Sarjoista

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve kaikille

Oon nyt noin 2v. käynyt salilla, viimeks tossa kun olin vuoden armeijassa.
Ei oo tullu tehtyy mitään tiettyä 3 -jakoa tms.

Nyt sitten tein itselleni 4 -jakoisen ohjelman ja ajattelin vetää sen aina viikossa läpi, eli 4 kertaa viikossa salilla.

Yleisesti menee noin 1h kun on vedetty kaikki ja se sopii mulle, en jaksa nyhjätä salilla sen pidempään, eikä varmaan energiakaan riittäis.
Tällä hetkellä syön aika hyvin ja vedän tota "Mass Blaster" tjsp. protskua/massanlisääjää et sais kiloja, oon semmoset 10kg vuoden aikana saanu lisää, tietenkin lihaksen muodossa.

Itse asiaan, ennen vetelin aika pitkälti voima -treenejä, ja oon pitkä poika (187cm) eli varmaan kasvaa aika pitkää lihasta, ja nyt olis suunnitelmissa saada massaa, eli näkyvää lihasta mahd. hyvin.

Treeniohjelma on duunattu ja muut pulkassa mut nyt tarttisin sarjojen ja toistojen määrät mitkä ovat parhaat massan saamiseen, ja tauko (30sek?) sarjan välissä.

P.S. Samalla tässä kuntoutan keskivartaloa, eli vetelen joka treenissä sivuvatsat/vatsat + norm. selän @ 3 sarjaa / lihasryhmä.

- Cheers ja kiitos vastauksista!

meilkeinpä vois sanoa et taukoa noin puoltoista minuuttia tai muniitin mut 30 sek en ees ite pidä nii alhast taukoa eihän lihas ehi palautua yhtää on ihme jos jaksaa sarjan loppuun mut riippuu iha tyypist tietysti henk.koht. ootan minuutin.

jaa-a ihan itse miltä tuntuu jos esimerkiksi sua sen 30sec jälkeen vielä hengästyttää tjsp niin onko järkeä lähtä vetäämään jo seuraavaa päälle vaan sen takia että aikaa kului se 30sec kellosta katsottuna.

Itselläni riippuen liikkeestä ja tietty käytettävistä romuista etc. sarjan välissä taukoa on varmaan joku 1-2min.

Ehdottomasti sarjojen välistä taukoa kannattaa syklittää, kuten muutakin treeniä. Itse tein pitkään siten, että tauot pyörivät tuolla 4 minuutin tienoilla, sillä olin jämähtänyt tyyliin "joka sarja loppuun asti". Nyt kun olen tietoisesti lyhentänyt tauot kahteen minuuttiin, tuntuu rasitus ihan erilaiselle. Tokihan tuossa joutuu sarjapainoistakin tinkimään, sillä lihaksisto ei ole todellakaan tottunut noin lyhyisiin palautuksiin. Ajan myötä keho kuitenkin tottuu tuohon.

Sanoisinkin näin, että esim parin viikon välein
1) sarjatuot pidempiä (3-6 min) ja kovaa treeniä voimailumetodeilla
2) sarjatauot lyhempiä (1-2 min) ja bodailupainotteisemmin

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom