Salitreeni ilman protskulisiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Jeah, näin täytyy tehdä. Kiitos ojennuksesta. Ehkä tuon BCAA:n pidän silti vielä mukana. Treenin aikana sitä aina litkin ja ainakin psykologisella tasolla saan siitä lisää virtaa. Tosin mä oon senkin kohdalla alkanu vainoharhailee, että vaikuttaako millään tapaa näihin munuaiskivien syntyyn.

Mikä on muuten suuri ero vaikutukseltaan BCAA:ssa ja EAA:ssa?
Ei, kun nimenomaan ensin heität ne BCAA:t jorpakkoon. EAA on noista parempi vaihtoehto, mutta hera on kunkku. Toki jos normaalista ruoasta saat tarpeeksi proteiinia, niin voit herankin unohtaa.

Tässä videossa kaikki olennainen BCAA:sta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei, kun nimenomaan ensin heität ne BCAA:t jorpakkoon. EAA on noista parempi vaihtoehto, mutta hera on kunkku. Toki jos normaalista ruoasta saat tarpeeksi proteiinia, niin voit herankin unohtaa.

Tässä videossa kaikki olennainen BCAA:sta.

Ok, miksi EAA on parempi?

Parisen vuotta sitten aloin käyttämään BCAA:ta kun Fitnesstukussa myyjä sanoi, että jos saisi vain yhden lisäravinteen ottaa käyttöön niin se olisi BCAA.

Ok, miksi EAA on parempi?

Parisen vuotta sitten aloin käyttämään BCAA:ta kun Fitnesstukussa myyjä sanoi, että jos saisi vain yhden lisäravinteen ottaa käyttöön niin se olisi BCAA.
Koska BCAA:t kyllä "käynnistävät" proteiinisynteesin, mutta ilman muita välttämättömiä aminohappoja siitä ei paljon hyötyä ole.

Tuossa linkkaamassani videossa kaveri puhuu aiheesta n. kohdassa 3:40 ja toteaa, että pelkän BCAA:n käyttö olisi vähän kuin lähettäisi raksamiehet työpaikalle, mutta ei antaisi heille mitään työkaluja tai rakennusmateriaaleja.

Koska BCAA:t kyllä "käynnistävät" proteiinisynteesin, mutta ilman muita välttämättömiä aminohappoja siitä ei paljon hyötyä ole.

Tuossa linkkaamassani videossa kaveri puhuu aiheesta n. kohdassa 3:40 ja toteaa, että pelkän BCAA:n käyttö olisi vähän kuin lähettäisi raksamiehet työpaikalle, mutta ei antaisi heille mitään työkaluja tai rakennusmateriaaleja.

Jea, mutta miksi EAA on parempi?

Koska EAA:t (essential amino acids) ovat juurikin niitä välttämättömiä aminohappoja, joita tarvitaan lihaskasvuun.

Oon ymmärtäny, että moni ei käytä BCAA:ta koska saavat samat aminohapot palkkarin herasta. Mutta mä ku nyt lopetan herajauheen käytön, ni eikö mun kannattaisi vedellä sekä BCAA:ta että EAA:ta? Esim BCAA treenin aikana ja EAA treenin jälkeen?

Viimeksi muokattu:
Tilasin Fitnesstukku koodi pakkotoisto15:ltä tuota EAA:ta. Vetelen ton mun BCAA purkin loppuun ja en osta enempää. Jatkan pelkällä EAA:lla. Kiitos neuvoista. Otetaanko sitä ennen treeniä, sen aikana vai sen jälkeen?

Tilasin Fitnesstukku koodi pakkotoisto15:ltä tuota EAA:ta. Vetelen ton mun BCAA purkin loppuun ja en osta enempää. Jatkan pelkällä EAA:lla. Kiitos neuvoista. Otetaanko sitä ennen treeniä, sen aikana vai sen jälkeen?
Hyvä päätös. EAA kun sisältää myös haaraketjuiset aminohapot (BCAA:t).

Itse joisin (ja juon) treenin aikana hiilarin ja suolan kanssa ja sitten treenin jälkeen syömään.

Hyvä päätös. EAA kun sisältää myös haaraketjuiset aminohapot (BCAA:t).

Itse joisin (ja juon) treenin aikana hiilarin ja suolan kanssa ja sitten treenin jälkeen syömään.

Mitä hiilaria? Maltoa?

Tällä hetkellä Fitnesstukku koodi pakkotoisto15:n osmoliteä, mutta perus malto ajaa asiansa oikeen hyvin jos ei esim vatsaoireita tule.

Oolrait. Pahoittelut typerästä jatkokysymyksestä, mutta eikös nuo hiilarivalmisteet ole aika sokeripitoisia? (Lääkärin mukaan kun sokeri on myös omiaan aiheuttamaan munuaiskiviä.. blaah)

Kyllä ja ei. En tiedä, mistä lääkäri on puhunut ja mitä tarkoittanut, mutta kemiallisessa mielessä sekä sakkaroosi eli ns. tavallinen sokeri ja maltodekstriini ovat sokereita. Ravitsemusyhteydessä maltodekstriinistä ja muista pitkäketjuisista hiilihydraateista puhutaan usein kuitenkin tärkkelyksenä.

Ei se maltokaan ole välttämättömyys. Kotia syömään treenin jälkeen. Se riittää. Jos omalta salilta katson niin alottelijat vetävät himona palkkareita, mutta kokeneet ja kilpailevat harvemmin.

Ehkä treenin aikana olisi hyvä saada vähän boostia hiilari+EAA kombolla. Yleensä kun se lounas tulee syötyä sen 3-4 h ennen treeniä.

Kyllä ja ei. En tiedä, mistä lääkäri on puhunut ja mitä tarkoittanut, mutta kemiallisessa mielessä sekä sakkaroosi eli ns. tavallinen sokeri ja maltodekstriini ovat sokereita. Ravitsemusyhteydessä maltodekstriinistä ja muista pitkäketjuisista hiilihydraateista puhutaan usein kuitenkin tärkkelyksenä.

Kattelin et tossa Fitnesstukku koodi pakkotoisto15:n Osmolitessä on 3g sokeria 100g:ssä ja kun kerta-annos on se 30g, niin yhdestä sheikkeristä tulee ~1g sokeria per treenikerta (jos ymmärsin nuo ravintoarvot oikein). Se ei kuulosta kauheen isolta määrältä varsinkaan kun muuten ei viikolla tuu herkuteltua karkeilla tai jäätelöillä. Mietin vaan että jos 3g satasesta on sokeria, ni mitä ihmettä se loppu 97g on? Juurikin tuota mainitsemaasi tärkkelystä? Se ei siis ole verrattavissa sokeriin, koska tuo sokeri mainitaan ravintoarvoissa erikseen?

Ehkä treenin aikana olisi hyvä saada vähän boostia hiilari+EAA kombolla. Yleensä kun se lounas tulee syötyä sen 3-4 h ennen treeniä.
Tankkaat oikein ennen treeniä niin et tarvitse treenin aikana juomia. Salitreeni on niin lyhyt kestoinen suoritus, että mielestäni pitää jaksaa ilman juomia. Tuo lounas 3 tuntia ennen treeniä on just hyvä. Mielummin maha hiukan tyhjä kuin täynnä.

Kattelin et tossa Fitnesstukku koodi pakkotoisto15:n Osmolitessä on 3g sokeria 100g:ssä ja kun kerta-annos on se 30g, niin yhdestä sheikkeristä tulee ~1g sokeria per treenikerta (jos ymmärsin nuo ravintoarvot oikein). Se ei kuulosta kauheen isolta määrältä varsinkaan kun muuten ei viikolla tuu herkuteltua karkeilla tai jäätelöillä. Mietin vaan että jos 3g satasesta on sokeria, ni mitä ihmettä se loppu 97g on? Juurikin tuota mainitsemaasi tärkkelystä? Se ei siis ole verrattavissa sokeriin, koska tuo sokeri mainitaan ravintoarvoissa erikseen?
Tärkkelystä se varmaankin on, jos tuotteen rasvat ja protskut ovat nollassa. Tuote ei ole mulle kovin tuttu, mutta jos on yhtään maltodextriinin kaltainen, niin on se siinä mielessä sokeriin verrattavissa, että imeytyy nopeasti ja tuottaa nopean insuliinivasteen. Varmaankin tuo tuotteen sokeripitoisuus johtuu siitä, että kun tuo Osmolitekin koostuu glukoosipolymeereistä eli glukoosiketjuista, niin ketjujen pituudet todennäköisesti vaihtelevat ja osa ketjuista jää niin lyhyiksi, että ne lasketaan sokereiksi (tässä tapauksessa varmaankin kaikki mono- ja disakkaridit).

35 vuotta aktiivista salitreeniä takana, enkä ole koskaan käyttänyt mitään proteiini- tai muitakaan ravintolisiä. Ihan hyvin oon pärjännyt ilmankin. Eikös ne samat ravintoaineet saa ihan perusruoastakin?

35 vuotta aktiivista salitreeniä takana, enkä ole koskaan käyttänyt mitään proteiini- tai muitakaan ravintolisiä. Ihan hyvin oon pärjännyt ilmankin. Eikös ne samat ravintoaineet saa ihan perusruoastakin?
Ilman muuta saa.

Itelle heraprotsku on tärkeä lisä lähinnä painoa pudottaessa. Varmistaa riittävän päivittäisen proteiinin saannin, mutta lisää kaloreita vain reilut 100. Toki joku raejuusto- tai tonnikalapurkki vois toimia samalla tavalla, mutta alkais maistumaan puulta.

Kyllä saa. Tosin esimerkiksi kreatiini on tutkitusti tehokas lisäravinne. Lihansyöjä voi saada parikin grammaa päivässä lihasta, mutta se on epätodennäköistä ja silti lisästä on yleensä hyötyä. Lisäksi kreatiini on halpaa. Tarjouksia seuraamalla voi helposti saada muutamalla kympillä vuoden satsin (5g/pv).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom