaa jostakin henkilöstä.
Kaveri soitti ja sanoi että "lopeta jo se tietokoneista selittäminen" näppäinlukko oli auennut tai jäänyt auki ja soitto oli mennyt tuttavalle, joka siellä sitten kuunteli mitä minä selitän.

Vastasin että onneksi se soitto ei lähtenyt muutamaa minuuttia aiemmin, olisit kuullut millainen mulkku sä tosiasiassa oikein olet :lol2:
Tämä siis oli heitetty leikkillä, mutta oikeasti känny voi aiheuttaa kiusallisen tilanteen tällä tapaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom