Selän reenuuttamisesta asiaa!!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fixxxer
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli missä järjestyksessä teillä on ollut tapana tehdä selkä-päivänä liikkeitä kuten taljat, soudut...???!
Ja jos niistä salituloksista sen verran että paljon saatte/saitte hauiksella tehtyä silloin kun olitte siinä 16 iässä?!? ja voihan niitä vanhemmalla iällä tehtyjäkin laittaa tänne!!!!!!!! Vaan se selän treenijako nyt kuitenkin pääasia!!!! :zzzz:

Ylätalja, alatalja ja kulmasoutu.

Eli "ideana", joka ei perustu mihinkään tieteelliseen vaan puhtaasti fiilikseen ja tuntemuksiin, on aloittaa vedoilla jotka tule ylhäältä alas, liike toki voi olla joku muukin kuin juuri ylätalja. Sitten alataljasoutu tai tässäkin vastaava liike jossa veto kohdistuu suoraan edestä ja yllätys yllätys lopuksi liike joka tulee alaviistosta kulmasta vedettynä, eli käytännössä mun tyylillä tehdä kulmasoutua tangolla...Ihan loppuun sitten esim narusoutua jossa koko selkä saa hyvän venytyksen ja supistuksen.

Joku isompi Guru voi lajitella 15 eri selkäliikettä jokaisen selkälihaksen säikeen mukaan, itse olen mennyt kuitenkin kuten sanoin omien tuntemuksien mukaan . Tai no, itseasiassa alkuvaiheessa kun tuli otettua mm FLEX lehdestä selkäohjelmia oli aika monessa sama jako...

Alotan vuoroviikoin ensin mavella, seuraavalla viikolla kulmasoudulla. Siihen päälle taljassa pumppailua jos jaksaa.

Mulla on sama setti kun Ricellä, mutta MaVe:n vedän aluksi...

Alatalja, kulmasoutu, ylätaljat (eri otteilla ja yhdellä kädellä).

Tällainen järjestys on mulle sopinut parhaiten, todennäköisesti taas joskus vaihdan niin, että teen nuo ylhäältä vedettävät ensin. Maven teen suorinjaloin ja jalkapäivänä...

Edit: ja alaselälle viimeisenä liikkeenä sitä vartalonnnostoa vai mikä lieneekään nimeltään...

Kaksi viimeistä treenivuotta olen tehnyt suurinpiirtein näin: Ylätaljat, soudut, alatalja. Kehitys ollut tasaista, mutta viimeiset 3-4 kk junnannut paikallaan.

Pari kuukautta sitten vaihdoin jaon seuraavaksi: Alatalja, ylätaljat, soudut. Kehitys lähti taas välittömästi nousuun.

Eli kannattaa vaihdella sopivin väliajoin järjestystä. Itse olen ollut aikaisemmin aika laiska vaihtelemaan järjestystä, mutta jatkossa teen sen useammin, koskien kaikkia lihasryhmiä.

Originally posted by zed
Kaksi viimeistä treenivuotta olen tehnyt suurinpiirtein näin: Ylätaljat, soudut, alatalja. Kehitys ollut tasaista, mutta viimeiset 3-4 kk junnannut paikallaan.

Pari kuukautta sitten vaihdoin jaon seuraavaksi: Alatalja, ylätaljat, soudut. Kehitys lähti taas välittömästi nousuun.

Eli kannattaa vaihdella sopivin väliajoin järjestystä. Itse olen ollut aikaisemmin aika laiska vaihtelemaan järjestystä, mutta jatkossa teen sen useammin, koskien kaikkia lihasryhmiä.

Ja sopivan vaihdontarpeen huomaa kun ei enää kehitystä tapahdu, mun mielestä on turha vaihtaa vaan vaihtamisen ilosta, vaihtaa sitten vasta kun tuntuu että se hyväksi havaittu ei enää toimikkaan...

Mä teen yleensä ensin maastavedon, sitten ylätaljan, ja sitten t-tankosoudun tai alataljan. Viimeisenä olkapäiden kohautuksia.

Ei siinä mitään oikeata järjestystä ole. Ensin kuitenkin teen sen mikä on heikoin lihasryhmä, eli itse teen ylätaljan ensin.
Kaikista paras varmaan olisi vaihdella silloin tällöin aloitus liikettä ja muutenkin likkeeitä on hyvä vaihdella.

Originally posted by timba79
Ja sopivan vaihdontarpeen huomaa kun ei enää kehitystä tapahdu, mun mielestä on turha vaihtaa vaan vaihtamisen ilosta, vaihtaa sitten vasta kun tuntuu että se hyväksi havaittu ei enää toimikkaan...

Jos haluaa maksimoida kehityksen ni eikö olis parempi vaihtaa järjestystä ennen kuin kehitys pysähtyy? :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Daug
Jos haluaa maksimoida kehityksen ni eikö olis parempi vaihtaa järjestystä ennen kuin kehitys pysähtyy? :rolleyes:
No joo tottakai, näinhän se menee! Tulipahan taas ilmastua itseä huonosti, tarkotin lähinnä että kun alkaa "tökkimään" eli kehitys rupeaa hidastumaan, siinä vaiheessa on hyvä vähän vaihtaa systeemiä, muuten se on mielestäni turhaa jos tulosta tulee vaikka tekis 10 vuotta samalla ohjelmalla...näin kärjistettynä!

Originally posted by timba79
No joo tottakai, näinhän se menee! Tulipahan taas ilmastua itseä huonosti, tarkotin lähinnä että kun alkaa "tökkimään" eli kehitys rupeaa hidastumaan, siinä vaiheessa on hyvä vähän vaihtaa systeemiä, muuten se on mielestäni turhaa jos tulosta tulee vaikka tekis 10 vuotta samalla ohjelmalla...näin kärjistettynä!

:offtopic:

Tottuuko lihakset esim. tiettyyn jakoonkin? Vaikkei lihakset viikonpäiviä osaakkaan, niin onko tuo mahdollista?

1. maastaveto pukeilta pari kolme kovaa sarjaa
2. kulmasoutu tangolla pari kolme kovaa sarjaa
3. leuanveto lisäpainolla pari kolme kovaa sarjaa

Lainaanpa tätä ketjua vähän, eli selän reenailusta minullakin asiaa. Olen tässä mietiskellyt tuota suorin jaloin maastavetoa. Minkälainen se oikea tekniikka kyseisessä liikkeessä on ? Päästetäänkö siinä kokoselkä kaarelle vai yritetäänkö siinä jotenkin pitää selkä kuitenkin suorassa ? Ihan vai sen takia kyselen kun minulle on hakattu junnuna aika vahvasti takaraivoon että selällä ei saa nostella vaan se pidetään aina suorassa :P

Selkä suorana se tehdään, ei siis pyöristetä sitä selkää!! Ja jalat eivät nyt mitkään tikkusuorat ole vaan kyllä niilläkin sopivasti joustetaan ja niin alas tanko ettei selkä pyöristy...

KäveleväRuumis: tottuu ne ainakin jonkin verran ja yleensä siitä vaihtelusta on apua, se että tottuuko lihakset vai pää siihen samaan hinkkaamiseen onkin sitten jo eri juttu, mutta vaihtelu tuo myös mielekkyyttä reeniin ja sitä kautta tuloksia!! Mulla ei mitään faktaa oo esittää lihasten tottumisesta, jollakin muulla varmasti on!

Suositut

Back
Ylös Bottom