Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Nopeesti on saitti mennyt happamaksi. Toukokuussa liittyy Pakkikselle ja 2kk myöhemmin mikään ei ole kuin silloin ennen :D

Vajaa 10 vuotta sitten kun tunnarit tein täällä oli jo samat aloittelijoiden osiot. "Netissä on 1000 penkkiohjelmaa tein nyt oman onkoo tää parempi?" Ja sama naapuri-kommari-lahtari tappelu oli käynnissä. Itse asiassa samaa vääntöä on kaikkien forumeiden yleisellä puolella.

Ehkä olisikin parempi, että Pakkis siirtyisi enemmän gometal tai voimaharjoittelu.com tyyliseksi saitiksi? Tiukkaa forumiasiaa vain voimailusta. 2 postausta per vuosi. Säästyisi aikaakin, kun jouluisin vain kävisi kännykällä tsekkaamassa uudet viestit samalla kun glögi jäähtyy. SVNL forumi on samaa sorttia. Ainoastaan virallisen linjan mukaisia postauksia missä joko kerrotaan joku virallinen uutinen lyhyesti (johon pari vastausta tulee "samaa mieltä") tai omaa treenilogia. Ei kuvia, ainoastaan penkki ja kyykkysarja sekä mahdollinen ilmoitus venyttelystä lepopäivänä.

Nopeesti on saitti mennyt happamaksi. Toukokuussa liittyy Pakkikselle ja 2kk myöhemmin mikään ei ole kuin silloin ennen :D

Vajaa 10 vuotta sitten kun tunnarit tein täällä oli jo samat aloittelijoiden osiot. "Netissä on 1000 penkkiohjelmaa tein nyt oman onkoo tää parempi?" Ja sama naapuri-kommari-lahtari tappelu oli käynnissä. Itse asiassa samaa vääntöä on kaikkien forumeiden yleisellä puolella.

Ehkä olisikin parempi, että Pakkis siirtyisi enemmän gometal tai voimaharjoittelu.com tyyliseksi saitiksi? Tiukkaa forumiasiaa vain voimailusta. 2 postausta per vuosi. Säästyisi aikaakin, kun jouluisin vain kävisi kännykällä tsekkaamassa uudet viestit samalla kun glögi jäähtyy. SVNL forumi on samaa sorttia. Ainoastaan virallisen linjan mukaisia postauksia missä joko kerrotaan joku virallinen uutinen lyhyesti (johon pari vastausta tulee "samaa mieltä") tai omaa treenilogia. Ei kuvia, ainoastaan penkki ja kyykkysarja sekä mahdollinen ilmoitus venyttelystä lepopäivänä.

Mikä osa tästä on salikomediaa?

Aika vitun tylsän kuulosia foorumeita.

Kaveri avautui salilla aikanaan käyneestä pikku episodista...

Sopivana pakkaspäivänä oli pikatreenin vuoro ja askel vei salille. Pukkarissa normaaliin tapaan kamojen vaihto, sekä takki ja muut rensselit pikaisesti kassiin ja kassi kaappiin lukkojen taakse. Treenin aikana hän ihmetteli pukkarissa käytyä äänekästä keskustelua. Hetken kuluttua joku asteli vittuuntuneena pukkarista ulos treenikassin kanssa ja paineli taksiin T-paitasillaan. Enempiä miettimättä kaveri teki treenin loppuun ja paineli pukkariin kaivamaan kamoja esiin. Siinä sisälle astuessa hän katseli, että onpa tutun näköinen takki roikkumassa naulassa... ei perhana, sehän on oma takki jäänyt siihen. Varsinainen ylläri olikin sitten kaapissa; hän oli kiireissään pakannut jonkun muun takin omaan treenikassiin ja heittänyt lukkokaappiin.. Takissa ei kuulemma ollut mitään samanlaista kuin omassa takissa. Mikä lie aivopieru käynyt siinä pakatessa. Ei liene vaikea arvata kenen takki oli kyseessä :) Taskuissa oli ollut puhelin, auton avaimet, rahapussi ja ilmeisesti jokseenkin kaikki... Tovin oli kuulemma korvia kuumottanut tapahtuneen jälkeen :D

Kaveri avautui salilla aikanaan käyneestä pikku episodista...

Sopivana pakkaspäivänä oli pikatreenin vuoro ja askel vei salille. Pukkarissa normaaliin tapaan kamojen vaihto, sekä takki ja muut rensselit pikaisesti kassiin ja kassi kaappiin lukkojen taakse. Treenin aikana hän ihmetteli pukkarissa käytyä äänekästä keskustelua. Hetken kuluttua joku asteli vittuuntuneena pukkarista ulos treenikassin kanssa ja paineli taksiin T-paitasillaan. Enempiä miettimättä kaveri teki treenin loppuun ja paineli pukkariin kaivamaan kamoja esiin. Siinä sisälle astuessa hän katseli, että onpa tutun näköinen takki roikkumassa naulassa... ei perhana, sehän on oma takki jäänyt siihen. Varsinainen ylläri olikin sitten kaapissa; hän oli kiireissään pakannut jonkun muun takin omaan treenikassiin ja heittänyt lukkokaappiin.. Takissa ei kuulemma ollut mitään samanlaista kuin omassa takissa. Mikä lie aivopieru käynyt siinä pakatessa. Ei liene vaikea arvata kenen takki oli kyseessä :) Taskuissa oli ollut puhelin, auton avaimet, rahapussi ja ilmeisesti jokseenkin kaikki... Tovin oli kuulemma korvia kuumottanut tapahtuneen jälkeen :D

HALLELUJAH!

Voiko olla?! Komediaa?! Onko tämä totta? Ihan oikeaa komediaa?! JOka on/oli tapahtnut salilla?! Juttu, joka ihan oikeasti - jos ei nyt kohta aiheuttanut hillitsemättömiä - rahkat-näppikselle-naurunpurskahduksia - niin ainakin hymyilytti leveästi! Olkoonkin, että kaveri kertoi, mutta silti! Muffinssi on mun uus sankari! Salikomediaa ketjulla on vielä toivoa. :rock:

Mä nyt en muista 100% miten tää juttu meni, kun olin zonessa.

Tein muistaakseni vinopenkkiä tai hauista vinopenkissä. Siihen tuli joku muija painojensa kanssa tekemään. Noh se kai luuli, ettei penkissä tee kukaan vaikka siinä oli läjä mun rojuja lattialla.
Mulla oli kuulokkeet päässä, eli en kuule oikeastaan sanaakaan. Tulin jostain haahuilemasta sarjatauon loputtua takaisin tekemään penkkiini ja sanoin, että teen täs välissä (en kyselly mitään, koska olin siinä aiemmin). Noh se mun mielestä nyökkäs tähän, mutta sen jälkeen se puhu mulle mun vieressä jotain koko mun sarjan ajan. Ilmeisesti jotain vaan treenistään tai jotain, kun ei vittuuntuneelta näyttänyt, enimmäkseen vaivaantuneelta tai jotenkin ujolta, en minä tiiä. En kyllä kuunnellut sanaakaan mitä se sanoi, kun mun musiikit huusi täysillä. Kuitenkin oli vähän huvittavaa, teki mieli naurahtaa ja sanoo vitsillä sille, että painus nyt vittuun siitä, mutta hillitsin itseni, koska ei olisi varmaan tajunnut mun junttihuumoria.

En tiiä meneekö komedian vai minkä puolelle, mutta kuiteskin.. Olin äsken kyykkytreeniä tekemässä ja viimenen sarja jäljellä. Tangossa isot painot itelleni eli 160kg, jolla tarkotus ottaa 2 toistoa. Hyvät sparraukset alle, varmistajat tangon päihin ja eikun tanko niskaan. Siitä sitten persettä kohti lattiaa ja ylöspäin sieltä ponnistamaan nii eikös ylösnousun aikana sammu koko salilta valot! Siinä oli hieman tasapainossa pidättelemistä, näköaisti kun on melko keskeisessä roolissa tasapainon kannalta :D sali sattuu olemaan vieläpä maan alla, joten ihan säkkipimeäksi meni koko paikka. Sai siinä hetken varmistajien kanssa myös arpoa milloin mahtaa tanko olla takaisin telineissä.
Tapahtumalla oli kuitenkin onnellinen loppu, koska sarjan keskeytymisestä aiheutuneen vitutuksen tuoman adrenaliinin myötä päätin kokeilla sarjaa uudelleen ja sain kostoksi tehtyä 4 toistoa, joka on uusi sarjaennätykseni :whip:

Tapahtumalla oli kuitenkin onnellinen loppu, koska sarjan keskeytymisestä aiheutuneen vitutuksen tuoman adrenaliinin myötä päätin kokeilla sarjaa uudelleen ja sain kostoksi tehtyä 4 toistoa, joka on uusi sarjaennätykseni :whip:

Pimeässäkö teit ;)

Meiän salilla on miesten pukkari remontissa, joten miehillä on käytössä naisten toinen pukuhuone. Tänään oli treenin jälkeen pukkarissa riisumassa vaatteita ja kuulin kun pukkarin ovi kävi. Vähän ajan päästä menin heittämään roskan roskiin ja silloin huomasin että joku nainen oli tullu sinne :D Nopeasti nainen kyllä älysi tilanteen, sanoi "oho" ja lähti pois :(

Löysin jotain parin vuoden takaisia viestejä tästä Kannusillanmäen punttisalin (joka on p*rkele melkein vuodenpäivät ollut jo remontissa) kaverista, jolla oli tapana tehdä ainoastaan penkkiä. Omat kokemukseni herrasta juontaa juurensa pari vuotta taaksepäin, kun vasta aloittelin tenavana "saliharrastusta", nykyään puhutaankin omalta osalta jo elämäntyylistä. Itse asiaan kuitenkin, eli kaveri painoi varmasti lähemmäs 140 kiloa, paita oli aina niinkin pieni että pytty paistoi alta aina, noh, arvatenkin ulkoisesta olemuksesta kaveri ei ollut aivokopastaan ehkä sillä terävimmällä tasolla joten en pitänyt meininkiä mitenkään erikoisena tai paheksuttavana, Kannusillanmäen salilla tunnetusti ei hirveästi ole näkynyt fitness-mimmejä vaan lähinnä voimamiehiä ja nuorempaa väkeä.

Liikuin tuolloin vielä kohtuu pienissä painoissa, tein varmasti 50-60 kilolla sarjoja penkissä, jolloin kyseinen kaveri kysyi että "voiko tehdä välissä?". No, vastasin myöntävästi kohteliaasti, vaikka se vieressä oleva toinen penkki oli tyhjänä, halusi kuitenkin ilmeisesti näyttää miten rauta taipuu!! Ilman mitään lämmittelyjä latoi tankoon varmasti lähemmäs 150 kiloa ja pyysi minua varmistamaan nostoissa. Hieman hirvitti, että jos tanko jää kaverin rinnalle niin enhän mä perskuta saa sitä edes liikkumaan hänen päältään, suoritti kuitenkin kunnialla itse sarjan loppuun (oiskohan saanut kutosen ylös), hirvittävää se oli kuitenkin katsoa kun pompautti painot aina mahan päältä ja ähkyi tangon alla niinkuin olis tukehtunu. Ja kaveria ei IKINÄ nähny tekemässä muuta kuin penkkipunnerrusta, vuosia oli jannu treenannu kyseisellä salilla.

Vuosi myöhemmin Espoon kaupungilla ollessani kesätöissä, juttelin paikallisten voimamiesten kanssa ja tunnistivat kaverin varmasti vuosikymmenen takaa. Tuolloin hän oli kuulemma kävellyt ympäri salia ja kysellyt porukalta kovaan ääneen venäjän kielen sanakirja kädessä että "HALUAAKO JOKU TIETÄÄ VENÄLÄISIÄ SANOJA?!". Äiti tuppas opettamaan jo lapsena, että erilaisille ei naureta ja ollaan kohteliaita, mutta kyllä salin ulkopuolella kaveriporukassa kyseinen herra aiheutti pientä hilpeyttä aika-ajoin, komediaa tai ei.

Täähän on just se Tero, huutelee radiota matkien "Radio rock iltapäivä" -yms juttui. Tekeehän täää herra myös ylätaljaa ja chest pressii :D

Varmaan oudoin juttu ikinä... Joku veti leukoja sellaisessa avustettu leuanveto -koneessa, jossa ollaan levyn päällä ja vastapaino auttaa vetämään, mutta kaverilla oli lisäksi lisäpainovyössä 10kg. :confused: Koneessahan yleensä vedetään, jossei jaksa vielä vetää omaa painoaan, ja lisäpainoja taas käytetään, jos jaksaa jo vetää oman painonsa useamman kerran. Mutta että molemmat? Lisäpainona oleva kiekkohan vain pakottaa säätämään enemmän vastapainoa. Onko tässä nyt jokin idea, jota en tajua?

Varmaan oudoin juttu ikinä... Joku veti leukoja sellaisessa avustettu leuanveto -koneessa, jossa ollaan levyn päällä ja vastapaino auttaa vetämään, mutta kaverilla oli lisäksi lisäpainovyössä 10kg. :confused: Koneessahan yleensä vedetään, jossei jaksa vielä vetää omaa painoaan, ja lisäpainoja taas käytetään, jos jaksaa jo vetää oman painonsa useamman kerran. Mutta että molemmat? Lisäpainona oleva kiekkohan vain pakottaa säätämään enemmän vastapainoa. Onko tässä nyt jokin idea, jota en tajua?

Parilla salilla missä tullut käytyä, ei ole kunnon tankoa ollenkaan, vain tuo kone. Ja jos koneeseen laittaa vastapainoksi 0kg, niin sehän on sama kuin ilman konetta vetelisi... plus tietty sitten jos lisäpainoja lappaa vyölleen.

Riippuen siitä auttaako kone koko ajan samalla paineella, voi olla hyväkin. Itse olen miettinyt (mutta en ole kehdannut tehdä, juuri tästä ''onks toi vajaa'' syystä) että tekisin auttavalla kuminauhalla lisäpainojen kanssa siten että yläosassa on täysi paino lisäpainoineen ja alaosassa on kevennetty.

Back
Ylös Bottom