Salittoman päivän syömisistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Blaze^
  • Aloitettu Aloitettu
Koitin searchilla ettiä muutamilla variaatioilla sanasta "saliton päivä" yms, mutta joka haulla löyty about 100 sivua, nii ei oikee auttanu asiaa, eli päätin tehä uuen threadin. Ohjatkaa oikealle jos tiiätte.

Eli, ku on viikon käyny jotai 4 kertaa salilla ja sitte o välipäivä salilta, nii pitääkö silti syödä samalla lailla kuin salipäivänä? Siis energiaahan ei sillon mene siihe salilla käymiseen, mutta tarviiko keho kuitenki yhtä paljo proteiinia yms? Ja jos ei, nii mitä kannattaa jättää pois normaali salipäivän menusta?
Gracias. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitää syödä samanlailla, sillä proteiinisynteesi kestää muistaakseni sen 2-3 päivää. Lihakset kasvaa levossa, myös välipäivinä.
Näin olen asian ainakin itse käsittänyt, korjatkoot joku viisaampi jos olen väärässä.

syöt samalla tavalla kuin treenipäivänäkin. kaloreita voit muutamalla sadalla laskea, karsit suhteessa sopivasti sekä hiilareista että rasvoista. mitään sen suurempaa eroa ei väli ja salipäivän safkoilla ole.

itse en koskaan jaksanut tehdä mitään eroa sali ja välipävien välille. yhtäpaljon jokapäivänä.

Eli, ku on viikon käyny jotai 4 kertaa salilla ja sitte o välipäivä salilta
Tarkoitatko, että käyt 4 kertaa salilla putkeen? Jos tarkoitat niin teeppäs sileen, että 2 treeniä ja yksi lepopäivä ja toistat uudestaan tai voit toisella kerralla pitää 2 päivää paussii, riippuen miten kroppa palautuu.

Tarkoitatko, että käyt 4 kertaa salilla putkeen? Jos tarkoitat niin teeppäs sileen, että 2 treeniä ja yksi lepopäivä ja toistat uudestaan tai voit toisella kerralla pitää 2 päivää paussii, riippuen miten kroppa palautuu.

Veikkaan, että tarkottaa neljänä kertana viikossa salipäivä, eikä neljänä peräkkäisenä kertana.

Siis tarkotin, että 4 kertaa yleensä viikossa, ei peräkkäin. :) .. korkeintaan just joku kahtena päivänä peräkkäin oon käyny, että välipäiviä piän kyllä. Tälläki viikola kävin just maantantaina, keskiviikkona, perjantaina ja lauantaina, että ihan kunnossa tuo puoli. :)

Koska tää kysymys liittyy tähän ketjun aiheeseen kohtuullisen suorasti, niin kysyisin, et miten syömiset välipäivinä jos on dieetillä? Ja jos salipäivänä syödään enemmän kuin välipäivänä, niin onko väliä tapahtuuko se syöminen ennen treeniä vai vasta treenin jälkeen?

Yleensä pidän kiinni proteiinien määrästä, ja pyrin päivänä kuin päivänä syömään noin 1,5-2g prodea päivittäin.

Treenittömänä päivänä saatan vähentää muutamalla sadalla kalorilla syömisiä, joka yleensä tapahtuu automaattisesti, kun ei ajattele tarvitsevansa lisävälipalaa jaksaakseen treenata kunnolla.

Koska tää kysymys liittyy tähän ketjun aiheeseen kohtuullisen suorasti, niin kysyisin, et miten syömiset välipäivinä jos on dieetillä? Ja jos salipäivänä syödään enemmän kuin välipäivänä, niin onko väliä tapahtuuko se syöminen ennen treeniä vai vasta treenin jälkeen?

Nooh, dieetti on aina dieetti. Riippuu sinusta ja sitä, kuinka kovasti haluat tavoitteeseesi. Yleisenä nyrkkisääntönä dieetistä voisi sanoa, että lipsumisia ei sallita.:D Tottakai sinullakin varmaan (?) on yksi herkkupäivä pariin viikkoon, jolloin voinet sallia itsellesi jotain pikkukivaa. ;)

Mutta ruokailu yleisesti ottaen ennen ja jälkeen treenin: kumpikin on tärkeää. Ensinnäkin pitää olla energiaa, notta jaksaa treenata. Ilman polttoainetta treenaaminen ei ole yhtä tehokasta. Ja toisaalta treenin jälkeen olisi hyvä varmistaa palautuminen. Eli tasainen energiansaanti pitkin päivää. :thumbs:

Yleensä pidän kiinni proteiinien määrästä, ja pyrin päivänä kuin päivänä syömään noin 1,5-2g prodea päivittäin.

Treenittömänä päivänä saatan vähentää muutamalla sadalla kalorilla syömisiä, joka yleensä tapahtuu automaattisesti, kun ei ajattele tarvitsevansa lisävälipalaa jaksaakseen treenata kunnolla.

Tarkoitat varmaan 1,5-2g/painokilo prodea? :O ja niin olen tehnykki, että vähän kaloreita vähentää, mutta muuten syöny samalla tavalla.

Proteiinisynteesi. Eikö se ole tapahtuma, jossa keho tuottaa proteiinia? Näin muistaakseni lukiossa. Ja sitä tapahtuu joka päivä. Yksi ihminen tuottaa noin 150-200 grammaa omaa proteiinia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom