Selän pyöristyminen maastavedossa

Ihan ensimmäiseksi haluan sanoa, että on hirveätä katsella mitä on tullut höpötettyä näihin vuosia vanhoihin threadeihin. :nolo:

Minä olen sitä mieltä, että jos se selkä alkaa harjoitusnostoissa pahasti pyöristyä, niin minä en ainakaan vetäisi sitä väkisin ylös asti. Välilevyn pullistumasta oppii tyhmäkin mies sentään jotakin.
Eri asia on sitten se, etä pyöristyykö se selkä oikeasti vai antaako vain lähtöasennosta hiukan periksi, mutta on kuitenkin vielä suorassa. Itselläni ainakin tuntuu, että selkä pyöristyy, vaikka se vain suoristuu. Lähtöasennossa minulla on selkä hiukan kaarella.
Sormilukko pitää ainakin minulla kuin tauti, joten sitä kannattaa kokeilla, jos salilla ei saa käyttää magnesiumia, mikä sinänsä on hiukan outoa.

Eli summa summarum, tekniikan hajotessa pahasti ei kannata vetää vetoa ylös, remmit tai ei. Toivottavasti kukaan ei nosta tätä ylös alkuvuodesta 2006..........:(

Salilla ei "siivouksellisista syistä" saa käyttää magnesiumia... Aiemmin ei ole ollut ongelmaa selän pyöristymisen kanssa (mulle) isoillakaan romuilla, tosin tällä kertaa oli kyseessä ennätyskokeilu, ja liikuttiin +30...50 kg sarjapainoista. Nyt vaan oli vieressä seuraamassa eräs tuttu, ja hän meinasi että selkä oli "köyryssä". Taidan jatkossa suorittaa kaikki vedot raw-meiningillä, vaikka se pari kymppiä verottaakin tulosta.

itelläni on selkäpyöristynyt vain silloin jos painoa on sen verran liikaa ettei jaksa jaloilla sitä tuua ylös selkäsuorana. mutta siitä on aikaa, ja kauan. maastaveto ja kyykky menee samoilla painoilla kutakuinkin. :david:

Kuuluuko maastavedossa pudottaa painot alas, vai tehdä negatiivinen vaihe kontrolloidusti? Olen nähnyt väen tekevän molempia tyyliä salilla, itse olen tehnyt alasmenovaiheen aina kontrolloidusti.

Oliko kunnon voimanostovyö päällä? Kunnon vyön kun vetää tiukalle, niin ei pitäisi olla ongelmaa. Itellä sellainen 2 kiinnikkeinen pikalukkoinen 3 raitavyö.

Voimanostovyö oli kyllä käytössä, vieläpä sangen hyvä ja uusi sellainen. Epäilen vahvasti että se 5 kg:n korotus oli vaan yksinkertaisesti liikaa. Olisi pitänyt jättää vaan ylös asti vetämättä, kuten Tahvo edellä mainitsi. Noh, tästä viisastuneena kohti uusia haasteita sekä vedossa että muussa treenissä :thumbs:

A.t.K sanoi:
itselläni kyykky on peräti 50 kg jäljessä vetoa... johtuen ehkä osittain siitä että vetoa olen tehnyt treeniurani alusta lähtien ja kyykkyä n. 6 kk vähemmän :david:
Jep, sama homma mulla. Onneksi jalatkin on alkanu muuttumaan kiinalaisista riisipuikoista hiukan inhimillisempään kuosiin.

Mitä mieltä porukat on tuon vyön käytöstä? Mulla on maksimit siinä 2 markan paikkeilla ja olen vetänyt ilman vyötä (näissä painoissa se lienee aika sama kun ei vuoria siirrellä). Olen jostain saanu sellasen käsityksen, että keskiruho pääsee liian helpolla jos käyttää vyötä tms. Nyttemmin on alkanut mietityttää tuo vallinnut teoria ja olen ajatellut ottaa vyön käyttöön.

Proteos sanoi:
Mitä mieltä porukat on tuon vyön käytöstä?
Mulla on maksimit paittiarallaa samoissa ja lopetin puolitoista vuotta sitten vyön käytön salilla kokonaan. En tee vatsoille mitään muuta liikettä kuin voimapyörää. Keskivartaloon on tullut huomattavasti lisää ruutia ja mielestäni tekniikkakin on helpompi pitää kasassa kun ei voi "nojata" vyöhön lähellä maksimirautoja.

Selän asento voi olla vähän pyöreänä tai vähän koukussa noissa nostoissa, tärkeintä selän teveyden kannalta on se, että veto tulee tiukan vatsan "päältä".

Jos kilpailee niin silloin vyö on ehdoton, mahdollistaa se vähän isommat malmit vedossa. Muuten suosittelen jatkamaan ilman.

Pitäis ilmeisesti ottaa mukan treeniin maastaveto, mutta tekniikan hallinta on ilmeisesti aika tärkeä eikä viitsisi alkaa reuhkaa ilman oikeaa tekniikkaa. Suurinpiirtein tiedän jo liikeen perusteet, mutta hienosäätöä. En tiedä onko -luultavasti- Edit: tuota ööh.. tuota no ilmeisesti täällä on jonkinlainen keskinäinen "sota" tuota osoitetta kohti, joten en sitä sitten pistä.
:confused: Noh, jooh. Jos joku on kuitenkin nähnyt ko. sivuston esimerkin kyseisestä liikkeestä, niin kerro toki oliko se oikeaoppinen.

Ps: oletan, että pakkiksella ei ole muita vihankohteita...

Back
Ylös Bottom