Sarjat loppuun asti?

BCAA-valmisjuoma -40%
Originally posted by luumu
Nämä termit, kuten "massa", menee vähän yli.

Jos haluaa isot lihakset (=massa?), minkäpituisia sarjoja kannattaa pääsääntöisesti tehdä? (esim. penkki, hauiskääntö, selkää ylätaljassa...?)

Kun en aio osallistua voimaa vaativiin kisoihin ja olen jo arkielämään tarpeeksi vahva niin jäljelle kai jää näyttävyys. Se syntyy isoista lihaksista ja vähästä läskistä. Miten siis treenaan?

Nyt olen pyrkinyt tekemään yläkropan osalta 8-12 toistoa kaikissa liikkeissä ja oikeastaan kaikissa sarjoissa. Paitsi penkissä vedän noin puolet noin 2-5 toistoilla. Onko nuo 2-5-toistot ihan turhia tässä tapauksessa? Meinaan että jos penkissä pitää jaksaa 8-12 niin ollaan aika heeeelvetin kaukana maksimipainoista varsinkin parin sarjan jälkeen.

No suurinpiirtein 10-12 toistoa yläkropalle, jaloille&selälle: 12-20 toistoa.
Tämä on siis perus jössikälle, jotkut voi saada paremmin massaa 5-6 toistoilla, jotkut saa massaa 10-20 toistoilla(kuten minä).

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sarjat loppuun asti?

Originally posted by Pulla
Ya fuckaz gotta problem wi tha? :)
Turhahan tätä on yrittää selittää, mutta jos teet rinnan kokoiselle lihakselle 5 eri liikettä on sinulla sitten jalkapäivänä reisille varmasti 10 eri liikettä, joissa kaikissa veri lentää ja reisilihakset paukkuu ...KELE!. Tämä tosin vain jos treenaat koko kroppaa tasapuolisesti.

Pitaako jalkojakin treenata?
Jos pelaat salibandya niin ei tarvi. Tiedän nimittäin yhen jätkän kuka on pelannu 3v salibandya ja sillä on reidet ku Ronniella :eek:

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Vahan lahtee mutu-hommaksi mutta eikos 30-40 toistoa ala olemaan vahan liikaa? En ole kokeillut mutta ei kai silla voi massaa tulla siina maarissa mita n. reilun kymmenen toiston maarilla? Varmasti ihmisestakin riippuu mutta kun tassa nyt olemme aloittelijoiden osiolla niin en ajatellut etta taalla kukaan mikamyllyla kyselee neuvoja, eli eikohan aloittelijalle paras ole tuo reilut 10. Eikohan tassa tule ajan mittaan tarpeeksi eri vaihtoehtoja joten kokeilkoon siita nyt mika tuntuu parhaalta.

Yks mun kaveri on pyöräilijä, ja on pelkällä polkemisella kasvattanu itelleen aika järkyttävät reidet. Siinä menee toistot kuitenkin aika paljon ton 40 yli. Eli kaikki riippuu yksilöstä. Ja kokeilemalla sen huomaa miten parhaiten kasvaa. Ihan aloittelijalla kasvaa kädet vaikka istuis sohvalla, juo kaljaa ja nostelee kilon käsipainolla 200 toiston sarjoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom