Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Eilen ilta olin vetelemässä epäkkäitä Smithissä, yks äijä ootti siinä omaa vuoroaan kun sanoin ettei mee enää kauan.
Noh, join ihan vitusti vettä siellä salilla kun oli nii kuuma, enkä käyny kusella, noh, siinä sarjan lopussa rykäsin tankoa väkisin ylöspäin, samalla tuli kusta varmaa puol desii housuu ja äijän ilmeestä huomas heti että esittäis että ei huomaa ja yritti säästää mut häpeältä.
:D

Totta olit tosi äijä ja veit reenin coolisti loppuun?

Alkoi suihkussa kutittamaan selkää niin maan perkeleesti, ja juuri siitä pisteestä, jota tällainen rautakanki normaalisti juuri ja juuri yltää raapimaan. Yhdistetään tähän selkä-hauis -treenin pumppi, ja sain kokea, miltä hevosesta mahtaa tuntua, kun selkä kutisee. Onneksi hevosia varten on puut, ja minua varten suihkun kraana. Kyykistyin siis selkä hanaan kiinni ja aloin hinkkaamaan ylös alas, ja tietysti samalla hetkellä suihkuun saapuu joku muu. Tuijotin takaisin "etkö ole ennen ihmistä nähnyt itseään hanaan hinkkaamassa" -ilmeellä ja jatkoin, kunnes ei enää kutissut. Kyllä teki gutaa.

Toi sukkapossun teoria on yhtä totta kuin yläasteaikoina eräs luokkakaveri oletti saavansa penkistä 70kg, kun jaksoi punnertaa omalla painollaan. Viimeisimmässä kuntotestissäni yli 1,5vuotta takaperin taisin tehdä 21punnerrusta minuuttiin ja penkkiykkönen oli 100kg ja paino joku 135kg, että en nyt tiedä, voiko siitä mitään johtopäätöksiä vedellä. Todennäköisesti Cooper-testin tulos korreloi yhtä vahvasti sjmv- tai kyykkytulokseen kuin toistoennätys etunojapunnerruksissa penkkitulokseen.

En silti jaksa katsoa kieroon, jos joku treenaa eri tavalla kuin itse tai käyttää isompia/pienempiä painoja. Voi olla väärin sanoa täällä ääneen tätä, mutta ei ne kaikki salillakäyvät ole siellä itseään maksimaalisesti rasittaakseen lihaskasvun toivossa tai nostaakseen kerta toisensa jälkeen enemmän kyykystä, penasta ja mavesta. Eikä ole mun mielestä väärin, jos joku haluaa vapaa-aikaansa viettää heilutellen kevyempiä painoja painojen heiluttelemisen ilosta ja kokee siitä nautintoa. Pakkiksella näitä ei nyt ole, mutta sen verran luulisi jokaisen tajuavan, että jotkut saattavat lähestyä saliharrastusta eri kautta kuin itse. Eihän kaikki osta autoaan sen suorituskyvyn mukaan, jotkut ostavat siksi, että sillä on mukava ja rento ajaa.

Pahoittelut offtopicista.

Tällä viikolla sai taas söheltää. Olin menossa tekemään ylätaljaa ja aloin säätää painoja pakasta kohdilleen. Vedin tapin irti, seisoin siinä leveän kahvan alla ja yhtäkkiä huomaan ku kahva "tippuu" päähän :D Kiva! Oli näemmä sen verran raskas että tuli aina alas kun painoja ei ollut. Ei sen varmaan ihan noin olis pitänyt kuitenkaan toimia... Piti sitten pitää toisella kädellä sitä kahvaa ylhäällä aina säätövaiheessa.

Tällä viikolla sai taas söheltää. Olin menossa tekemään ylätaljaa ja aloin säätää painoja pakasta kohdilleen. Vedin tapin irti, seisoin siinä leveän kahvan alla ja yhtäkkiä huomaan ku kahva "tippuu" päähän :D Kiva! Oli näemmä sen verran raskas että tuli aina alas kun painoja ei ollut. Ei sen varmaan ihan noin olis pitänyt kuitenkaan toimia... Piti sitten pitää toisella kädellä sitä kahvaa ylhäällä aina säätövaiheessa.

Omalla salilla sama homma ja pari kolme kertaa saanut lapiokahvasta päähän painopakan kanssa säätäessä kun ei tahdo koskaan muistaa varoa. :D

Olin tänään menossa salille aamulla 8 aikaan, ja pukuhuoneessa ihmettelin kun kuului semmoista puhinaa ja ähinää. No siinä sitten kurkkasin suihkutilaan ja huomasin että eräs n. keski-ikäinen tyyppi oli housut kintussa runkkaamassa.
Hän ei ensin minua huomannut mutta kun rykäisin siinä ovella niin sitten vasta tajusi ja veti äkkiä housut takaisin jalkaan. Kyllä muuten miehellä äkkiä nousi puna poskille.
Ei enää tuon jälkeen tullut salin puolelle vaan lähti äkkiä autollansa pois. Jos olisi tullut salille niin olisin kyllä kysynyt että kai nyt sentään kätes pesit :)

Ja pari viikkoa sitten olin tekemässä penkkiä ja salilla oli minun lisäksi eräs pitkä ja laihanpuoleinen parikymppinen poika. Hän on useasti samaan aikaan reenailemassa kun minä, ja on melko hiljaisen oloinen kaveri. Aina kun yritän pientä keskustelua aloittaa, niin kaveri ei juurikaan puhu (yleensä kun olen salilla niin harrastan pientä small talkia kanssatreenaajien kanssa)
No, siinä sitten alkoi radiosta soida Mustan Barbaarin hittibiisi, salil eka salil vika. Kaveri käveli radion luokse ja tempaisi pistokkeen pois seinästä ja karjaisi "VITTU MITÄ PASKAA!"
Tirskahdin siinä melko äänekkääski ja parikymmentä sekuntia tämän jälkeen sain aivan järkyttävän vittumaisen ja kiusallisen naurukohtauksen kesken penkkisarjan. Onneksi oli varmistusraudat, koska jos olisin jäänyt tangon alle niin tämä kaveri tuskin olisi tullut apuun :D

Bro-tip. Pidä kiinni siitä painopakasta, ei tarvi kurotella ja sillee. Muutaman kerran itelläki karannu talja.

Sori, oon vaan hieman kyyninen internetissä. Jos sä tosiaan sanot kusasseesi housuihin, ni kai mun on pakko uskoa :D. Tulee vaan sellanen tykkäysten kalastelu fiilis aina refleksinä kun vähänkään erikoisempaa settiä joku heittää. :(
Sama homma. Joo no onhan sen nolo myöntää. :D SORI :offtopic:

Menee ehkä salihämmennyksen puolelle, mutta tänään rintatreeniä viimeistellessäni salille saapui 5 minuuttia ennen sulkemista jannu, joka teki ylätaljalla kaksi sarjaa 20 kilolla, jonka jälkeen otti hatkat.

:confused:

Joskus käynyt tälläinenkin tapahtuma, kuin olin tekemässä hauista selälläni ristikkäistaljassa ja yht'äkkiä Alkoi vatsan seutuvilla murista ja tietenkin, kuin tykinsuusta kaasut räjähtää persaukosta pihalle. Noh eihän siitä tullut mitään kun alkoi naurattaa niin paljon, kunnes huomasin, että parinkymmenen metrin päässä lähimmät ihmiset polkemassa. No naurahdin vähän aikaa ja hymyilin ihme virneellä, että huhh kukaan ei kuullut. Tietenkin vähän ajan päästä kaverini hiihtää paikalle salin toisesta päästä ja nauraen sanoo, että "Minä kuulin"*vinkvink. Pää punasena viihelsin kuntopyöriä polkevien keski-ikäisten akkojen ohi jotka tirkuivat 'en tiedä mille..' Suoraan pukkarin puolelle häpeämään..
Vasta pukkarissa huomasin, kun vaatteita olin vähentelemässä ja kyseisten naisten tullessa samaan pukuhuoneeseen, että perskulerallaa sitä tultiin sitten naisten pukuhuoneeseen..

Joskus käynyt tälläinenkin tapahtuma, kuin olin tekemässä hauista selälläni ristikkäistaljassa ja yht'äkkiä Alkoi vatsan seutuvilla murista ja tietenkin, kuin tykinsuusta kaasut räjähtää persaukosta pihalle. Noh eihän siitä tullut mitään kun alkoi naurattaa niin paljon, kunnes huomasin, että parinkymmenen metrin päässä lähimmät ihmiset polkemassa. No naurahdin vähän aikaa ja hymyilin ihme virneellä, että huhh kukaan ei kuullut. Tietenkin vähän ajan päästä kaverini hiihtää paikalle salin toisesta päästä ja nauraen sanoo, että "Minä kuulin"*vinkvink. Pää punasena viihelsin kuntopyöriä polkevien keski-ikäisten akkojen ohi jotka tirkuivat 'en tiedä mille..' Suoraan pukkarin puolelle häpeämään..
Vasta pukkarissa huomasin, kun vaatteita olin vähentelemässä ja kyseisten naisten tullessa samaan pukuhuoneeseen, että perskulerallaa sitä tultiin sitten naisten pukuhuoneeseen..

Aika paha :D

Alkoi suihkussa kutittamaan selkää niin maan perkeleesti, ja juuri siitä pisteestä, jota tällainen rautakanki normaalisti juuri ja juuri yltää raapimaan. Yhdistetään tähän selkä-hauis -treenin pumppi, ja sain kokea, miltä hevosesta mahtaa tuntua, kun selkä kutisee. Onneksi hevosia varten on puut, ja minua varten suihkun kraana. Kyykistyin siis selkä hanaan kiinni ja aloin hinkkaamaan ylös alas, ja tietysti samalla hetkellä suihkuun saapuu joku muu. Tuijotin takaisin "etkö ole ennen ihmistä nähnyt itseään hanaan hinkkaamassa" -ilmeellä ja jatkoin, kunnes ei enää kutissut. Kyllä teki gutaa.

Noissa tilanteissa pitää juuri toimia hyvin coolisti ja saada tapauksen nähnyt ajattelemaan, että ihan perustoiminnasta olisi kyse. Ite tullut salilla hinkattua etumusta melkoisella antaumuksella levypainon reikää vasten tuntemattoman muijan nähden, niin tiedän varsin hyvin mistä puhun.

Noissa tilanteissa pitää juuri toimia hyvin coolisti ja saada tapauksen nähnyt ajattelemaan, että ihan perustoiminnasta olisi kyse. Ite tullut salilla hinkattua etumusta melkoisella antaumuksella levypainon reikää vasten tuntemattoman muijan nähden, niin tiedän varsin hyvin mistä puhun.

mitä+vittua+nyt+taas.png

^ Oon tänne ketjuun joskus selostanut tän episodin. Mutta en siis tietenkään ollut tietoinen että kukaan näki. En kai muuten olisi alkanut hinkkailemaan. Pointti siis kuitenkin siinä, että pitää oppia ottamaan nuo tilanteet niin coolisti, ettei synny kiusallista tilannetta.

Saa olla melko cool jos ei synny kiusallista tilannetta, kun salille astellessa joku nussii levypainoa... Jopa niin cool ettei ole mua vastaan ainakaan niin coolia jannua tullu, tietenkään en varmasti ole nähnyt tätä kyseistä kaveria, joten eihän sitä tiedä...

EDIT:

Selvennetään nyt vielä, että tarkoitus ei siis tosiaan ollut laueta levypainoon tai mitään. Sattui vaan olemaan pieni kiima päällä ja levypaino kun muistutti etäisesti naista niin miksipäs ei.

Jamitävittua, mulla menny ihan ohi. Minkälaisia naisia siellä teilläpäin pyörii???

Back
Ylös Bottom