Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos täällä jossakin on aktiivisena saunomisketju, niin ilmoittakaa ihmeessä, voin sulattaa tämän osaksi sitä. Mutta jos aktiivista juttua ei ole, niin aloitetaan se täällä.
Itse olen ihan täpinöissäni kun ensimmäistä kertaa elämässäni omassa asunnossan on sauna jossa on mukava olla.
En ole mikään himosaunoja, mulle riittää 2-3 saunakertaa viikossa, mutta hyvässä seurassa voi saunoa vaikka koko päivän ja näin on tullut mökillä monta kertaa tehtyäkin.
Itse siis laitoin puulämmitteisin saunan. Appiukko LVI asentajana laittoi vähän överit vaihtoehdot ilmanvaihdolle, joten nyt saa säädettyä mieleisensä löylyt. Kiuas on saunan kokoon nähden kohtuu iso, Tatparin verkkokiuas johon menee 120 kg kiviä. Eli ei kannata tuntia polttaa jos ei halua saunoa + 100 asteisessa saunassa. 30-40 minuuttia niin on se 60 astetta ja kiukaalle voi kipata reilusti vettä ja tulee pitkä, kostea ja pehmeä löyly.
Niin ja olutta ei saa unohtaa. Sauna ilman olutta on teeskentelyä!
Kohta rupean lämmittään saunaa. Vaimon kanssa sovittiin että saunotaan huomenna kun se on myöhäseen töissä. Mutta pakko se on pistää sauna lämpimäksi ja käydä itsekseen fiilistelemässä kun pojat saan nukkumaan.
Tänne siis saunakokemuksia ja vinkkejä. Saa toki laittaa kuviakin!
Omani näyttää tältä:
http://rakennusprojekti.fi/wp-content/uploads/2011/09/IMG_5443.jpg
No en yhtää ihmettele kun oot täpinöissä, kyllä tuolla kelpaa saunoa pirun siisti kyllä.
Siinä yksi kuva meikäläisen savusaunasta ulkoa. Talvisena pakkasyönä räppäsin aitan katolta.
katso liitettä 71217
Yksi kuva kiukaan kupeelta, ennen kuin kasattiin sitä uudelleen vuosien käyttämättömyyden jälkeen.
katso liitettä 71218
Sitten ensimmäisiä lämmityskertoja uudelleen. Siivottomasta lattiasta miinukset minulle.
katso liitettä 71219
Siinä yksi kuva meikäläisen savusaunasta ulkoa. Talvisena pakkasyönä räppäsin aitan katolta.
katso liitettä 71217
Yksi kuva kiukaan kupeelta, ennen kuin kasattiin sitä uudelleen vuosien käyttämättömyyden jälkeen.
katso liitettä 71218
Sitten ensimmäisiä lämmityskertoja uudelleen. Siivottomasta lattiasta miinukset minulle.
katso liitettä 71219
Meillä on pieni ongelma tuolla kun kaivot on pilalla joten saunomisvedet tulevat rakennusten räystäisten sadevesistä ja niiden alle on rakennettu sellaiset tilatankki säiliöt joista on sitten vedetty letkut saunaan ja muutaman tunnin liruttamisella sitten on aina 2*200 tynnyrit täynnä peseytymisvettä. Mutta jotenkin tuntuu että tuo vesi on parempaa kuivalle iholle kuin kaupungin vesi.