Selän reeniä voimattomalle

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Käsipainoilla ei oikein voi kummosia selkäliikkeitä tehdä, mutta jos levytangon omistat niin vain taivas on rajana. :P

Jos tiedät mitä nämä liikeet ovat, niin tässä muutamia hyviä.

Maastaveto
Good morning
Rinnalleveto
Soudut..

Tee myös niitä leukoja, kyllä se siitä.
Täällä on useita hyviä leuanveto tredejä, käytä vain serchia niin jo löytyy.

:offtopic:

:D Gillyanne montako menee nykyisin? Ja kauan olet harjoitellut?

Lapo, ennätys on 8, sekä vasta- että myötäotteella. Aloitin leukojen vetelyn kesällä 2004. Tosin alkuun heijasin vauhtia jaloilla, kun en "tiennyt" sen olevan kiellettyä :nolo: Nykyään pyrin vetämään aika mahdollisimman "kisapuhtaalla" tyylillä, jolla myös nuo ennätykset on vedetty.

Leuanveto on naisille TODELLA raskas liike, mutta pidän itseäni elävänä esimerkkinä siitä, että kyllä siihenkin pystyy, kunhan vain yrittää. Ainakin ajan kanssa :thumbs:

mä en saa yhtään leukaa vedettyä vaikka kuinka huijaisin.
asiaan voi vaikuttaa elopainokin (maanantaina pyörähti mittari 107:ään)

mahtaisko ylätalja olla hyvä ratkaisu leuanvedon kehittymiseen?
onko leuanveto kuinka monipuolinen liike?

varmaan ainakin latsit työskentelee..

Gillyanne sanoi:
Lapo, ennätys on 8, sekä vasta- että myötäotteella.

Miten myötäotteella voi saada yhtä monta, kuin vastaotteella? Meikäläisen myötäote on ainakin helvetin paljon huonompi, kuin vastaote. Olenko minä friikki vai oletko sinä? :)

paksuaki sanoi:
mahtaisko ylätalja olla hyvä ratkaisu leuanvedon kehittymiseen?
onko leuanveto kuinka monipuolinen liike?

Ylätalja on varmaankin ihan hyvä liike, liikerata on kuitenkin melko samanlainen kuin leuanvedossa.
Leuanvetohan on loistava liike ja oma selkäliikkeeni nuomero yksi tällä hetkellä. Teen lyhyitä sarjoja lisäpainolla ja siinä sivussa saavat myös hauikset tarvitsemansa treenin.

Paksuaki, jos lontoo taipuu (tai vaikkei taipuisikaan, linkin takaa löytyy myös havainnollistavia kuvia), tsekkaa tämä: http://www.stumptuous.com/cms/displayarticle.php?aid=51

Tahvo Tohveli sanoi:
Miten myötäotteella voi saada yhtä monta, kuin vastaotteella? Meikäläisen myötäote on ainakin helvetin paljon huonompi, kuin vastaote. Olenko minä friikki vai oletko sinä?

Minä todennäköisesti. :D

Niinhän se ymmärtääkseni yleensä menee, että myötäote on heikompi. Veikkaan, että minun kohdallani on kyse ihan siitä, että innostuttuani myötäoteleuoista treenasin niitä paljon enemmän ja tehokkaammin kuin vastaoteleukoja (joissa taas laiskottelin armotta jonkin aikaa).

Knarr sanoi:
Käsipainoilla ei oikein voi kummosia selkäliikkeitä tehdä, mutta jos levytangon omistat niin vain taivas on rajana. :P

Minkäköhän takia ei voisi? Tietenkin jos käsipainot eivät riitä, mutta toi on yksi parhaista selkäliikkeistä IMO. Itse saan ainakin tolla parhaan supistuksen latseihin. Kässärit vaan kohta loppuu salilta. :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselleni myös leuat myötäotteella ovat todellista murhaa selälle ja vastaoteleuat käyvät leppoisan mukavasta kuntoliikunnasta.

...Ja kuten sanottu leuanvetotulokset paranevat vetämällä leukoja. Kun puhti loppuu omalla painolla tehtävistä leuoista voit ottaa päälle muutamia sarjoja avustettuja leukoja, joissa kaveri auttaa sinua hieman työntämällä jaloista ylöspäin. Myöskin penkkileuat käyvät hyvästä apuliikkeestä varsinaisten leukasarjojen jälkeen. Ylätalja tekee hyvää selän lihaksistolle mutta ei juurikaan auta leuanvetotuloksiin. Ota myös lisäpainot mukaan mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Mielestäni silloin kun saat omalla painollasi 8-10 vetoa.

Tuolta voimailupuolelta löytyy erittäin hyvä ketju leuanvedoista. Varsinkin JTO:n kirjoituksiin ja neuvoihin kannattaa kiinnittää huomiota.

Minä vetelen myötäotteella vielä enemmän leukoja kuin vastaotteella, myötäote-ennätys on 8 ja vastaotteella 5, mutta tosiaan se johtuu vaan siitä että olen treenannut suurimmaksi osaksi vain myötäotteella.

Voimapuolelta JTO:n kirjoituksista poimin ohjeet viime kesänä, ja olen nostanut tulosta Gillyannen tavoin ykkösestä alkaen! (ja olen myöskin nainen)

niklas86 sanoi:
Minkäköhän takia ei voisi? Tietenkin jos käsipainot eivät riitä, mutta toi on yksi parhaista selkäliikkeistä IMO. Itse saan ainakin tolla parhaan supistuksen latseihin. Kässärit vaan kohta loppuu salilta. :(

En sanonut etteikö voisi, vaan mun mielestä levytangolla saan monipuolisemmin harjoitettua selkää, kuin käsipainoilla. That´s it.

Kyllä vaan leukoja, mää ainaski

Minun mielestäni siinä vaiheessa, kun oma maksimi leuanvetotulos on viiden hujakoilla, juuri leuanveto on todella tehokas liike. Vedä vaikka sellaisia kolmen sarjoja monta kertaa päivässä.

Itse pidän leuanvetoa todella hyvänä liikkeenä. En pidä lukua leuanvedoistani, mutta makuuhuoneen oven karmeissa on tanko kiinni ja siinä tulee kiskottua itseään ylös alas aika usein. Niin halpa kuntoiluväline ja haukkunut hintansa varmaan tuhannesti.

Itse vedän leukoja lähinnä leveällä myötäotteella. Kerralla menee enintään noin kymmenen tai vähän päälle. :)

Pari kyssäriä leuoista:

Onko olemassa hyvää syytä korvata ylätalja leuanvedolla salitreenissä?

Jos pääasiassa massaa hakee, niin treenataanko niitä leukoja ihan samalla tavalla kuin muitakin liikkeitä (viittaan nyt toisto- ja sarjamääriin)?

JHM sanoi:
Pari kyssäriä leuoista:

Onko olemassa hyvää syytä korvata ylätalja leuanvedolla salitreenissä?

Jos pääasiassa massaa hakee, niin treenataanko niitä leukoja ihan samalla tavalla kuin muitakin liikkeitä (viittaan nyt toisto- ja sarjamääriin)?

Sitte ku pakasta loppuu painot kesken, joudut tekemään perusleukoja tangolla lisäpainoilla. :) Ja ihan niinku muissakin liikkeissä ne sarjapainot. Jos saat tyyliin 30 leukaa omalla painolla, niin lisäpainot kehiin.

Sahaaja sanoi:
Sitte ku pakasta loppuu painot kesken, joudut tekemään perusleukoja tangolla lisäpainoilla.

Onko muita perusteluita, sillä saattaa mennä hetki jos toinenkin, ennenkuin ne painot siitä pakasta loppuvat :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom