Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tähän kysymykseen on käytännössä mahdotonta vastata, mikäli emme tiedä kuinka usein aiot kyseistä lihasryhmää rasittaa. Esimerkiksi HST-treenissä, jossa treenataan samat lihasryhmät usein läpi ei käytetä yhtä montaa sarjaa lihasryhmää kohti, kun jos treenataan vaikka 4-jakoisella ohjelmalla, käyttäen 6-10 vuorokauden kiertoa. Eli minkälaiselta treeniohjelmasi näyttäisi? Perus perjaate on kuitenkin, että isoille lihasryhmille (mm. reidet, selkä) tehdään enemmän sarjoja, kuin pienille lihasryhmille (hauikset, ojentajat).and1_ sanoi:haulla en ainakaa löytäny tälläst topiccii,mut eli,monta sarjaa per lihas on hyvä määrä,ettei olis liikaa,eikä liian vähää?eli paljo isoille,esim.jalat,ja pienille,esim.hauis?ja vaikuttaako sarjojen pituudet määriin?
kiitti vastauksist
-Marchi- sanoi:Riippuu millä ohjelmalla vetelet. Jos treenaat tietys lihasryhmän kerran viikkoon, niin sitten olisi jotakuinkin: rinta 6-9, selkä 9, jalat 9-12, pohkeet 3-6, hauis&ojentajat 3-6, vatsoille mielinmäärin vaikkapa 6 ja sitten olkapäille vaikka 6.
Kaikki riippuu siitä,että millainen reenijako sinulla on. Itsellekin tulee esim. hauiksille viikossa vain 2 suoraa sarjaa...
1.rinta/hauis/forkutand1_ sanoi:ohjelma:rinta/hauis/forkut,jalat,selkä,hartia/ojentaja/olkapäät...
huumor sanoi:siis tajusinko oikeen et sulla on jalat ja selkä samana päivänä??...koita kirjottaa niin että joku tajuski jotakin...välilyöntiä saa käyttää :jahas: ..
P.R.I.E.S.T sanoi:ma: rinta
ti: selkä, epäkkäät
Ke: ojentajat
To: hauikset
Pe: jalat, pohkeet
la: olkapäät
Joka päivä joka lihasryhmälle 20-25 sarjaa. toistot 25-20-15-12 10 tai ns voima viikolla 20-15-12-10-8 ja sitten taas kolmannella viikolla erikoistekniikoita. Toimii minulla erittäin hyvin kyseinen ohjelma.
Kipi I sanoi:No huh huh..sanon minä...esim.hauiksillekkin 20sarjaa.
P.R.I.E.S.T sanoi:ma: rinta
ti: selkä, epäkkäät
Ke: ojentajat
To: hauikset
Pe: jalat, pohkeet
la: olkapäät
Joka päivä joka lihasryhmälle 20-25 sarjaa. toistot 25-20-15-12 10 tai ns voima viikolla 20-15-12-10-8 ja sitten taas kolmannella viikolla erikoistekniikoita. Toimii minulla erittäin hyvin kyseinen ohjelma.
P.R.I.E.S.T sanoi:Joka päivä joka lihasryhmälle 20-25 sarjaa. toistot 25-20-15-12 10 tai ns voima viikolla 20-15-12-10-8 ja sitten taas kolmannella viikolla erikoistekniikoita. Toimii minulla erittäin hyvin kyseinen ohjelma.
ZweCCo sanoi:Onko noi toistomäärät teijän mielestä miten kohillaan? Ainakin minusta näyttää ihan älyttömän pitkiltä sarjoilta esim. voimaviikollakin olis 20-15-12-10-8. Tosiaan tuo sarjojen määräkin aika hurja.