Saliohjelma salilla käyntiä aloittelevalle naiselle.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonni
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Auttakaa nyt asiantuntijat. Pitäisi saada kuntosalia aloittelevalle Naishenkilölle sali ohjelma siis semmonen peruskunto ohjelma aluksi missä kerralla vejettäs koko kroppa läpi yhen treeni kerran aikana.

Olen menossa kaupungin salille joten siellä ei mitään valmiita ohjelmia tai treenaria ole.

Kävin jo jippiin voimailufoorumissa, jossa tuli lähinnä vittuilua ja ainut järkevä neuvo oli kun joku käski kääntyä näitten sivustojen puoleen. :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kuinka monta kertaa viikossa käyt?Ja mitkä ovat tavoitteet voiman hankinta vai kehon muokkaaminen?Itse suosittelisin useampaan ryhmään jaettua treeniä,ihan palautumisen,jaksamisen ja kehityksen kannalta.ps haulla löytyy aika paljon eri palstan käyttäjien tekemiä ohjelmia, mutta eiköhän täältä joku löydy joka voi laatia sulle ohjelman,kunhan tosiaan kerrot,mitä laitteita salillasi on ja käynti kerrat ym.

Niko 79:n pyytämät lisäselvitykset on aika tärkeät jotta apuja voi antaa. Minä suosittelisin kyllä 2-jakosta alkuu, pysyy todennäkösesti homma mielekkäämpänä, kun ei koko kroppaa tartte kerralla rääkätä. Tosin mulla aika vähän kokemusta näistä koko kroppa kerralla systeemeistä, että ehkä oon väärä henkilö niitä kritisoimaan.

Siellä salilla on kaikki tavalliset laitteet penkki, prässi, kyykky smith, scott penkit ylä ala talja systemit. Pohje prässit seisten ja istuen. käsipainoja vinopenkki reisi ojentaja ja koukistaja koneet. Ajattelin vaan että jos aluksi käy vain kerran viikossa niin olisiko viisasta hakea ns. perus kuntoa aluksi koko kroppaan treenaamalla se läpi aina harjoitus kerrassa ?

Tonni sanoi:
Siellä salilla on kaikki tavalliset laitteet penkki, prässi, kyykky smith, scott penkit ylä ala talja systemit. Pohje prässit seisten ja istuen. käsipainoja vinopenkki reisi ojentaja ja koukistaja koneet. Ajattelin vaan että jos aluksi käy vain kerran viikossa niin olisiko viisasta hakea ns. perus kuntoa aluksi koko kroppaan treenaamalla se läpi aina harjoitus kerrassa ?

:offtopic: Heippa vaan kaikille! Olen täällä uus jäsen ja ajattelin nyt postata ekan kerran.

Mä olen kanssa alottanut vasta salilla käynnin muutama viikko sitten. Viime vuonna kyllä kävin hetken aikaa, mutta sitten sairastuin ja flunssa oli aikas sitkeä ja sitten intokin hävisi.

No, suosittelisin aluksi salilla käyntiä n. 3 krt/viikko ja aerobista liikuntaa (kävely, juoksu, uiminen etc..) päälle. Aerobinen liikunta on tuon peruskunnon takia erittäin tärkeätä. Harjoitusohjelmasta en osaa niinkään sanoa, mutta minulla tuo koko kroppa läpi joka kerta toimii erittäin hyvin. Aluksi lihakset saattavat kipeytyä ja siksi kannattaakin muistaa venytellä hyvin. Samoin täytyy muistaa lihasten lämmittely ennen treenaamista (esim. kuntopyörä). Revähdysvaara laskee erittäin paljon. :)
Kannattanee aloittaa pienemmillä painoilla ja enemmän toistoja (15-20).
Kestävyys lisääntyy sillain parhaiten. Sitten n. 5-6 viikon jälkeen voi siirtyä suurempiin painoihin ja vähentää toistoja.
Nämä kaikki nyt on ihan itsestäänselvyyksiä ja löytyy foorumista monia monia kertoja, mutta toivottavasti tästä on vähän apua.
Tsemppiä! :thumbs:

Tonni sanoi:

Ihan hyvä on tehdä myös koko kroppa kerralla treeniä, mutta kyllä mä silti suosittelisin käymään sen 2-3 kertaa viikossa. Alussa vaan ottaa rauhallisesti ja panostaa tekniikoiden opetteluun ja tuntuman hakemiseen. Ja kun kroppaa on vähän ajettu sisään, niin sitten pikkuhiljaa koventaa sitä treeniä.

TroijanCressida sanoi:
:offtopic: Heippa vaan kaikille! Olen täällä uus jäsen ja ajattelin nyt postata ekan kerran.

Mä olen kanssa alottanut vasta salilla käynnin muutama viikko sitten. Viime vuonna kyllä kävin hetken aikaa, mutta sitten sairastuin ja flunssa oli aikas sitkeä ja sitten intokin hävisi.

No, suosittelisin aluksi salilla käyntiä n. 3 krt/viikko ja aerobista liikuntaa (kävely, juoksu, uiminen etc..) päälle. Aerobinen liikunta on tuon peruskunnon takia erittäin tärkeätä. Harjoitusohjelmasta en osaa niinkään sanoa, mutta minulla tuo koko kroppa läpi joka kerta toimii erittäin hyvin. Aluksi lihakset saattavat kipeytyä ja siksi kannattaakin muistaa venytellä hyvin. Samoin täytyy muistaa lihasten lämmittely ennen treenaamista (esim. kuntopyörä). Revähdysvaara laskee erittäin paljon. :)
Kannattanee aloittaa pienemmillä painoilla ja enemmän toistoja (15-20).
Kestävyys lisääntyy sillain parhaiten. Sitten n. 5-6 viikon jälkeen voi siirtyä suurempiin painoihin ja vähentää toistoja.
Nämä kaikki nyt on ihan itsestäänselvyyksiä ja löytyy foorumista monia monia kertoja, mutta toivottavasti tästä on vähän apua.
Tsemppiä! :thumbs:

Tervetuloa ja todella asiallinen eka posti.Yhdyn sanoihisi täysin :worship: :rock:

Zone-sarja -42%
ALussa vois kyllä ottaa ihan 20-30 toistoa liikkeessä ja kuntopiirityylisesti. Vanha viisaus on hyvä:

1. Laitteet tutuiksi, liikeradat tutuiksi, verenkierto kuntoon. Paljon toistoja, pienillä painoilla. Nivelet ja keho valmiiksi treenaukseen. Polttoainesyöttö kuntoon ja nivelten voitelu moottoriisi.

2. Lihasmassaa lisää. 8-20 toistoa. Lisää lihastesi kokoa. Nosta moottorisi litratilavuutta.

3. Voimaharjoittelu. Vähän toistoja, pitemmät tauot, räjähtavyyttä nostoihin. Hanki voimaa lihaksiisi. Hanki turbo moottoriisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom