sarjamääristä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja and1_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
haulla en ainakaa löytäny tälläst topiccii,mut eli,monta sarjaa per lihas on hyvä määrä,ettei olis liikaa,eikä liian vähää?eli paljo isoille,esim.jalat,ja pienille,esim.hauis?ja vaikuttaako sarjojen pituudet määriin?

kiitti vastauksist :)

and1_ sanoi:
haulla en ainakaa löytäny tälläst topiccii,mut eli,monta sarjaa per lihas on hyvä määrä,ettei olis liikaa,eikä liian vähää?eli paljo isoille,esim.jalat,ja pienille,esim.hauis?ja vaikuttaako sarjojen pituudet määriin?

kiitti vastauksist :)
Tähän kysymykseen on käytännössä mahdotonta vastata, mikäli emme tiedä kuinka usein aiot kyseistä lihasryhmää rasittaa. Esimerkiksi HST-treenissä, jossa treenataan samat lihasryhmät usein läpi ei käytetä yhtä montaa sarjaa lihasryhmää kohti, kun jos treenataan vaikka 4-jakoisella ohjelmalla, käyttäen 6-10 vuorokauden kiertoa. Eli minkälaiselta treeniohjelmasi näyttäisi? Perus perjaate on kuitenkin, että isoille lihasryhmille (mm. reidet, selkä) tehdään enemmän sarjoja, kuin pienille lihasryhmille (hauikset, ojentajat).

Riippuu millä ohjelmalla vetelet. Jos treenaat tietys lihasryhmän kerran viikkoon, niin sitten olisi jotakuinkin: rinta 6-9, selkä 9, jalat 9-12, pohkeet 3-6, hauis&ojentajat 3-6, vatsoille mielinmäärin vaikkapa 6 ja sitten olkapäille vaikka 6.

Kaikki riippuu siitä,että millainen reenijako sinulla on. Itsellekin tulee esim. hauiksille viikossa vain 2 suoraa sarjaa...

Ja kaikki riippuu treenin kovuudesta. Jos tehdään ihan "normaalia" treeniä kroppa läpi kerran viikossa, niin sarjat on järkevintä tehdä loppuun, ja sarjamäärä määräytyy periaatteessa sen mukaan miten monta sarjaa jaksaa tehdä. Kyllä sen lihaksesta tuntee kun se on saanu tarpeekseen.

4 jakosella oon tehny.. nyt oon vaihtamas ohjelmaa ni aattelin kysyy,ja ei mul noist hyvist ohjelmistakaa oo oikee tietoo ku oon vast alottanu :jahas: mut tuossaha taiski jo tulla :)

-Marchi- sanoi:
Riippuu millä ohjelmalla vetelet. Jos treenaat tietys lihasryhmän kerran viikkoon, niin sitten olisi jotakuinkin: rinta 6-9, selkä 9, jalat 9-12, pohkeet 3-6, hauis&ojentajat 3-6, vatsoille mielinmäärin vaikkapa 6 ja sitten olkapäille vaikka 6.

Kaikki riippuu siitä,että millainen reenijako sinulla on. Itsellekin tulee esim. hauiksille viikossa vain 2 suoraa sarjaa...

mites muuten hartiat,paljon about ois hyvät sarjamäärät? :eek: mun mielest toi selän ja jalkojen määrä kuulostais jtnki vähältä :jahas: ku mitä oon lukenu pakkotoistoo/kuullu ni niitte mukaa vois enemmänki reenaa :) vai miten on?ja siis mul on 4 jakonen ohjelma:rinta/hauis/forkut,jalat,selkä,hartia/ojentaja/olkapäät...

siis tajusinko oikeen et sulla on jalat ja selkä samana päivänä??...koita kirjottaa niin että joku tajuski jotakin...välilyöntiä saa käyttää :jahas: ..

and1_ sanoi:
ohjelma:rinta/hauis/forkut,jalat,selkä,hartia/ojentaja/olkapäät...
1.rinta/hauis/forkut
2.jalat
3.selkä
4.hartia/ojentaja/olkapäät...

huumor sanoi:
siis tajusinko oikeen et sulla on jalat ja selkä samana päivänä??...koita kirjottaa niin että joku tajuski jotakin...välilyöntiä saa käyttää :jahas: ..

joo,tollain ne on kuten amis jo laittoki :thumbs:

ma: rinta
ti: selkä, epäkkäät
Ke: ojentajat
To: hauikset
Pe: jalat, pohkeet
la: olkapäät

Joka päivä joka lihasryhmälle 20-25 sarjaa. toistot 25-20-15-12 10 tai ns voima viikolla 20-15-12-10-8 ja sitten taas kolmannella viikolla erikoistekniikoita. Toimii minulla erittäin hyvin kyseinen ohjelma.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
P.R.I.E.S.T sanoi:

Joka päivä joka lihasryhmälle 20-25 sarjaa. toistot 25-20-15-12 10 tai ns voima viikolla 20-15-12-10-8 ja sitten taas kolmannella viikolla erikoistekniikoita. Toimii minulla erittäin hyvin kyseinen ohjelma.

No huh huh..sanon minä...esim.hauiksillekkin 20sarjaa.

Kipi I sanoi:
No huh huh..sanon minä...esim.hauiksillekkin 20sarjaa.

Kyllähän Rühlkin tekee tuollatavalla ja isot haukkarit on :) . Ei taida kuitenkaan oikein toimia kaurapuurolinjalla tuollainen ohjelma...

P.R.I.E.S.T sanoi:

Ei ehkä kuitenkaan natikalle ja vielä aloittelijalle käy tällainen ohjelma.

Ja muutenkaan ei mene jakeluun, että miksi ihmeessä jalat on kokonaisuudessa yhdessä päivässä, mutta sitten esim hauiksille ja ojentajille on omat päivänsä.

P.R.I.E.S.T sanoi:

Onko noi toistomäärät teijän mielestä miten kohillaan? Ainakin minusta näyttää ihan älyttömän pitkiltä sarjoilta esim. voimaviikollakin olis 20-15-12-10-8. Tosiaan tuo sarjojen määräkin aika hurja. :rolleyes:

ZweCCo sanoi:
Onko noi toistomäärät teijän mielestä miten kohillaan? Ainakin minusta näyttää ihan älyttömän pitkiltä sarjoilta esim. voimaviikollakin olis 20-15-12-10-8. Tosiaan tuo sarjojen määräkin aika hurja. :rolleyes:

Kyllähän toi melko hurjalle näyttää!! :jahas:

Back
Ylös Bottom