Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Salilla oli joku isomahainen kaveri, joka teki pelkkiä hauiskääntöjä tangolla (tietty isoilla painoilla ja kunnon heijauksella) ja pari hätäistä sarjaa ojentajia taljassa. Mitään muuta en nähnyt sen tekevän tunnin aikana mitä olin siellä. Välillä kävi ilmeisesti naisten peppuja katselemassa ja, kun joku nainen meni vapaapaino puolelle, niin syöksyi heti taas haukkaria tekemään. Näytti vähän muutenkin sellaiselta, ettei oikein tiennyt mitä tehdä.

Salilla oli joku isomahainen kaveri, joka teki pelkkiä hauiskääntöjä tangolla (tietty isoilla painoilla ja kunnon heijauksella) ja pari hätäistä sarjaa ojentajia taljassa. Mitään muuta en nähnyt sen tekevän tunnin aikana mitä olin siellä. Välillä kävi ilmeisesti naisten peppuja katselemassa ja, kun joku nainen meni vapaapaino puolelle, niin syöksyi heti taas haukkaria tekemään. Näytti vähän muutenkin sellaiselta, ettei oikein tiennyt mitä tehdä.

Kuulostaa minulta tuplavuoron jälkeen. Oon aina ihan hukassa.

Tää nyt vois mennä vitutus/parhaat huomautukset ketjuun , mut heitetään tänne.
Tein tänään penkkiä ja jouduin pyytämään varmistajaa. Kerroin tälle varmistajalle, että nostin hetki aiemmin viisi kiloa vähemmän ja se nousi suht helposti eli tämä paino pitäisi myös nousta. Äijä tokaisee jotain tyyliin 'joo se voi välillä nousta' tms , johon en sen enempää jaksanut kiinnittää huomiota. No äijä tarraa heti tankoon kiinni ja auttaa käsille. No enpä maininnut mitään ettei tarvi auttaa käsille ,joten se oli oma moka, mutta kun sain laskettua painot rinnalle päättää tää äijä aloittaa samantien auttamisen ja nostaa tankoa vauhdilla ylös.
Tanko telineisiin ja ihmettelen, että mitä vittua tässä oikein tapahtui.
Sit tää äijä kysyy paljon tangossa on painoa.
Vastaan ja äijä tokaisee siinä olevan 'ihan terpeeks'. En voinut sanoa kuin 'joo' ja manata mielessäni tätä saatanan tunaria.
Hetken mietin nostaako paino uudestaan , nyt ilman varmistajaa, mut vitutti niin paljon että lopetin penkin tekemisen siihen. Saatana mitä touhua.

Jos mun pitäs käydä salilla, jossa käy sunnuntaijumppaajiakin, niin kahtosin sieltä varmistajaks semmosen, joka edes näyttää reenanneensa aiemminkin. Ja ymmärtää jotenkin jutun jujun. Jos ei semmosta ois saatavilla, niin vääntelisin rautalangasta, että tankoon saa koskea vasta sillon ku mä sanon.

Salilla jossa käyn on toisen kyykkypaikan vieressä nyrkkeilysäkki. Lämmittelyn aikana en pahemmin häiriintynyt nuorisoporukasta, jotka vuorotellen ottivat 5 metrin vauhdin ja kävivät potkimassa säkkiä, joka ei pahemmin kyllä liikahtanut potkun voimasta. Kun aloittelin ensimmäistä työsarjaa niin porukka oli onneksi kadonnut jonnekkin ja ajattelin, että pääsen rauhassa pyllistelemään. Siinä kesken sarjan rupesi tuntumaan, että joku hiipii takaani...

Kohta huomasin peilistä, että todellakin joku Idänihme hiippailee päkiöillä sieltä säkkiä kohti sellaisessa kyyryasennossa ja kädet ja sormet pystyssä kuin aikoisi raapaista sitä säkkiä. Ja niinhän se kävi sormenpäillä työntämässä sitä säkkiä. Sitten seurasi sellaista Jackie Chanin drunken boxing näköistä häröilyä pari minuuttia kunnes kaveri katosi pukuhuoneeseen...herkempi kaveri olis varmaan lopettanut kyykkäämisen kesken, mutta tein kaikki sarjat ihan kunnialla loppuun!

Täysin omaa avuttomuutta jos ei osaa kertoa varmistajalle ettei tartte tankoon koskea ennenkuin on pää niin punaisena et pitää auttaa ettei kaveri tukehdu sinne tangon alle.

Kyllä se nyt tuossa vaiheessa on jo liian myöhä, alappa siinä nostelemaan tankoa rinnan päältä kun se on siihen jämähtänyt (jos vähänkään enemmän rautaa) ja punnertaja pää punasena voimat totalisen lopussa makaa siinä alla. Kyllä se pitäisi olla penkkaajalle itelleen ja varmistajalle ennen nostamista selvää, että tanko autetaan ylös jos se selvästi näyttää ettei tule eikä minuutiks jäädä arpomaan nouseeko se vai valuuko takas rinnalle.

Tosta on niin monta koulukuntaa että ainoa vaihtoehtoa on sopia pelisäännöt ennen nostoa. Itse tykkään että otetaan pois kun sanon ja otetaan reilusti ylös eikä jäädä nussimaan mitään pakkotoistoa. Yksi kaveri taas näyttää monesti siltä että nyt jäädään alle ja alkaa hilut jo laskemaan ja kun auttaa niin huutaa vaan että irti perkele ja junttaa itse romut ylös.

No siis parashan se oli silloin, kun tein vitosta ja joku juos toiselta puolelta salia nostamaan viimesen ylös, kun mun naama oli kuulema liian punanen.

Ykkösen maksimia penkissä koitin kuukaus takaperin, ja pyysin jotai tuntematonta jamppaa siihen varmistamaan. Vannotin vielä että jos se tanko nousee niin se nousee hitaasti, ja että auttaa saa vasta kun näyttää selvästi ettei se nouse. Varmistaja nyökkäs ja sano ymmärtäneensä asian.

Noh, tää 90kg tuli tuplasti kevyemmin ylös kuin äskeinen 85kg, ja varmistaja itse sanoi ettei joutunut koskemaan tankoon :confused:

Herranjumala ihmiset jos työ autatte siinä nostossa niin myöntäkää se, tulee penkkaajalle vaan semmonen "kuinka tyhmänä sä mua pidät" - olo :rolleyes:

Ykkösen maksimia penkissä koitin kuukaus takaperin, ja pyysin jotai tuntematonta jamppaa siihen varmistamaan. Vannotin vielä että jos se tanko nousee niin se nousee hitaasti, ja että auttaa saa vasta kun näyttää selvästi ettei se nouse. Varmistaja nyökkäs ja sano ymmärtäneensä asian.

Noh, tää 90kg tuli tuplasti kevyemmin ylös kuin äskeinen 85kg, ja varmistaja itse sanoi ettei joutunut koskemaan tankoon :confused:

Herranjumala ihmiset jos työ autatte siinä nostossa niin myöntäkää se, tulee penkkaajalle vaan semmonen "kuinka tyhmänä sä mua pidät" - olo :rolleyes:

Pidä silmät auki seuraavalla kerralla.

Eikö se ole sääntö että varmistaja sanoo ettei auttanu yhtään vaikka ois vähän avittanukki? ;) Siitä on tarkotus tulla sulle hyvä mieli :D Mua lähinnä huvittaa jos en saa ylös ja kaveri joutuu auttaa, hymy naamalla nousen siitä penkistä.

Eikö se ole sääntö että varmistaja sanoo ettei auttanu yhtään vaikka ois vähän avittanukki? ;)

Ei pitäisi olla, koska ainakin itse haluan treeniseurantaa varten tietää oikeasti, mitä on tullut omin voimin ja mitä ei ja niin aika moni muukin. Siksi en varmistamaan pyydäkään kuin suunnilleen tuttuja naamoja ja silloinkin ohjeistan lyhyesti, mitä tehdään. Ei jaksa sellaista, että kulmasoudetaan ekasta toistosta alkaen ja sitten sanotaan kirkkain silmin, että ei autettu yhtään. Ennemmin teen pelkkien rautojen kanssa, vaikka sinänsä tiukoissa suorituksissa on kiva, jos on myös varmistaja mukana. Itse pidän varmistaessani sormet aina irti tangosta siihen asti, että tanko lähtee nostossa oikeasti alaspäin, niin ei tarvitse miettiä, että auttoiko vahingossa vai ei.

Yllättävän hyviä varmistajia osunu itselle kohdalle, kun joka treenissä tulee käytännössä tehtyä pakkotoistoja ja suurimman osan ajasta randomeita varmistamassa. Tarpeeksi selkeästi kun vaan selittää homman jujun niin kyllä se siitä lähtee.

Eräs kaveri lyönyt kyllä penkissä pari kertaa ällikällä kun olen hänelle varmistanut. Tanko jää välille ja lähtee valumaan pikkuhiljaa alaspäin, otan kiinni tangosta niin itse penkkaaja laskee irti tangosta! Tulee jänniä tilanteita. :hyper:

No tein sen virheen, että luotin siihen ettei jatkuvasti salilla pyörivää vanhempaa äijää tarvi opastaa kuin pientä lasta.
Tuntui vaan että äijä vähätteli koko nostoa kun piti vielä tokaista loppuun se 'ihan tarpeeksi'.
Ehkä olen niin koominen näky kaiken kaikkiaan salilla :D

Se tunne, kun menet salille ja huomaat, että et pääse pukuhuoneeseen. Joku jeppe on oksentanu lähes koko pukuhuoneen lattiapinta-alan täytee jouluruoka yrjöö. Sama kaveri on vieläki inisemässä lattialla mahallaa pahoinvoivana, ei ollu löytäny tietään vessaan. :D. Yksi sali osastoista oli myös saanut oman osansa. Kyl nauratti reenatessa! Onneks ei ollu yrjönny sinne osaan salia missä reenasin. Kannattaa varmaa syödä joku pari kiloo kinkkuu ja laatikoita enne reeniä yms.

Ja tosiaa ennen, ku joku taas tulee jeesustelee et ois voinu olla joku sairaskohtaus tms., ni ei ollu. Plus en jättäny heitteille vaan henkilökunnan jäsen katsoi tilannetta ja siivosi. Ei tartennu siks mennä pitää kädestä ja taputtelee selkää.

Se tunne, kun menet salille ja huomaat, että et pääse pukuhuoneeseen. Joku jeppe on oksentanu lähes koko pukuhuoneen lattiapinta-alan täytee jouluruoka yrjöö. Sama kaveri on vieläki inisemässä lattialla mahallaa pahoinvoivana, ei ollu löytäny tietään vessaan. :D. Yksi sali osastoista oli myös saanut oman osansa. Kyl nauratti reenatessa! Onneks ei ollu yrjönny sinne osaan salia missä reenasin. Kannattaa varmaa syödä joku pari kiloo kinkkuu ja laatikoita enne reeniä yms.

Ja tosiaa ennen, ku joku taas tulee jeesustelee et ois voinu olla joku sairaskohtaus tms., ni ei ollu. Plus en jättäny heitteille vaan henkilökunnan jäsen katsoi tilannetta ja siivosi. Ei tartennu siks mennä pitää kädestä ja taputtelee selkää.

mulla tulee tässä vaiheessa jo yrjö kun ajattelen jouluruokaa.

Tää nyt on ollu tääl jo miljoonaan kertaan, mut eilen pääsin itse todistamaan tätä 2-sentin nitkutus treeniä. Kyseinen keski-ikäinen mies ironmaiden paita ja ketju vyötäisillä herätti mielenkiinnon jo kuntopyörän päällä. Tahti tuntui olevan yksi polkaisu ja biisin vaihto puhelimesta. Oman treenin ohessa aina vilkuilin toverin touhuja. Parhaimpina peck deck yläasennossa ja siellä 2 sentin toistoja. pystypunnerrus (tai mikä lie) käsipainoilla näytti myös koomiselta, kun ei edes joka toistolla painot irronut olkapäistä. Reiden lähentäjät ja loitontajat samalla treeni kaavalla kuin kaikki muutkin. Pariinkin otteeseen meinasin mennä kysymään että tarkoituksellako tekee niin pieniä liikeratoja, mutta kokemuksesta keski-ikäset miehet ei tykkää kun "pikku-likka" tulee neuvomaan, joten annoin olla.. :rolleyes:

Jalkatreenin päälle vatsat, viimises sarjas tuli rutistettua sen verran tosissaan et peräpaineet karkas komean soundin kera vatsapenkkiä vasten. Vedin sarjan loppuun ja katoin ympärille, 2 kaunista tyärtä ja pari ukkoa, joko ne oli kuuroja tai sit näytteli vaan hyvin, nauratti kyl ittee.

Back
Ylös Bottom