Salilla käynti aamuin ja illoin

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tarkoituksena olisi siis alkaa käymään salilla aamuin ja illoin, väsäsin tälläisen treeniohjelman nopeasti illan kuluksi ja palautetta otetaan mielellään vastaan.

1. aamu - penkki, vinopenkki kp, alavinopenkki kp, hk tangolla, hammeri
1. ilta - ojentajat taljassa, dippi (ojentaja pääntakaa), viparit sivuille, viparit etee, olankohautukset (pystypunnerrus)
2. aamu - kyykky (reisipenkki etu/taka), pohkeet, vinot vatsat, vatsat lisäpainoilla tai voimapyörä
2. ilta - alatalja, ylätalja, kulmasoutu, selänojennus, t-soutu

Eniten tuossa mietityttää miten jaksaa aamun jäliltä illalla treenata jaon vuoksi. Suluissa vaihtoehtoisia liikkeitä ja kyllä olen jättänyt maven pois.

Selälle melko raskas ja rintaki ottaa mukavasti hittiä, myös toisen treenipäivän järjestystä voisi vaihtaa.

En löytäny foorumilta vastaavanlaista ketjua, joten kehittävää keskustelua tähän aamuin sekä illoin treenaamisesta, treenitaustaa aktiivisesti vain 1,5 vuotta takana.

Mikä tuossa on pointti?

Siis että olet yrittänyt tunkea koko kropan kahdelle päivälle noin isolla liikemäärällä?

Mä en ole päässyt koskaan oikeasti kokeileen kahdesti päivässä treenaamista, mutta olen ollut siinä ymmärryksessä, että silloin mennään ikäänkuin lihasryhmä kerralla ja treenit on lyhkäsiä, tyyliin 30-40 minuuttia.

Kaksi kertaa päivässä salilla treeniä ei kannata tuomita toimimattomaksi, treenaahan moni hyvällä menestyksellä salia ja vaikka painia samaan aikaan. Mutta mä en kyllä tuosta ketjun avaajan treenistä hengissä selviäisi ellei sittten ole tarkoitus että tuon kahden päivän reuhaamisen jälkeen tulee tyyliin 3-4 päivää lepoa ja uusiksi. Mutta sitten ymmärrän tuon ideaa vielä huonommin.

Niin yleensä noissa korkean volyymin ohjelmissa kannattaa hyödyntää niitä oikeasti hyviä liikkeitä kuten erilaisia kyykkyjä, maasta- tai rinnallevetoja, raskaita ylävartalon punnerrusliikeitä, leuanvetoja jne. En näe mitään pointtia treenata aamuin ja illoin jos tekee jotain bodynitkutuksia kuten reisipenkkiä.

Itsekin mietin et mikä pointti sulla tossa on? Onko siis tarkotus treenata monta päivää viikossa 2xpunttia/päivä?

Kyllä kaks kertaa päivässä voi hyvinkin treenata, just tyyliin aamulla puntti ja illalla lajitreenit. Kaks punttiakin on ihan ookoo mut tosiaan vaatii vaihtelua ja vähän liikkeitä/sarjoja per treeni. Ite oon joskus käyny pari kertaa päivässä, aamulla vaik yläkroppaa ja illalla jalat. Montaa kertaa viikkoon ei kyllä pysty ainakaan ite vetämään. Mut jos vähän viittii miettiä niin saa kyllä tehtyä paljon eristäviä liikkeitä(jos niin haluaa, tai vaiks bodailee)

Viime kesänä ite treenailin sillon tällöin pari kertaa päivässä. Jaoin vain sen treenin minkä olisin tehny kerralla niin kahteen osaan. Kolmejakosella vaikka niin, että aamulla selälle pelkkiä vetoja ja sitte töihin. Sitte illalla pelkkää hauista. Seuraavana päivänä Sitte aamulla rintaa ja illalla pelkästään ojentajia. Kolmantena päivänä sitte aamulla etureidet ja illalla taas takareidet ja pohkeet. Treenit oli semmosta puolta tuntia about per keikka. Tota kahden treenin hommaa puols se, että sali oli 5min kävelymatkan päässä. Muuten tuskin olisin jaksanu vaivaantua jonneki jumalan selän taakse vetämään jotain liikkeitä puolen tunnin takia.:D Riippuu mitä tekee, paljon tekee ja kuinka kovaa. Ja kuinka rasittavia päivät on noin muuten kuin siellä salilla.

Painia ja punttia samaan aikaan reenaanneena voin todeta, että ei ne toisistaan ainakaan tehoja syö. Illalla harkoissa oli/on usein paljon pirteämpi kun ettei olisi käynyt jo reenaamassa.

Kannattaa varmaan testata miten jaksaa. Itse kävin parikymppisenä salilla ma-pe + sitten dokausta pe-la, eikä tehnyt edes tiukkaa. Sitten maanantaina taas kierto alusta. Nykyään jos käy tekemässä edes kovat treenit peräkkäisinä päivinä, niin kyllä on puhti pois. Pyrinkin käymään joka toinen päivä, jotta saa vähän akkujakin ladattua. Mutta jos tuntuu virtaa riittävän ja paikat kestävän, niin mikäs siinä käydä kurittamassa hieman useamminkin.

Yksi etu tuossa 2 kertaa päivässä reenaamisessa on: lihakset eivät ehdi pahasti kiristyä/kipeytyä aamu- ja iltareenin välillä. Kireillä rintaloihoilla voi olla esim. vaikeaa supistaa lapoja yhteen ja tehdä hyvä selkäreeni.

Voimanhankinnallisesta näkökulmasta olisi fiksua tehdä pääliike/liikkeet aamulla ja apuliikkeet illalla. Ite oon nyt pari päivää kokeillu tuota tuplatreenaamista, ihan vain uteliaisuudesta. En mitään hyötyjä odota näkeväni koska kokeilu kestää vaan tämän viikon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
http://www.fitness-and-bodybuilding-workouts.com/sylvester-stallone-work-out.html

Ton vedin viime kesänä ja voin sanoa, että kyllä sillä kesäkuntoon pääsi, mutta olin helvetin loppuun palanut ohjelman jälkeen. Ainakin kun piti pyöräillä kaikki reissut salille, jonne oli 15 min per suunta. Kyllä tuloksetkin kasvoivat ja lihasta tuli, mutta ei enää kiinnosta kokeilla/ haluan aikaa muuhunkin elämään. Mulle riittää, että käy 5 kertaa viikossa tuolla painoja kurittamassa :) Enkä sitten tiedä, että kannattaako tavallisen punttaajan nyt kuinka paljon tuollaista treeniä vetää. Jos kisat edessä tai muuta vastaavaa niin ehkä sitten.

Suositut

Back
Ylös Bottom