Saliohjelmaa minulle?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Kiinnostaisi saliharjoittelun aloittaminen, mutta en oikein tiedä minkälainen ohjelma kannattaisi olla että saavuttaisin haluamani tulokset. En rahatilanteen takia voi käydä salilla, jossa olisi ohjaaja, joten käännyn teidän puoleenne.

Tavoitteena minulla on kiinteä, kaunis vartalo. En halua hirveän isoja lihaksia (jotka minulle tuntuvat kasvavan naiseksi suht helposti). Toisaalta taas jos pitää valita nykyinen vartaloni tai sitten isohkot lihakset, otan mieluummin ne lihakset. Ruokavalioni olen muuttanut terveellisemmäksi, ja se näkyy jo, mutta vielä pitäisi saada kroppaa muokattua. Käsivarret ja reidet ovat ongelmakohtani. Niitä haluaisin kiinteämmiksi (=läskiä pois). Kuulostaako aivan utopistiselta?

Mitään kyykkyjä en voi osgood-schlatterin syndrooman takia tehdä (polvet kipeytyvät pahasti), joten voiko ne korvata jollain? Aina kun olen toisten saliohjelmia katsellut, niissä on ollut kyykyt...

Tässä taisi olla kaikki, osaako joku neuvoa? :)

Hyvä valinta aloittaa salilla käyminen! Varmaan joku 3-jakoinen ohjelma olisi näin alussa ainakin ihan hyvä. Eli käy esim. Ma Ke Pe salilla ja vaikka Ti vetämässä aerobista. Tuota aerobista voi/kannattaa lisätä, koska tavoitteesi näyttäisi olevan laihtuminen. Eli tällänen ohjelma voisi olla ihan jees:

Ma: Rinta+kädet
-penkkipunnerrus
-pech-deck
-hauis käsipainoilla
-ranskalainen punnerrus

Ke: Jalat+vatsat+pohkeet
-prässi mikäli voit sitä tehdä
-reidet jalka laitteessa(hyvin selitetty)
-pohje prässi
-vatsoja

Pe: selkä+olkapäät
-alatalja
-kulmasoutu
-ylätalja rinnalle
-pystypunnerrus
-vipunostot sivulle

Tee pitkiä sarjoja liikkeissä 3-5 ja pidä toistot pitkinä 10-20 jos tehtäväsi on kiinteyttää kroppaa ja polttaa rasvaa. Älä pelkää, ei niitä lihaksia liian nopeasti tule kenellekkään.Rasvan polttoon voit vaikuttaa, mutta et sitä mistä se rasva palaa.

Jos kyykkyä et voi tehdä niin kokeile jalkaprässiä.Muista tehdä lämmitellä ja venytellä treenattavat lihakset ennen treeniä hyvin ja kun teet jotain liikettä níin pienillä painoilla ensin ja liikerata puhtaasti.

joku voi lisäillä.

Montako kertaa viikossa olisi tarkoitus salilla käydä?

Ja paikallista rasvanpolttoa ei sitten ole olemassakaan, että sitä on vaan oltava dietillä jos haluaa rasvaa esim. reisistä pois. Mutta se salitreeni on dietilläkin todella tärkeä, jotta saa lihakset säilytettyä.

Jos ei mitään salitaustaa ole, kannattaa ottaa ehkä joku koko kroppa kerralla ohjelma ja pyytää jotain kokeneempaa kattomaan tekniikat kuntoon. Niitä tekniikoita kun on vähän vaikea näin tekstimuodossa kenellekkään opettaa.

Kyykyn voi korvata vaikka prässillä ja jalkojen ojennuksilla, niin teen itsekin kun yliliikkuvat nivelet estää melko tehokkaasti kyykyt. Sitä en sitten tiedä onko se prässi sun polville yhtään kyykkyä parempi.

Kuten jo tullu ilmi, niin jalkojen koukistukset eli reisiojennukset ja reisikoukistukset voisivat sopia reisille, koska niitä voi yleensäkin käyttää polven kuntoutukseen..en siis tarkoita näitä ko. syndrooman hoitoon, vaan kivun välttämiseen. Kokeile miltä tuntuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom