sarjat loppuun asti?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
en löytäny aiheesta threadia mut saatan olla puusilmäki ;) elikkä onkos järkeä vetää paljon sarjoja loppuun asti treenissä? olen natu. vedän varmaan melkein puolet sarjoista loppuun asti. teen niin että otan pudotussarjana melkein kaikki liikkeet siten että ekaksi lämmittelyt sitten laitan raskaimman sarjapainon teen sillä maksimitoistot miinus 1-2 toistoa. sitten toinen sarja on ns. loppuun asti viety tai korkeintaan 1 tosi tiukka toisto varaa jolloin saatan tiputtaa painoa sarjasta. eka sarja tehdään siis lämmittelyjen jälkeen melkein aina raskamailla sarjapainolla. onko tästä haittaa kehityksen kannalta? eli olenko täysi :david:

naruranne sanoi:
en löytäny aiheesta threadia mut saatan olla puusilmäki ;) elikkä onkos järkeä vetää paljon sarjoja loppuun asti treenissä? olen natu. vedän varmaan melkein puolet sarjoista loppuun asti. teen niin että otan pudotussarjana melkein kaikki liikkeet siten että ekaksi lämmittelyt sitten laitan raskaimman sarjapainon teen sillä maksimitoistot miinus 1-2 toistoa. sitten toinen sarja on ns. loppuun asti viety tai korkeintaan 1 tosi tiukka toisto varaa jolloin saatan tiputtaa painoa sarjasta. eka sarja tehdään siis lämmittelyjen jälkeen melkein aina raskamailla sarjapainolla. onko tästä haittaa kehityksen kannalta? eli olenko täysi :david:

No riippuu vähän jaosta, jos 1- tai 2-jakosella joka kerta loppuun vedät, ni aika äkkiä pukkaa ylikuntoa ainakin mulla. Noissa useempijakosissa vedetäänkin aina loppuun asti, kun tehään vaan kerran viikossa joka lihasryhmä.

teetkö pudotussarjan oikein eli teet esim penkkiä sadallakilolla 6 toistoa ja ilman taukoa pudotat painot 80 kiloon ja jatkat heti ilma mitään lepoa?

käsitin että teet kovan sarjan ja pudotat painoa sekä lepäät ja sitten teet toisen sarjan..tämä ei ole pudotussarja!

jumppaatko viikon aikana lihasryhmat kahteen kertaan?

jos palaudut aina ennen seuraavaa kertaa (per lihasryhmä) niin jatka tuolla,
oletko kauan jumppaillu?

erkjetter sanoi:
mites muuten lasketaanko noi pudotussarjat 1sarjaks vai että esim 4x10 tehtäessä niin 4sarjaa? :david:

mie teen näin:
penkkipunnerrus

130x6
pudotus 100 kiloonx2-4
pudotus 80 kiloon x 2-4
yksikseni teen pudotukset,mutta muuta taukoa sarjassa ei ole.

tämä oli yksi sarja teen penkkiä aina 2x6 ja tämä oli se ensimmäinen sarja,toisen sarjan teen suorana ilman mitään tehokeinoja,100x8-10 tai mitä menee.

samoin teen vinopenkissä,mutta tietysti eripainoilla ja sitten päälle vipunostot maaten 2x8-10 suorat sarjat ilman tehokeinoja ja viikon lepo rinnalle pääle.

:offtopic:

Kyse on 2x6 systeemistä.

Oonko käsittäny oikein että kun mulla on nyt 3 jakonen ohjelma ja maanantaina teen penkin niin tekisin 2x6 systeemillä niin että tavan tasapenkin vaan kaksi kuuden toistoa ja thats it? Elikkä kerran viikossa tulisi tasapenkistä vain kaksi kutosta... Saako sitten tehdä muulla tyylillä esim. vinopenkkiä?

Joo, ja tiedän, tästä on iso tredi olemassa mutta en jaksa sloorata sitä läpi..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ei ole mulla se miken 2x6! en ole sitä ketjua ikinä edes lukenut.

itse paukutan vanhalla Mega Duty:lla menemään,kun se toiminut aina parhaiten.toki ajoittain treenejä muutellaan,mutta aina palannut takaisin MD:uun, se on mulle ns. runko.

teen kaikissa pääliikkeissä 1x6-8 toistoa pudotussarjalla ja toisen sarjan 1x8-10 suorana.

pääliikkeet aina niin loppuun ku mahollista IMO ja aina kannattaa olla jokin toisto tavoite, esim ku ekalla satsilla tulee se 8 niin ens reeni kerralla samaisessa liikkeessä painoa lisää jne... ns apuliikkeissä voi jättää varaa toiston tai pari jos siltä tuntuu ja malttaa niin tehdä :). sitten kun kehitys oleellisesti hidastuu tai melkeinpä pysähtyy, niin asiaa kannattaa katsoa uudelleen ja miettiä eri kikkoja.

Mä en yleensäkään niin paljon laskeskele...mitä järkee on vetää penaa 2x6? Onko noi kovia sarjoja? Mä otan penaa kerran viikkoon ja kyllä mä vedän enemmän suunnilleen 3 - 4x5 kovaa sarjaa. Yleensäkin lihas ei laske toistoa vaan kuinka paljon sitä rasitetaan, joten minun ja isäni mielestä liike lopetetaan sitten kun se lihas on niin tukossa ettei sillä enää väännetä tai käännetä. Tottakai sarjat loppuun, tai kaikki vääntää miten parhaaks näkee.

neutraali sanoi:
pääliikkeet aina niin loppuun ku mahollista IMO ja aina kannattaa olla jokin toisto tavoite, esim ku ekalla satsilla tulee se 8 niin ens reeni kerralla samaisessa liikkeessä painoa lisää jne... ns apuliikkeissä voi jättää varaa toiston tai pari jos siltä tuntuu ja malttaa niin tehdä :). sitten kun kehitys oleellisesti hidastuu tai melkeinpä pysähtyy, niin asiaa kannattaa katsoa uudelleen ja miettiä eri kikkoja.

Juuri näin! tuo 6-8 tarkoittaa sitä että aloitetaan treenaan painolla jolla saadaan just se 6 toistoa ja seuraavalla viikolla tarkoitus saada ainakin 7 ja kun 8 toistoa tulee,niin lisätään painoa sen verran että taas saadaan 6 toistoa jne.

Bodaaja sanoi:
...joten minun ja isäni mielestä liike lopetetaan sitten kun se lihas on niin tukossa ettei sillä enää väännetä tai käännetä. Tottakai sarjat loppuun, tai kaikki vääntää miten parhaaks näkee.
Mä luulen, että sinulla ja isälläsi olisi paljon antoisaa opittavaa tällä urheilun saralla. :) Täytyy kyllä myöntää, että harrastamallanne 5-jakoisella lihakset voi vetääkin melkoisen loppuun.

toolate sanoi:
Mä luulen, että sinulla ja isälläsi olisi paljon antoisaa opittavaa tällä urheilun saralla. :) Täytyy kyllä myöntää, että harrastamallanne 5-jakoisella lihakset voi vetääkin melkoisen loppuun.[/QUOTE

Niinhän se varmaan onkin...tulisit kattoo joskus ku se vetää hauiskääntöä niin näkisit miten lihakset vedetään loppuun 80kglla ottaa kymppejä, kukaan salilla ei pysty samaan. Olen aika ylpeä hänestä.

Bodaaja sanoi:
Niinhän se varmaan onkin...tulisit kattoo joskus ku se vetää hauiskääntöä niin näkisit miten lihakset vedetään loppuun 80kglla ottaa kymppejä, kukaan salilla ei pysty samaan. Olen aika ylpeä hänestä.

Ja mitenhän isäsi 80kilon hauiskäännöt liittyy aiheeseen millään tavalla?
lueppas nyt rauhassa tuota 2x6 threadia niin selviää mistä tuossa on kysymys.

Bodaaja sanoi:
Tämän ketjun aloittaja puhui 2-jakoisesta. 2-jakoisessa ei kannata erikoistekniikoita paljoa viljellä, volyymi on kohtuullisen matalaa ja loppuun ottaminenkin on vähän siinä ja siinä. Tuota asiaa vaan tarkoitin sillä oppimisella.

En minä nyt varsinaisesti 5-jakoista ohjelmaa tyrmännyt, vaikkakin mielestäni kenenkään ei tarvitsisi sellaisella treenata (ei edes ammattlaisten, mutta tuosta nyt ei ole kokemusta sen kummemin). Tiedän kyllä itse miten sarjat otetaan loppuun ja uskoisin että teidän väännöillä ollaan vielä kaukana siitä, vaikka isäsi vääntäis millä tahansa painoilla hauiskääntöä. Hyvähän se on, että perheen kanssa harrastetaan mutta ei välttämättä kannata pureskelematta niellä kaikkia isän treeniohjeita, sillä maailmassa riittää tutkittavaa ihan tarpeeksi. :D

toolate sanoi:
Bodaaja sanoi:
Tämän ketjun aloittaja puhui 2-jakoisesta. 2-jakoisessa ei kannata erikoistekniikoita paljoa viljellä, volyymi on kohtuullisen matalaa ja loppuun ottaminenkin on vähän siinä ja siinä. Tuota asiaa vaan tarkoitin sillä oppimisella.

En minä nyt varsinaisesti 5-jakoista ohjelmaa tyrmännyt, vaikkakin mielestäni kenenkään ei tarvitsisi sellaisella treenata (ei edes ammattlaisten, mutta tuosta nyt ei ole kokemusta sen kummemin). Tiedän kyllä itse miten sarjat otetaan loppuun ja uskoisin että teidän väännöillä ollaan vielä kaukana siitä, vaikka isäsi vääntäis millä tahansa painoilla hauiskääntöä. Hyvähän se on, että perheen kanssa harrastetaan mutta ei välttämättä kannata pureskelematta niellä kaikkia isän treeniohjeita, sillä maailmassa riittää tutkittavaa ihan tarpeeksi. :D

No joo, onhan niitä asioita, mutta hän kuitenkin pystyy käytännössä kaikki liikkeet opettamaan:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom