Sarjojen pituuksista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä ote sivulta: http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/penkki.htm

"Kuten huomaat, kestoa ja maksimivoimaa ei voi saada yhtäaikaa koska harjoitukset kumoavat toistensa vaikutuksen. Myös lihaspumpit ja poltot hävittävät voimaa ja etenkin maksimivoima häviää. Jos teet vain 6 toiston sarjoja, lihas ei kasva parhaalla tavalla. 6-15 toistojen suhde pitää olla oikea. Pitää tietää miten paljon kutakin toistoa tehdään, jos lihasmassaa aiotaan kasvattaa. "

Siis jos oon oikein ymmärtänyt, niin lyhytiä ja pitkiä sarjoja ei pitäisi tehdä samassa reenissä
:rolleyes::(

Varför:confused:

Mää ainakin teen jokaiselle liikkeelle neljä sarjaa, kaksi niistä on pitkiä(yli 10) ja kaksi lyhyttä(alle 8), Ja toimii mulla hyvin.

Originally posted by tommih
Siis jos oon oikein ymmärtänyt, niin lyhytiä ja pitkiä sarjoja ei pitäisi tehdä samassa reenissä
:rolleyes::(

Varför:confused:

Eihän tuossa lainauksessa mitään tuollaista sanottu. Alun pätkässä oli kyse siitä, että voimaharjoittelu ja kehonrakennus ovat eri lajeja eli pelkästään voimaa haluavan ei kannata treenata kehotyyliin ja päinvastoin.

Lisäksi, tuo pointti 6 toiston sarjoista tarkoittaa vain sitä että lihas ei pitemmän päälle enää kasva jos sitä hankaa aina samalla toistoalueella ja ylipäätään treenaa aina samalla tavalla. Mikä on ihan totta.

Ja kyllä samassa treenissä voi ja useimmiten kannattaakin tehdä eripituisia sarjoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom