Sekalaiset vitutusta aiheuttavat yhteiskunnan asiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Perintöverotus on kyllä mahtavaa asia. Ensin omaisuudesta maksaa veroa vainaja, sitten perijä könttänä ja lopuksi vielä verotetaan perijääkin hamaan loppuun saakka.

Rupeaa naurattaan kun ajattelee että joku vitun urpo on tuonkin keksinyt ja jotkut muut ovat vielä ajatelleet että "kas, tuossahan on voittaja-idea!" :lol2:

No, onneksi ilmaista rahaa tulee ovet ja ikkunat selällään, olenhan sentään opiskelija...

Suomessa verotus perustuu veronmaksukykyyn ts. varallisuuteen. Mitä enemmän varallisuutta, sen enemmän kykyä maksaa veroa. Perintöverossa on kyse juuri tästä eli saaja saa vastikkeetta lisää varallisuutta, joten verotuksen kannalta kyky maksaa veroa paranee --> perintövero.

Itse perintöveroa maksaneena en haluaisi, että se poistetaan. Jos minäkin, niin sitten muutkin. Aamen.

- Välinpitämättömyys
- Laiskuus
- Statuskeskeisyys
- Jatkuva kilpailuhenkisyys

Nämä siis ihan koko yhteiskuntaa silmällä pitäen.

- Säästäminen joka pirun yhteiskunnan ylläpitämässä instanssissa! Miten helvetissä ne rahat on riittäneet ennen wanhaan?? Mihin kaikki raha valuu nykyään, mehän maksetaan edelleen veroja. (edit. Tähän mä saatan tietää vastauksen, mutten sitä tähän laita, joku vetää porot nokkiin kuitenkin...)

- Yhteiskunnan loiset, jotka käyttävät häikälemättä hyväkseen mm. sosiaaliturvaa. "Köyhät", jotka mm. maksattavat sosiaalitoimella tekaistuhin masennuksiin sun muihin ripuleihin lääkkeet ja myyvät ne pikkutytöille / -pojille helpon lisätienestin ansaitsemistarkoituksessa.

:curs:

:wall:

se vituttaa, että duunarin työtä ei enää arvosteta, vaan palkat siirtyy ylemmäs koko ajan, pomoille isompi pussi ja itse perustyöntekijöille pienempi...

suomen talouspolitiikka on menossa todella pahaan suuntaan. esimerkkinä vaikka, että 10v sitten palkat oli duunari tasolla samat, mutta sikariporrastasolla pienemmät. 10v sitten kaikki maksoi vähemmän >> elintaso korkeampi.

Muah, aika hyvin SAK/SDP-propaganda tuntuu uppoavan vielä joihinkin. Tsekkaapa vaikkapa ihan SAK:n tai paperiliiton sivulta työläisten palkkakehityksen kulkua tai ostovoiman muutosta viimeisen kymmenen vuoden ajalta niin saatat kokea valaistuksen.

raha keskittyy nykyään huomattavasti enemmän yläluokille ja siirtyy sinne suoraan perustyöläisiltä. mikäli raha jakautuisi tasaisemmin olisi ihmisillä keskimäärin korkeampi elintaso ja siihen olisi syytä pyrkiä. ei raha tee onnelliseksi, mutta edesauttaa kummasti.

Tällaisia lapsuksia Halonenkin pressavaalin aikana haastattelussa päästeli. Kun edelleenkään se jaettavan rahan määrä ei pysy samana eikä se että naapurilla ei olekaan varaa ostaa komeaa mersua nosta sinun palkkapussin kokoa.

Huppe lopeta jo tää kansan kiihottaminen, alkaa nimittäin vituttaa vaa lisää kaikki asiat joiden kanssa olin jo melkein sujut(neekerit, homot, metroseksuaalit, jeesustelijat, tukarit..ym. vähemmistöt joista ei saa puhua ja/tai jotka puuttuvat muiden asioihin.)

mun pitää sit vaan vaihtaa työpaikkaa...................... ilmeisesti

edit. ostovoiman kasvu saattaa johtua osittain myös siitä, että ihmiset ottaa nykyään todella paljon enemmän lainaa, kuin muutama vuosi sitten. toki paperimiehet hyvin tienaa ja jotkut muutkin duunarit, mutta joillain aloilla, esim vanhusten hoitajat ja sairaanhoitajat saa huonoa liksaa...

edit2. itse en ole hoito-alalla :)

Ja Suomessahan korkeakoulutetut DI:t, maisterit, johtotason tehtävissä olevat ym. ovat palkkakuopassa verrattuna esim. moniin EU-maihin ja jenkkeihin. Muualla maksetaan samoissa tehtävissä oleville työntekijöille huomattavasti enemmän. Tietysti mikään ei estä muuttamasta ulkomaille.

Aina vaan duunarit jaksaa valittaa kuinka huonosti menee ja kaikki raha menee herroille. Kuitenkin "mihin kouluun kannattaa mennä" -viestiketjussa suositellaan esim. LVI- tai raksa-alaa, koska niillä tienaa paremmin kuin kouluja käymällä.

Niin joo, lisätään tuohon vielä tuo perkeleen duunareiden tyytymättömyys kaikkeen. Tuli niin usein nähtyä opiskeluaikana kesätyöpaikoilla sitä kuinka duunarit valittaa omia (suht. yksinkertaisia, mutta ihan miellyttäviä) hommiaan kuin viimeistä päivää, haukkuvat pomoaan ja kaikkia yhtään ylemmissä portaissa olevia henkilöitä vaikka itse tekevät lähes yhtä hyvää tiliä kuin nämä korkeamman koulutuksen tai ainakin paljon suuremman vastuun omaavat miehet. Heitä olenkin nyt sitten valmistuttuani nähnytkin enemmän ja sympatiat on ihan puhtaasti johtoportaan puolella vaikka en varsinaisesti "heihin kuulukkaan". Kyllä nykyään liitot ja duunarit itse osaa pitää puolensa niin hyvin että turha on puhua mistään työntekijöiden sorrosta kuin murto-osasta tapauksissa. Jo sillon kesätöissä ollessani mietin että mitä nämä jätkät oikein valittaa kun johtoporras juoksi oikeasti paljon kovempaa kuin he ja teki duuninsa resurssien puitteissa tosi hyvin, ja silti ainoa mitä he duunareilta (ainakin ulosannin perusteella) saivat, oli selän takana vittuilua.

Jossain tuo duunareiden touhu on mennyt jo ihan älyttömäksi, että nussitaan sitä pilkkua työnjohdon kustannuksella. Hidastetaan työtahtia tahallaan jne. Minusta nämä kuitenkin on ihan neuvoteltavissa olevia juttuja kaikki ja yhteen hiileen sitä perkele samassa firmassa puhalletaan. Tuo puna-valko - ajattelu varsinkin duunareiden osalta vähän pistää persimään.

Että tämmönen avautuminen.

Jossain tuo duunareiden touhu on mennyt jo ihan älyttömäksi, että nussitaan sitä pilkkua työnjohdon kustannuksella. Hidastetaan työtahtia tahallaan jne. Minusta nämä kuitenkin on ihan neuvoteltavissa olevia juttuja kaikki ja yhteen hiileen sitä perkele samassa firmassa puhalletaan. Tuo puna-valko - ajattelu varsinkin duunareiden osalta vähän pistää persimään.

Että tämmönen avautuminen.

Aamen. Eihän kaikki duunarit tällaisia ole, mutta itekin noissa duunarihommissa olleena oli vähän käsittämätöntä tuo turhan avautumisen ym. määrä. Noista pomojen, varsinkin keskijohdon palkoista valittaminen oli ihan hauskinta, musta ois joku päivä ihan mukava nähdä kaikkien sen tehtaan suorittavan työn tekijöiden menevän joku aamu töihin vaan huomatakseen että ei ole ketään kertomassa siitä minkälaisia töitä pitäisi tehdä(tai ainakaan mitä tiettyä tuotetta valmistaa), tai itse asiassa ei olisi edes mitään valmistettavaa, kun kukaan ei olisi markkinoinut niitä valmistettavia tuotteita, eikä itse asiassa kukaan ei olisi edes suunnitellut niitä markkinoitavia tuotteita. Siis kun sitä johtoporrasta ei olisi.

Yleisesti ottaa päähän se, että tänäkin päivänä kehitysmaissa kuoli tuhansittain ihmisiä nälkään, janoon ja helposti hoidettaviin sairauksiin. Pieni ihminen ei tunne voivansa tehdä paljoakaan.

Samaan aikaan kasvatetaan maailman asevarustelubudjetteja. :curs:

Eikö toi perintövero oo kuitenki huomattavasti parempi juttu ku se, että palkasta leikattaisiin vielä isompi viipale verokarhulle? Jostain se raha kuitenkin revitään. Mun mielestä se on parempi että rahaa on sillä joka sen on ansainnu eikä sillä joka sen on perinnyt (tai siis tätä on hyvä tasoittaa juuri perintöverolla). Antakaa ihmeessä asiaan muitakin näkökulmia koska en ole asiaa kauheasti miettinyt/siihen tutustunut.

[avautuminen]

Seuraavat asiat yhteiskunnassa aiheuttavat usein suurta vitutusta:

- nykyinen "suvaitsevaisuus" ja kukkahattutädit jotka valittaa neekerinpusujen kansikuvien sopimattomuudesta ihan vaan valittamisen ilosta yms.
- sdp, sak ja tavja sekä näiden levittämä propaganda
- tyhmät ihmiset jotka laukovat mediassa mielipiteitään ja ehdotuksiaan ajattelematta aivoillaan
- femakoiden jatkuva mussutus kaikesta (siinä vaiheessa kun saadaan yhtäläinen asevelvollisuus molemmille sukupuolille niin voidaan oikeasti alkaa katselemaan niitä pienempiä epätasa-arvokohtia yhteiskunnassa)
- viherpiipertäjät ja aktivistit yms pellet jotka ensin riehuvat ja sitten itkevät että poliisit provosoivat ja puuttuivat turhaan heidän riehumiseensa
- sosiaalipummit ja maahanmuuttajat jotka käyttävät järjestelmää häikäilemättä hyväkseen
- maahanmuuttopolitiikka
- verotuspolitiikka joiltain osin (jyrkkä progressio, korkeat marginaaliverot...)
- hallituksen epäloogisuus opiskeluasioissa (lyhennetään opiskeluaikoja ja samalla leikataan tukia...)

Tähän hätään ei muuta tule mieleen...

[/avautuminen]

-Feminismi, joka tuhoaa perheitä
-Rakennusmääräysten ja -lupien hankaluus
-Kulutusyhtreiskunta
-Tupakka
-Viina
-Tuontitullit

Minua vituttaa se, että osapuilleen samassa ajassa pakkislaisia on kyrpiinnyttänyt neekerinkuvan häviäminen karkkipaketista seitsemän sivun verran, mutta muita yhteiskunnallisia ongelmia on löytynyt tähän ketjuun vain neljän sivun täytteeksi.. ;)
Mutta tosissaan: Minua vituttaa, ja samalla tulevaisuuden kannalta huolestuttaa Helsingin kaupungin säästötoimien kohdentaminen. Oma perse on tietenkin aina lähinnä, mutta voin vakuuttaa, että mikäli sama meininki jatkuu opetustoimessa, niin kusessa ollaan kohta. Eikä ainoastaan kouluissa. :curs:

- Yhteiskunnan loiset, jotka käyttävät häikälemättä hyväkseen mm. sosiaaliturvaa.
Keila; sanoi:
- sosiaalipummit ja maahanmuuttajat jotka käyttävät järjestelmää häikäilemättä hyväkseen
Tätä en oo oikein koskaan ymmärtänyt - miksi tuo vitutus kohdistuu noihin järjestelmän hyväksikäyttäjiin, eikä järjestelmään ja sen luoneisiin päättäjiin, jotka mahdollistavat tuon?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom