Sekoita näistä palautusjuoma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Päätin pitkän harkinnan jälkeen kokeilla palautusjuoman/lisäravinteiden vaikutusta ja kävin tänään ostamassa. Teidän tehtävänne olisi kertoa, missä suhteissa näitä kannattaisi sekoittaa. Aineet ovat:

FAST Whey3 900g
FAST Malto6 1kg
FAST Dextro 1kg
SF Protein Sport Kreatiini monohydraatti

Miten näistä siis palautusjuoma? Oletetaan että painoni on 55kg.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Oletko katsonut ostamiesi tuotteiden etikettejä? Itselläni ainakin on siinä pari erilaista juomareseptiä.

"Lihasmassaa lisäävä juoma: 1dl FAST Whey proteiinia, ½dl FAST Maltodekstriiniä, 1/3 dl FAST Dekstrosea ja 7g kreatiinimonohydraattia. Sekoita ainekset 3-4 dl vettä tai mehua. Juo juoma harjoitusten jälkeen tai aterioiden välissä päivän aikana"

"TEE-SE-ITSE palautumisjuoma: 2rkl FAST Malto6:ta, 2rkl FAST proteiinia ja 1rkl FAST Dekstrosea. Sekoita jauheet 3-4 dl vettä ravistuspullossa. Sis. 50g hiilihydraattia, 20g proteiinia ja alle 1g rasvaa. Nautitaan suoritusten jälkeen."

Itse tykkään sekoittaa maitoon kaakaon kanssa.

Zone-sarja -42%
Talakanpinskeli sanoi:
FAST Whey3 900g
FAST Malto6 1kg
FAST Dextro 1kg
SF Protein Sport Kreatiini monohydraatti

1 dl Whey 3
vajaa ½dl Malto
1 rkl dextro
kukkura tl kreatiinia

EDIT: ja muistathan kreatiinin tankkausvaiheen ~5pvä, 4x5g (kukkura tl= ~5g) päivässä, jonka jälkeen jatketaan tuolla ~5g/pvä. tarkemmat ohjeet löytyvät varmaan purnukan kyljestä. tsemppiä treeneihin! :thumbs:

itse tekisin näin:
2 osaa whey3
1 osa dextroa
1 osa maltoa
5g krea

En tuon dextroosin hyödyllisyydestä sitten tiedä. Malto lienee kuitenkin parempaa palautuksessa. Kannattaahan se ainakin loppuun syödä.
Protskua pitäisi vissiin olla n. 0,4g/painokilo palautusjuomassa.

Hah sanoi:
Itse tykkään sekoittaa maitoon kaakaon kanssa.

jos kerran palautusjuomasta on kyse niin ei kannata sekoittaa niitä jauheita maitoon vaan vaikkapa veteen. onhan maku paaaljon parempi, mutta maito hidastaa sen palautumisjuoman imeytymistä.

Ogrsh sanoi:
1 dl Whey 3
vajaa ½dl Malto
1 rkl dextro
kukkura tl kreatiinia

Tässä ihan pätevä sekoitus, näin minäkin tekisin! Ja muistat sitten sekoittaa veteen, ei maitoon!

Mä otan treenin jälkeen 1dl Fastin Whey 3 proteiinijuomaa pelkästään. Ostin nyt sentään jotain ettei tarvii turhia kaloreita syödä kun yrittää normi ruuista hankkia niitä protskuja :rock: .

Kysymyksiä: ensinnäkin, miten tuo kreatiinin 4x5g/vrk systeemi pitää sekoittaa? Se teelusikallinen kreatiinia vaikka vaan veteen? Onko väliä paljon sitä vettä tai muuta nestettä on?

Toisekseen, ostamani kreatiinipurkin kyljessä sanotaan, että 2-3kk tankkausvaiheen jälkeen voi aloittaa tuon ylläpidon. Pitääkö tosiaan odottaa se 2kk ennenkuin sitä voi alkaa käyttää?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei kai tuolla nesteellä pahemmin eroa ole. Dextroosi auttaa imeytymisessä eli sitä voisi heittää hieman joukkoon.

55kg heppu on riisitikku ja 120kg heppu on jo tyyppi:D

Sukulaku sanoi:
Ei kai tuolla nesteellä pahemmin eroa ole. Dextroosi auttaa imeytymisessä eli sitä voisi heittää hieman joukkoon.

55kg heppu on riisitikku ja 120kg heppu on jo tyyppi:D

Heh, en jaksanut miettiä siihen mitään nasevaa adjektiivia :)

Mietin vaan että tuo 5g kreatiinia on rasittava juoda neljästi päivässä jos sitä juomaa on kannullinen, helpompi olisi vaan kulauttaa juoma parilla kulauksella kitaan. Mutta ei kai sillä väliä ole kun sitä kreatiinia on kuitenkin saman verran.

Talakanpinskeli sanoi:
Mietin vaan että tuo 5g kreatiinia on rasittava juoda neljästi päivässä jos sitä juomaa on kannullinen...
Itse olen ottanut Kreat lusikalla suuhun ja vettä päälle. Ja mun tietääkseni kreatiini ei edes sekoitu veteen (?) vaan kerääntyy pohjalle.

Talakanpinskeli sanoi:
Kysymyksiä: ensinnäkin, miten tuo kreatiinin 4x5g/vrk systeemi pitää sekoittaa? Se teelusikallinen kreatiinia vaikka vaan veteen? Onko väliä paljon sitä vettä tai muuta nestettä on?

Toisekseen, ostamani kreatiinipurkin kyljessä sanotaan, että 2-3kk tankkausvaiheen jälkeen voi aloittaa tuon ylläpidon. Pitääkö tosiaan odottaa se 2kk ennenkuin sitä voi alkaa käyttää?

4-5 päivää tankkausta ja sit loppu kuukausi ylläpitoa.

En ymmmärrä miks tuota dekstroosia pitää laittaa yleensäkään palkkariin, kyllä se malto siihen riittää. Turhaa tavaraa koko dekstroosi, tää on mun mielipide vaan.

neutraali sanoi:
En ymmmärrä miks tuota dekstroosia pitää laittaa yleensäkään palkkariin, kyllä se malto siihen riittää. Turhaa tavaraa koko dekstroosi, tää on mun mielipide vaan.

Samaa mieltä..

neutraali sanoi:

Kannattaa se silti loppuun käyttää.

Juu dekstroosin idea on antaa insuliinipiikki samalla kun otetaan kreatiini. Insuliinin eritys käynnistyy dekstroosilla tehokkaasti ja avaa lihassolut ottamaan kreatiinin vastaan paremmin. Eli ideana juuri palautumisjuomassa.

Jos siitä nyt sattuisi jotain hyötyä olemaan ja kun kerran olet jo dekstroosin ostanut, niin ei ainakaan ole rahaa paljon mennyt hukkaan kun sen hintahan on about 5e/kg. Pistä sitä 10-20g joka palautumisjuomaan niinkuin varmaan ohjeissakin neuvotaan. Protskut ja maltot samaan settiin.

Back
Ylös Bottom