Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Toivoisin kyllä itse että jos joku siellä salilla kattoo että tossa touhussa ei ole nyt päätä eikä häntää, niin tulisi rohkeasti opastamaan että "hei, toi sun asento nyt näyttää aika karmeelta että saanko avittaa?" Koska yksin treenaaminen on välillä tosi hankalaa, vaikka kuinka youtubesta opiskelis oikeaoppista asentoa niin en mä sitä enää salilla muista.

Suosittelen ihan rohkeasti kysymään joltain kenet ehkä näet tekevän samaa liikettä tai yleisesti ottaen näyttää päällepäin siltä, että tietää mitä tekee salilla. Paras on esimerkiksi pyytää katsomaan, näyttääkö liike puhtaalta tjsp.

Siinä on kuitenkin pieni kynnys tulla opastamaan ihan tuntematonta. Pari kertaa olen itse jollekulle mennyt sanomaan ja silloin pyrkinyt kohteliaasti kysymään "teetkö tuota liikettä paljon... kannattaa kokeilla näin ja näin...". Mutta ei sitä ihan aina uskalla mennä varsinkin jos riuhtoja on paljon skrodemman näköinen tyyppi kuin itse ;)

Suosittelen ihan rohkeasti kysymään joltain kenet ehkä näet tekevän samaa liikettä tai yleisesti ottaen näyttää päällepäin siltä, että tietää mitä tekee salilla. Paras on esimerkiksi pyytää katsomaan, näyttääkö liike puhtaalta tjsp.

Siinä on kuitenkin pieni kynnys tulla opastamaan ihan tuntematonta. Pari kertaa olen itse jollekulle mennyt sanomaan ja silloin pyrkinyt kohteliaasti kysymään "teetkö tuota liikettä paljon... kannattaa kokeilla näin ja näin...". Mutta ei sitä ihan aina uskalla mennä varsinkin jos riuhtoja on paljon skrodemman näköinen tyyppi kuin itse ;)

Juuri näin. Monesti tekee kyllä mieli sanoa jollekkin jotain vinkkiä mut en oo kehdannu. Ite kysyny kyllä melko tuntemattomaltaki vinkkiä joskus.

Toinen koominen tapaus on parikybänen jäbä, joka on viimesen kahden viikon aikana tullut mun treenin aikana tekemään parit "treenit". Treenin keskimääränen pituus 3 minuuttia, sisältää yleensä yhden sarjan hauista ja toisen ylätaljaa. Mistä näitä tulee, tiedä mä en.

Meidän salilla käy kans yksi noin 30v jamppa jonka treeneistä en ihan ota selkoa. Disclaimerina pakko sanoa, että oma sali on helvetin pieni, että vaikka ei silmä kovana muiden tekemisiä seuraisikaan, niin kyllä joka nurkasta näkee jokaisen salillaolijan koko ajan. Mutta tämän tyypin 2 treeniä mitä olen päässyt todistamaan viikon sisällä:
1) 3 sarjaa salin huonointa olkapäälaitetta yläviistoon, ainoa käyttäjä tälle laitteelle. ~5min crosstraineria. Sitten hetki jotain selkälihaksia matolla samalla tehden jotain kiertäjäkalvosinjuttua käsipainolla.
2) 3 sarjaa taas tätä huonoa olkapäälaitetta. Pohkeita laitteessa pari sarjaa. 1 sarja hauiskääntöjä ja noin 2min 80sykkeellä soutulaitetta.
En nyt nauramaan ala, mutta tuntuu kyllä hieman oudolta, että mitä näillä niinkuin haetaan jos treeni koostuu tuollaisista liikkeistä ja kestää reilusti alle 10min.

Ehkä kuukausi sitten Lahden kamppiksella, tein viattomasti alataljaa kun yhtäkkiä kuului pienempi naksahdus ja perään vitullinen pamaus ja huomasin makaavani selälläni lattialla kahva kädessä. Kahvaa ja vaijeria yhdistänyt nippelikikkelin koukku oli jotenkin pettänyt (normaalisti aukeaa sisäänpäin, nyt sojotti ulos). En kyllä ymmärrä miten kahva oli irronnut, kuitenkin sarja kesken, luulisi kahvan ja vaijerin jännittyvän erisuuntiin kaukana nippelikikkelin aukaisumekanismista.
Noh, joka tapauksessa lähdin etsimään uutta nippelikikkeliä kun huomasin koko salin tuijottavan :wtf: alataljalle joko ihmeissään tai huvittuneena, ehkäpä miettien että mitä tuo kaljupää taas sekoilee. ''Kovana äijänä'' ilmoitin lähimmälle hakevani uudet kalsarit laukusta ja jatkavan treeniä :rock:

Onneksi vähensin hetkeä aikaisemmin painoja kun ajattelin tehdä vähän leveämmällä otteella vähän rauhallisempia toistoja, tiedä kuinka kauas olisin muuten kuperkeikannut :P

Toinen, itseäni jälkeenpäin mahdottomasti huvittanut tapaus sattui myös kuukausia sitten, huomasin laihahkon jannun dippitelineessä pää alaspäin ja potkivan jalkojaan kohti kattoa. Itse tilanteeseen en kiinnittänyt sen enempää huomiota mutta jälkeenpäin olen miettinyt että löytyisikö kuitenkin vähän helpompia tapoja kehittää vatsalihaksia. Otteen livetessä tossa vaiheessa vilisee elämän aika nopeaa silmienohi :P

^^ Joo juurikin näin. :D Siis leuanvedoissa luisti kädet niin että vikoilla toistoilla huomasinkin ykskaks olevani pyllylläni maassa jalat mukavasti sotkeentuneena kevennyskuminauhoihin. Seuraava liike oli mave ja siinä kohti ohjaaja ystävällisesti vinkkasi sitä mankkapurkkia (olis voinut sanoo aiemmin tai oisin ite voinut olla vähemmän hölmö...)

Mankku vs. Mankka?

IMO Magesium = Mankku. Toisaalta runkkari = runkku.. Tää on paha :wtf:

Ei ole. Mankka on varhaisella liitukaudella radion/musiikin kuunteluun käytetty laite.

mankka.jpg

Herrasmieshän ei yleensä näin rahvaanomaisiin ketjuihin osallistu, mutta tänään oli kyllä eräällä miehellä rehellisesti panohanskat kädessä. Siis ihan oikeat panohanskat. En kyllä tiiä mitä komediaa siinä oli.

Toinen koominen tapaus on parikybänen jäbä, joka on viimesen kahden viikon aikana tullut mun treenin aikana tekemään parit "treenit". Treenin keskimääränen pituus 3 minuuttia, sisältää yleensä yhden sarjan hauista ja toisen ylätaljaa. Mistä näitä tulee, tiedä mä en.

Mun reenit on ollut tälläsiä nyt kuukaudenpäivät. Lämmittelyjen lisäksi yks kova sarja kapeeta penkkiä ja se on siinä. Ainoa liike ja ainoa sarja koko reenissä. Reenaan kyllä kotona tällä hetkellä. Tänään kävin salille vähän testaamassa normi otteella ja 100kilolla samantein sarjaennätys. Kädet turpoo ku pullataikina. Reenikaverit on ihan hiilenä ku "löysäilen" ja pojat bodailee iha täysii ja ei mihinkään. 3kk jatkan vielä pelkän kapeanpenan vääntämistä ja olen aika varma, että sen rumpan jälkee nousee normiotteella ihan helvetisti enemmän ku ennen. Uskon että kunhan ojentajissa riittää puhtia, ni tanko tulee ylös.

ainii you mad? ;)

Joillekkin oli vielä tammi - helmikuussa selkeesti wtf moment ku kinkkasin kyynärsauvojen avulla salille treenaamaan (koska amputoitu jalka eikä ollut proteesia). tuijotuksia ja sydämentykytyksiä oli havaittavissa useilla.
nykyäänkin aiheuttaa mulkoilua kun proteesi sattuu vilahtamaan kun housujen lahe sattuu nousemaan.
Kohta teettää pimpattu proteesi jotta kehtaa pitää shortseja niin mulkoilu kasvaa varmaan moninkertaiseksi :)

ainiin, salikomediaa: nuoret jampat viskeli 15kg käsipainoja ja ärisivät niin hirmusesti kun saivat sarjat päätökseen vinopenkissä. tuumasin hieman kovaäänisesti että pitäisiköhän käyttää hieman pienempiä painoja ettei tarvis niitä käytössä olevia hajottaa heittelemällä niitä holtittomasti?! (salilla sääntö ettei heitellä Mitään painoja jne). Tästä sai mulkoilua ja pahoja katseita jälkeenpäin..

Joillekkin oli vielä tammi - helmikuussa selkeesti wtf moment ku kinkkasin kyynärsauvojen avulla salille treenaamaan (koska amputoitu jalka eikä ollut proteesia). tuijotuksia ja sydämentykytyksiä oli havaittavissa useilla.
nykyäänkin aiheuttaa mulkoilua kun proteesi sattuu vilahtamaan kun housujen lahe sattuu nousemaan.
Kohta teettää pimpattu proteesi jotta kehtaa pitää shortseja niin mulkoilu kasvaa varmaan moninkertaiseksi

ainiin, salikomediaa: nuoret jampat viskeli 15kg käsipainoja ja ärisivät niin hirmusesti kun saivat sarjat päätökseen vinopenkissä. tuumasin hieman kovaäänisesti että pitäisiköhän käyttää hieman pienempiä painoja ettei tarvis niitä käytössä olevia hajottaa heittelemällä niitä holtittomasti?! (salilla sääntö ettei heitellä Mitään painoja jne). Tästä sai mulkoilua ja pahoja katseita jälkeenpäin..
Sun olis pitäny ehdottomasti nostaa housunlahjetta, ja sanoa jonneille "kattokaa mitä käy, kun putoaa paino jalalle" samalla koputtaen proteesia.

Hahaa, Fleba, koita ens kerralla vaikka vastata painojen heittelijöille riipasemalla proteesi irti ja viskomalla sitä ympäri salia. Menee mulkoilut ihan uusiin sfääreihin!

Back
Ylös Bottom