Sarjat loppuun asti?

BCAA-valmisjuoma -40%
Kannattaako vetää kaikki sarjat aina loppuun asti, vai pidättekö kiinni etukäteen suunnitellun ohjelman toistomääristä (esim. 10-10-10) vaikka paukkuja tuntuisi riittävän pidemmällekin?

Olen pitänyt painot sellaisena, että ekalla sarjalla menee täysillä 12-13 toistoa ja seuraavat tippuvatkin jo samoilla painoilla liikkestä riippuen ~9->7->6. Teen aina kaikki sarjat loppuun asti.

Lihakset saa näin kyllä tosi hapoille, mutta joku mättää. Tulokset ovat alkaneet junnaamaan viimeaikona.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
No jos tuloksiin haet parannusta niin silloin kannattaa unohtaa yli 10 toiston menevat sarjat. 5-8 toistoa liikkeeseen ja pari kolme sarjaa. fiiliksen mukaan heitan ite valilla joukkoon pari kakkosta tai kolmosta.

Mikali taas massaa haetaan niin 8-12 toistoa ja 3-4 sarjaa per liike ja loppuun superit ja pakkotoistot. Reenin loputtua pitaisi sitten olla hervoton punppi paalla! Hulkki kommentoimaan jotain, Guru kehiin ja liha turpoamaan!

Lihaa tässä etupäässä haetaan ja sillä oon pitäny näitä toistomääriä suht hyvinä. Lähinnä mietityttää näiden useiden "tapposarjonen" vaikutus lihaksen kasvuärsytykseen. Tappaako jo ensimmäisenä sarjana tuleva tapposarja liiaksi lihasvoimaa seuraavilta sarjoilta. Tulee jyrkkä pyramidisarja vaikka paino pysyy kokoajan samana.

Olen pitänyt selvänä, että mitä kovempaa treenaa sitä parempi on myös tulos. Treenaan kolmijakoisesti joten lepoakin tulee ~viikko per lihasryhmä. Voi olla tietysti että olen vain kärsimätön tulosten suhteen.

Originally posted by Pulla
Hulkki kommentoimaan jotain, Guru kehiin ja liha turpoamaan!
Taas pieni vinkki: kysykää mieluummin niiltä joilla on oikeasti jotain näyttöä tulosten puolella. Esimerkiksi Tomi, Mike, Colemanni, Poser, JJJ, RiQ, Richard_75, Sam225 (muutama mainitakseni) ovat tässä mielessä hieman pätevämpiä neuvomaan massan kasvatuksessa kuin minä.

Originally posted by Hulkki
Taas pieni vinkki: kysykää mieluummin niiltä joilla on oikeasti jotain näyttöä tulosten puolella. Esimerkiksi Tomi, Mike, Colemanni, Poser, JJJ, RiQ, Richard_75, Sam225 (muutama mainitakseni) ovat tässä mielessä hieman pätevämpiä neuvomaan massan kasvatuksessa kuin minä.

Älä nyt oo niin tollanen vaatimaton. Näkeehän tosta sun avattaren kuvasta jo et hanskat on ihan mahottomat....:thumbs:

Originally posted by X-man
Älä nyt oo niin tollanen vaatimaton. Näkeehän tosta sun avattarein kuvasta jo et hanskat on ihan mahottomat....:thumbs:

Hei ei nyt oikeesti oo aidot!

Ps.;) joo joo, huonoo läppää...

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Viimeisen liikkeen viimeisessä sarjassa lihasryhmälle voi vetää lopppuun asti, mutta ei sekään ole mitenkään välttämätöntä.

Mikali taas massaa haetaan niin 8-12 toistoa ja 3-4 sarjaa per liike ja loppuun superit ja pakkotoistot. Reenin loputtua pitaisi sitten olla hervoton punppi paalla! Hulkki kommentoimaan jotain, Guru kehiin ja liha turpoamaan! [/B]

Notta miksi pitää tehdä vain tolla toistoalueella? massaa kun saa 5-20 alueella riippuen ihmisestä myös 30-40 toiston sarjat tuo massaa, jos on kova kestävyys. Tietysti toi hyvä suunta mistä aloittaa mutta kokeilemalla selviää mitkä toistot toimii, mitkä ei.
Itse oon todennut, että massaa tulee parhaiten 10-15 alueella. Jos mennään korkeisiin toistoihin(20-40) niin pumpin pitää olla niin kova, että lihas menee täysin "tönköksi" ja tää on päälle aika rankka tapa treenata :), mä oon ainakin täysin treenin jälkeen sekaisin, kun vetää treenejä noilla korkeilla toistoilla.

Pakkotoistoja en pysty taasen ymmärtämään ollenkaan, super sarjat on pätevä tapa saada vaihtelua.

On ohjelmia, joissa sarjoja ei vedetä loppuun asti kuin harvoissa ja valituissa reeneissä. Ja on ohjelmia joissa sarjat vedetään loppuun asti lähes aina. Kokonaisuus ratkaisee.

Originally posted by makew
Notta miksi pitää tehdä vain tolla toistoalueella? massaa kun saa 5-20 alueella riippuen ihmisestä myös 30-40 toiston sarjat tuo massaa, jos on kova kestävyys.

Vahan lahtee mutu-hommaksi mutta eikos 30-40 toistoa ala olemaan vahan liikaa? En ole kokeillut mutta ei kai silla voi massaa tulla siina maarissa mita n. reilun kymmenen toiston maarilla? Varmasti ihmisestakin riippuu mutta kun tassa nyt olemme aloittelijoiden osiolla niin en ajatellut etta taalla kukaan mikamyllyla kyselee neuvoja, eli eikohan aloittelijalle paras ole tuo reilut 10. Eikohan tassa tule ajan mittaan tarpeeksi eri vaihtoehtoja joten kokeilkoon siita nyt mika tuntuu parhaalta.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Originally posted by Huge Juge
Kannattaako vetää kaikki sarjat aina loppuun asti..... Teen aina kaikki sarjat loppuun asti.

Lihakset saa näin kyllä tosi hapoille, mutta joku mättää. Tulokset ovat alkaneet junnaamaan viimeaikona.

Mihin loppuun ? Siihen asti, kun et pysty nostamaan painoa. Siihen asti, kun et pysty pitämään painoa paikallaan vai siihen asti, kun et pysty edes laskemaan painoa kontrolloidusti.

Lihaskasvun edellytyksenä on lihakselle tuleva kuormitus, joka ylittää kasvuärsykkeen rajan. Tarvitseeko tuon rajan ylitykseen kaikissa työsarjoissa mennä "loppuun" asti, mielestäni ei. Varsinkin, jos se haittaa myöhempien sarjojen suorittamista.

Re: Re: Sarjat loppuun asti?

Originally posted by Tahvo Tohveli
...Tarvitseeko tuon rajan ylitykseen kaikissa työsarjoissa mennä "loppuun" asti...

No juu eipa sita jokaista sarjaa kannata loppuun saakka vetaa. Jos otetaan esimerkiksi meitsin rintapaiva niin penkkissa teen viimeisen sarjan loppuun asti, kasipainoilla peraan muutama sarja. Sitten vinopenkkia smitissa ja taas kasipainoa peraan. viimeisena taljassa pec-deckia niin infernaaliset sarjat loppuun asti etta veri lentaa ja tissilihakset paukkuu! ...KELE!

Originally posted by KäveleväRuumis
Hei onkos pakkotoistojen tekemiseen joku oma tekniikka vai onko ne vaan apinan raivolla tehtyjä toistoja?
Pakkotoistot=Teet ensin omilla voimillasi sarjan loppuun saakka, sen jälkeen treenikaverisi auttaa sinulle muutaman pakkotoiston nostamalla tangoa tai käsipainoja kaverinasi. Kaverisi auttaa vain sen verran mitä on tarvis.

Re: Re: Re: Sarjat loppuun asti?

Jos otetaan esimerkiksi meitsin rintapaiva niin penkkissa teen viimeisen sarjan loppuun asti, kasipainoilla peraan muutama sarja. Sitten vinopenkkia smitissa ja taas kasipainoa peraan. viimeisena taljassa pec-deckia niin infernaaliset sarjat loppuun asti etta veri lentaa ja tissilihakset paukkuu! ...KELE!
Oletko nyt aivan varma että 5 liikettä niinkin massiiviselle ja kompleksille lihasryhmälle kuin penkki on tarpeeksi? :wall:

Re: Re: Re: Re: Sarjat loppuun asti?

Originally posted by Hulkki
Oletko nyt aivan varma että 5 liikettä niinkin massiiviselle ja kompleksille lihasryhmälle kuin penkki on tarpeeksi? :wall:
:lol2:

Pulla: Monta sarjaa teet rinnalle?

Nämä termit, kuten "massa", menee vähän yli.

Jos haluaa isot lihakset (=massa?), minkäpituisia sarjoja kannattaa pääsääntöisesti tehdä? (esim. penkki, hauiskääntö, selkää ylätaljassa...?)

Kun en aio osallistua voimaa vaativiin kisoihin ja olen jo arkielämään tarpeeksi vahva niin jäljelle kai jää näyttävyys. Se syntyy isoista lihaksista ja vähästä läskistä. Miten siis treenaan?

Nyt olen pyrkinyt tekemään yläkropan osalta 8-12 toistoa kaikissa liikkeissä ja oikeastaan kaikissa sarjoissa. Paitsi penkissä vedän noin puolet noin 2-5 toistoilla. Onko nuo 2-5-toistot ihan turhia tässä tapauksessa? Meinaan että jos penkissä pitää jaksaa 8-12 niin ollaan aika heeeelvetin kaukana maksimipainoista varsinkin parin sarjan jälkeen.

Originally posted by Huge Juge
Kannattaako vetää kaikki sarjat aina loppuun asti, vai pidättekö kiinni etukäteen suunnitellun ohjelman toistomääristä (esim. 10-10-10) vaikka paukkuja tuntuisi riittävän pidemmällekin?

Olen pitänyt painot sellaisena, että ekalla sarjalla menee täysillä 12-13 toistoa ja seuraavat tippuvatkin jo samoilla painoilla liikkestä riippuen ~9->7->6. Teen aina kaikki sarjat loppuun asti.

En kylläkään ole mikään asiantuntija massankasvattamisessa.
Kuitenkin tuosta tulosten paikoillaan junnaamisesta voi jo ainakin olettaa jotain.

Tällöin on yleensä kyseessä liika treenaminen suhteessa palautumisaikaan.
Tosissaan treenajilla tuskin on koskaan ollut kyse liianvähäisestä treenistä jos tulokset ei kehity.
(Voihan tietenkin liianvähäinen syöminenkin olla kyseessä.)

Kannattaisi varmaan jättää ensimmäiset sarjat vajaiksi, ja eninitään kaksi viimeistä sarjaa aivan loppuun asti.

Toinen asia mikä voisi olla kyseessä on liian yksitoikkoinen treeni.
Eli teet toistot ja sarjat aina samanlaisina ja samoilla painoilla.
Tällöin lihaksisto tottuu antamaasi ärsytykseen eikä enää kehity.

Seuraava on puhtaasti minun omaa kuvitelmaa:
Jos lihakset saa parilla sarjalla hapoille, ja kunnolla turvoksiin, niin onko seuraavilla sarjoilla enään muuta kuin katabolinen vaikutus.
Hapoilla ollessaan ei lihakset enää vastaa hermojen ärsykkeisiin siten kuin niiden pitäisi. Tällöin ei samoilla rojuilla enää ole mahdollista saada kunnon pumppia aikaiseksi.
Osa lihaksesta ei vastaa enää kunnolla hermojen käskytykseen, ja tällöin vielä toimivat lihaksen alueet joutuvat tekemään aikaisempaa raskaampaa työtä, eli treeni siirtyy näiden lihassäikeiden osalta kohti maksimipaino treeniä.

Tästä syystä kuvittelenkin, että yhden - kahden loppuunasti viedyn sarjan jälkeen kannattaakin vaihtaa treeniä eriyttävämpään ja kevyemmille painoille, että voi taasen pumpata riittävän pitkän sarjan.

Re: Re: Re: Re: Re: Sarjat loppuun asti?

Originally posted by yajo
Pulla: Monta sarjaa teet rinnalle?

No se on ***** kolme sarjaa, kasipainoilla peraan pari. Vino ***** smitissa kolme ja pec-deckia taljassa fiiliksen mukaan.

Ya fuckaz gotta problem wi tha? :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom