Salitreeniin ja juoksuun kirjoja?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen lukenut näitä pakkotoiston sivuja aina välillä ja ottanut niistä vaikutteita salitreeniin, lenkkeilyyn, ruokavalioon ja muuhun. Vinkit ovat kyllä hyviä, mutta kokonaiskuvaa ei juuri muodostu vihjeiden hajanaisuuden vuoksi. Kirjoista saisi varmaankin kokonaisemman kuvan koko kuntoiluharrastuksesta. Mitä kirjoja siis suosittelisitte salitreenaamiseen ja lenkkeilyyn? Käyn salilla kolmisen kertaa viikossa ja juoksemassa 2-3, nyt on kyllä vähän vähentynyt kirjoitusten vuoksi, mutta niiden jälkeen jatkuu taas. Melko aloittelijoille saisivat olla, sivistykseni asian tienoilta on hankittu lähinnä koulun liikunnan ja terveystiedon tunneilla ja pakkotoistosta.

Juoksusta ei hajuakaan, mutta saliin hyvä perusteos on Erämetsä & Grönfors: Massaa! Voimaa! Löytyy kirjastoista, mutta kannattanee myös osataa omaksi. Monet myös suositellut Taluksen: Elämäntapana fitnes, itse en tota ole lukenut, joten paha sanoa mitään.

Itse ehdottaisin Tony Halmeen Viikingin voimaopasta. Vaikka kirjaa onkin parjattu täällä melko monenkin toimesta, niin omasta mielestäni se sopii todella hyvin juuri aloittelijalle tuon mainitsemasi kokonaiskuvan saavuttamiseen. Voimaoppaassa on hyvin kerrottu(hyvät kuvat myös!) liikkeiden suoritustekniikoista, syömisestä ja treenaamisesta yleensäkin nimenomaan perusjuttuja silmällä pitäen.

Juoksemiseen liittyen:

Kari Sinkkonen: Juoksukirja ja Valmennuskirja

Todella helppolukuisia ja kiinnostavia teoksia molemmat.

Jos englanniksi haluat lukea, niin:

Tim Noakes: Lore of Running. Kaikki olennainen juoksemisesta tiivistettynä 952 sivuun.

Paula Radcliffe: My Story So Far. Mielenkiintoinen ja huonommallakin kielitaidolla luettavissa oleva pokkari, joka sisältää kuvauksen myös MM-Helsingistä. Harjoitteluohjeita tämä kirja ei tosin juurikaan tarjoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom