Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Tuli salilla nähtyä, mies ja nainen tekemässä vatsoja. Nainen oli lattialla ja mies piti nilkoista kiinni. Nooh siinä on sellainen iso seinän kokoinen peili ja äijällä katse harhaili peilinkautta yhden kyykkyä tekevän muijan berberiin. En olisi kiinnittänyt mitään huomiota tapaukseen, mutta siinä vaiheessa, kun alkoi kuulumaan:"LÄPS,LÄPS,LÄPS" tuli vilkaistua ja joka ikinen kerta, kun muija nousi lattialta ylös. Hän läpsäisi ukkoansa poskelle ja jatkoi sitä niinkauan, että mies keskittyi taas olennaiseen eli nilkoista kiinni pitämiseen.

Mä tiedän vähän vastaavan tyypin. Tällä on kaksi eri moodia. Toinen on "En ole käynyt kuukausiin salilla. Nouseekohan enää mitään", jonka jälkeen kokeilee satasta, nostaa sen kevyesti useita kertoja ja kovaan ääneen hokee, miten on vaikea uskoa, että vielä nousee. Toinen moodi on sitten juuri tuo, "Paikka x on kipeä, ei pysty mitään, ei pysty" jonka jälkeen ainakin pyörii salilla vielä pitkään. En ole seurannut tekeekö mitään mutta oman treenini jälkeenkin se sinne vielä jää.

Kai sitä on itsekin aika pienimunainen kun vähän samaa kaavaa noudattaen pitää näkyvästi hieroa kyynärpäätä, jos sattuu kyynärpäähän ja joutuu jättämään jonkun punnerruksen kesken. Ihan vain ettei luultaisi kyseessä olleen voimattomuuden.

Olin lopettamassa kyykkysarjaa (jossa sain oman ennätykseni tehtyä) kun vapautuvalle paikalle tulee noin. viidenkymennen kieppeillä oleva vanhempi miespuolinen henkilö. Ensiksi otetaan lämmöt 40kg nytkykyykyssä (liikerata maximissaan 10mm) tämän jälkeen lisätään tankoon 40kg ja sarjapainot nousevat 80kg. Seuratessani tätä mielenkiinolla sarjataukojeni aikana, huomaan että tämä mies käy hakemassa VYÖN! Vyö kiinni ja tanko hartioitten päälle ja nytkykyykky alkaa, VIELÄ PIENEMÄLLÄ liikeradalla (näytti joltain oudolta selkäliikkeeltä) hetken tätä katsottuani pokkani ei enää pitänyt ja allekirjoittaneen oli pakko mennä häpeämään omaa suvaitsemattomuuttani pukuhuoneeseen.
Ei kyseessä ollut sitten kuitenkaan julle, eli good morning -liike? Mä olen monta kertaa tuota tehdessäni miettinyt, että joku varmasti katsoo, että jätkä kyykkää ihan päin helvettiä, kun siinähän on käytännössä pakko vähän polvista joustaa ettei lennä turvalleen. Näyttää pahasti etupainoiselta nytkytyskyykyltä.

Heheh.. tuli tosta liikespekulaatiosta mieleen yksi aika hauska.. Vanhempi herramies tuli kertomaan mulle joku 8kk sitten että mun maastaveto ei toimi.. Kuulemma jalat suoristuu ensin ja sit vedän selällä painot ylös.. Kiitin ystävällisesti tiedosta ja jatkoin smjv treeniäni.

Heheh.. tuli tosta liikespekulaatiosta mieleen yksi aika hauska.. Vanhempi herramies tuli kertomaan mulle joku 8kk sitten että mun maastaveto ei toimi.. Kuulemma jalat suoristuu ensin ja sit vedän selällä painot ylös.. Kiitin ystävällisesti tiedosta ja jatkoin smjv treeniäni.

päin seiniähän se sjmv menikin sitten...

Pyytäisit sitä selittämään anatomisesti miten yhtään missään maastavedossa vedetään jotain selällä ylös.

Pyytäisit sitä selittämään anatomisesti miten yhtään missään maastavedossa vedetään jotain selällä ylös.

Eipä tuota oikein viitsinyt tän kaltaisten ihmisten kanssa kun alkaa väittelemään ja kyselemään niin ei eroon pääse ikinä.. Ja kun ei näitä oikein väittelyssäkään pysty voittamaan niin paras tapa on olla huomioimatta.
Kyllähän tää patu selkeästi osoitti tonkin jälkeen että olen urpo kun en neuvoja huoli.

Senkin uhalla että kaveri lukee pakkista:

Olin yks päivä touhuamassa jotain en ees muista mitä, oiskohan ollu bulgarialaisia, ja joku hemmo tekee voimaräkissä sellasia kunnon vanhan liiton bodykyykkyjä, eli hartianlevynen asento ja n.90 asteeseen ja kunnon niiaus alaselästä, koska sieltä se voima lähtee. En kauheesti kiinnittäny huomiota, mutta sattu olemaan ihan reilusti rautaa. Kun edellisellä kerralla kun vilkaisin ja painoja oli 40% vähemmän ja tekniikka näytti siltä että tiukkaa on, niin mielenkiinnolla piti seurata että miten homma etenee. Kaverilla oli vyö kokoajan päällä.

No, parin ekan toiston jälkeen kaverin vyö tipahtaa nilkkoihin. Meitsillä iski hirveä zen-hetki ku koitin pitää tonnin seteliä samalla ku kaveri tutisi paineet poskissa siinä vähän aikaa ja kävi itsensä kans vissiin jonku henkisen kamppailun että mitäs tehdään. Tulos tais olla että "noh, ihan sama tässä konkurssissa" ja lissää paskaa housuun vaan. Vähäsen kärsi syvyys, mutta propsit kun sarja kuitenkin sinnillä tehtiin loppuun. Ei oo joka jätkästä tollaseen. Ei minusta ainakaan.

Ilmeisesti sitä uskontokuntaa jossa vedetään smjv jalat suoriksi lukittuina..

itse ainakin vedät tähän tyyliin eli jalat pysyy polvista suorana:
https://www.youtube.com/watch?v=-PVp9iWIi4w

toiset ne tekee sjmv jotenkin mystisesti jalat koukussa polvista tai jopa näköjään ihan kyykyssä ollenkin

- - - Updated - - -

No mitä vittua

kundi tekee sjmv ja joku tulee huomauttaan,että "jalat suoristetaan..." niin silloinhan tuo sjmv mene ihan päin vittua,kun siinä ollaan taas jotenkin koivet koukussa.

itse ainakin vedät tähän tyyliin eli jalat pysyy polvista suorana:
https://www.youtube.com/watch?v=-PVp9iWIi4w

toiset ne tekee sjmv jotenkin mystisesti jalat koukussa polvista tai jopa näköjään ihan kyykyssä ollenkin

- - - Updated - - -

kundi tekee sjmv ja joku tulee huomauttaan,että "jalat suoristetaan..." niin silloinhan tuo sjmv mene ihan päin vittua,kun siinä ollaan taas jotenkin koivet koukussa.
Joo mä teen smjv sillain että jalat on pienessä koukussa, olen antanut itselleni luvan uskoa että toi olis polville armeliampaa varsinkin kun niissä on jo vikaa. Saan myös tällä tyylillä selkeästi lyhemmällä liikkeellä tuntuman aikaiseksi.. Jos mulla on jalat tikkusuorana niin tarvitsen 20cm boxin ja silti painot joutuu laskemaan melkein maahan.

Muistelisin että tästä asiasta on väännetty tälläkin saitilla jo miljoonasti eikä ole oikein selvyyttä tullut mikä nyt olisi parasta. Mulle riittää se että saa hyvän tuntuman takareiska perse osastolle ja treenipainot nousee pikkuhiljaa.

Edit: silti pidin koomisena että tyyppi tuli pätemään ja neuvomaan koska hän ei selkeästi tiennyt edes mitä minä teen. Ja jokainen yli 6kk treenannut olisi todennäköisesti tiennyt.

Saatuani hyvän aamutreenin päätökseen kävelin miesten pukuhuoneeseen. No viereen tulee joku noin 20-25v kaveri ja vetäsee vaatteet päältään pois ja painuu suihkuun. Komedia tapahtuu sen jälkeen, kun kaveri kävelee suihkusta takaisin pukuhuoneeseen. Ilmeisesti hän ei saanut treenistä tarpeekseen, koska alkaa vetämään etunojapunnerruksia alasti pukkarin lattialla huutaen jokaisen toiston aivan täysillä: "Viisi!!!1!, Kuusi!!!!1, seitsemän!!!1...". 20 punnerruksen jälkeen kaveri kävelee ympyrää pukkarissa hakaten rintaansa, ja huutaen: " Saatana on tissit tulessa!" Seuraa hiljaisuus, jonka jälkeen hän sanoo: " oon löytänyt nyt taas hyvän motivaation treenaamiseen". Vastaan vaan, että Hieno homma ja lähden hyvin äkkiä.

Taisin aiheuttaa komiikkaa tänään salilla, kun ensin penkit, dipit, superman-punnerruksia yms perussettiä, sitten yritin tehdä kahvakuulalla bent pressiä, mutta olkapään seutu niin jumissa että heiluen ja huojuen sai suoristettua kättä kumartuessaan.. Tuntuu että muutkin kuin minä itte hihitti mulle :face:

Entiedä sitten kuuluuko tänne vai mihin. Mulla mavessa loppu menee pienellä reisikannatuksella kovimissa sarjoissa, eräs jätkä alkoi selittämään, että vedä pystysoutua, niin auttaa maven loppuojennukseen.

Miten helvetissä pystysoutu (joka ottaa olkapäihin) voi muka auttaa maastavedon loppuojennukseen? :D

Tässä setä näyttää mikä on pystysoutu, jos on sattunut kuvittelemaan että se on sitä mitä salilla näkee, sitä nytkyttelyä. Pystysoudussa loppuvedossa vedetään hartiat taakse, jolloin trapezius tekee työtä ja vahvistuu. Sama lihas joka tekee työtä maven loppuvedossa, jos tehdään vedot OIKEIN ja loppuun saakka. Ymmärrätkö yhteyden nyt paremmin? :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
20 punnerruksen jälkeen kaveri kävelee ympyrää pukkarissa hakaten rintaansa, ja huutaen: " Saatana on tissit tulessa!" Seuraa hiljaisuus, jonka jälkeen hän sanoo: " oon löytänyt nyt taas hyvän motivaation treenaamiseen". Vastaan vaan, että Hieno homma ja lähden hyvin äkkiä.

Olisit todennut: "Multa se pääsi just karkuun."

Back
Ylös Bottom