En ole jto (jolta haluaisin edelleen vastauksia edelliseen viestiin sit ku kerkeetNyt noin parin kuukauden olen tehnyt pari kertaa viikkoon ihan perusliikkeitä.
Voimapäivisin olen esim. jaloille tehnyt:
syväkyykky 5-6x6 (
GHR 5x6-8 sellasessa masiinassa omalla painolla ( tähän varmaan otan sjmv ensi jaksoon )
Pohkeet 5-6x6-8
Vatsa lisäpainoilla 5x6
Painoa lisäilen aina kun menee sarjat puhtaasti edellisillä
"Volyymipäivänä" olen tehnyt esim. jaloille muuten samoin paitsi toistot on 10:
esim. syväkyykky 5-6x10 ( ja lisäilen painoa aina kun menee )
Nyt kuitenkin heräsi kysymys, että olisiko tuo volyymipäivän treeni järkevämpi tehdä tosiaan niin, että kasvattaleekin ennemmin sarjojen ja toistojen määrää hiljakseltaan. Jalat kyllä on kasvanut ihan silmissä näilläkin menetelmillä ja sarjapainot. Olen suunnilleen noudattanut samaa periaatetta muillekkin lihasryhmille esim. penkki 4x6 ja toisena päivänä vinopenkki 4x10 jne.
Entä sitten ku alkaa tuntumaan liian raskaalta esim. kyykyssä ja ei voikkaan lisäillä enään. Otetaanko suosiolla 5-7.5kg pois painoista ja aloitetaan taas alhaalta nousu pikkuhiljaa...
Liikkeitä per lihas en ole haalinut miljoonaa tuohon ohjelmaan. Teen sitten vaikka enemmän sarjoja per liike jos ei muuten riitä. Esim. rinta, ojentaja, olka: Penkki, Vipunostot, Dippi on voimapäivänä.

Sun toi voimapäivä on aika kovalla volyymilla ollakseen puhdas voimapäivä, mitä epäilen. Koko ohjelma on muutenkin aika kovalla volyymilla.
Sivulla 4 tässä threadissa on jto:n hyvät ohjeet voimakestävyysvolyymiprogressiolle, josta sun kannattais ottaa kaikki irti. Sun onnistuis tosi helposti soveltaa se sun omaan ohjelmaan.
Tää sit oma esimerkki: Tosta sun 4x6 penkistä kehitetään samoilla painoilla 6x8 (mieluummin ehkä kahdesta sarjasta neljään) penkiks lyhyemmillä palautuksilla, mikä on sit voimakestävyystreeniä. Sit nostetaan painoo ja sama homma. Tää nyt näin yksinkertaistettuna, että tajuaa idean.