Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

se on sääli ettei valtaväestö täällä löydä sitä pointtia mitä Roboz koittaa sanoa.
Lämmitellessä sä tosiaan voit vaikka pysäyttää toiston kesken ja kattoo peilistä et "missä mennään tekniikan suhteen". Se et sanoo "maastavedettäessä on tyhmää katsoa sivulle" on vain tietämättömyyttä erilaisten tekniikoiden olemassaolosta. Reenaan salilla missä käy myös yksi suomen top 3 painonnostaja ja jopa se tuijottaa peiliin sivulle lämmittelyissä kattoakseen et tekniikka näyttää siltä miltä kuuluu.
Sehän on hyvä tapa nähdä ja painaa mieleen miltä sen liikkeen pitäis tuntua siinä vaiheessa kun toisto on tietyssä kohtaa. Myöhemmin isoissa romuissa se ei enään oo välttämätöntä, koska on sen tehny jo lämmitellessä.
Ja nämäkin pätee vain jos olet yksin salilla ja ei ole reenivuosia tarpeeksi alla että ne tulisi ulkomuistista automaattisesti. Silti vaikka itselläkin on monta vuotta reeniä alla silloin tällöin tuijotan peilistä lämmitellessä että miltäs se tekniikka näyttää vaikkakin tuntuu oikealta.

Ainakaan mulla ei tekniikka kevyillä lämmittelypainoilla kerro mitään siitä, miltä tekniikka näyttää raskaan sarjan viimeisillä toistoilla tai raskaassa ykkösessä. Ei se nyt ole temppu eikä mikään pitää selkä suorana mavessa kun painoa on puolet maksimista eikä silloin sivulle vilkuilukaan haittaa, mutta oikeasti väliä on vain sillä, miltä tekniikka näyttää kun rautaa on niin paljon että sitä joutuu oikeasti vetämään väkisin. Sen selvittämisessä lämppätekniikan vilkuilu peilistä ei auta, videokamera tai pätevä kaveri vierestä katsomassa kyllä auttaa.

^^ paremmin asiaa ei voisi kirjoittaa. täyttä faktaa toi.

ib4 joku trolli tulee muna huurussa vittuilemaan taas mun mave painoista. onko se mun ykkönen 180kg oikeesti muka jokasen lämppäripaino täällä. pikkusen ihmetyttää jos on..

Oisko aika siirtyä aiheeseen takas?

Aiheutin salikomediaa, kun otin smithin tangosta painoja, vaikka piti ottaa smithin kyljessä olevasta tapista (jollain oli siis smithissä jotain kesken).. oli vaan tanko "normaalia" alempana, joten erehdyin ja kun oli joku juttu vielä kesken..
Pahoiteltuani tilannetta, neureskeli puolituttu treenikaveri, että näytti suht koomiselta vierestä katsottuna.. smithissä tekijä (ei sentään ollut sarja kesken sillä hetkellä) oli ollut et mitä vittua, ku joku urpo repii tangosta painoa irti kysymättä mitään.

Oisko aika siirtyä aiheeseen takas?

Aiheutin salikomediaa, kun otin smithin tangosta painoja, vaikka piti ottaa smithin kyljessä olevasta tapista (jollain oli siis smithissä jotain kesken).. oli vaan tanko "normaalia" alempana, joten erehdyin ja kun oli joku juttu vielä kesken..
Pahoiteltuani tilannetta, neureskeli puolituttu treenikaveri, että näytti suht koomiselta vierestä katsottuna.. smithissä tekijä (ei sentään ollut sarja kesken sillä hetkellä) oli ollut et mitä vittua, ku joku urpo repii tangosta painoa irti kysymättä mitään.
Ite olin tässä taannoin tekemässä hack-kyykkyä koneessa, niin siinä sarjatauolla kun olin ottamassa happea niin vieressä joku heppu alkoi purkaa penkissä lopetettuaan painoja tuohon hack-koneeseen. Siinä on kyllä sinänsä helppo erehtyä, että siinä hackin rungossa on kiinni teline johon ne painot pitäisi laittaa. Mutta kaveri vissiin katsoi että on liian kevyen näköistä mun treeni, niin pistetään vähän lisää. :D

Ainakin kerran olen aiheuttanut komediaa salilla(kin).
Menin uudelle salille treenaamaan tosi väsyneenä kaikki sujui kuin tanssi kunnes tuli ylätaljan vuoro, painoa 70kg tarkoituksena ottaa vielä lämmittelysarjaa 12-15 toistoa VETO ja tanko ei liiku mihinkään.. Mä ihmettelin et mitä helvettiä ja totesin mielessäni et tää on vaan erilainen laite painoja reilusti pois ja taas VETO -> ei mitään liikettä pakassa.. Tässä vaiheessa tajusin et hitto täähän on tietysti tuplapakallinen talja, eli painoa onkin +130kg ja max paino on 200kg, siinä sit pyörin taljan vierellä ja mietin mitä helvettiä kun ei löydy vapautusvipua ja 100kg ei inahdakkaan.. Vieressä treenaavaa kaveria alkoi jo naurattaa aika huolella ja meikäläinen vaan miettii et mitä ihmettä?

Vilkaisin sitten ENSIMMÄISEN kerran kunnolla siihen perkeleen vetotankoon joka lepäsi pienen pienillä kannakkeilla! tanko kannakkeilta pois ja posket punasina tekemään sarjaa :) vieläkin naurattaa ku satunnaisesti käyn tuolla salilla.

Istuin tänään pukkarissa saunan jälkeen ja selasin kännykkää kun odotin, että jälkihiki loppuisi. Siihen tuli sitten joku nuori maahanmuuttaja taustainen mies joka vaihtoi vaatteensa salikamoihin. Ei siinä mitään, mutta kaivoi sitten vahan ja lakan laukusta ja meni laittamaan hiuksensa ja sitten vasta lähti treenaamaan :D Tiesin, että naisissa löytyy niitä kun meikkaa ennen salille menoa, mutta en nyt miehiltä odottanut samaa.

Istuin tänään pukkarissa saunan jälkeen ja selasin kännykkää kun odotin, että jälkihiki loppuisi. Siihen tuli sitten joku nuori maahanmuuttaja taustainen mies joka vaihtoi vaatteensa salikamoihin. Ei siinä mitään, mutta kaivoi sitten vahan ja lakan laukusta ja meni laittamaan hiuksensa ja sitten vasta lähti treenaamaan :D Tiesin, että naisissa löytyy niitä kun meikkaa ennen salille menoa, mutta en nyt miehiltä odottanut samaa.

Voihan vittu noita nuoria maahanmuuttajia. Haluaako ne tussua vai mitä ihmettä?!

Todennäköisesti poika mietti mielessään että mitäköhän vittua toiki täällä alasti istuskelee, eikö parempaa tekemistä salin jälkeen oo ku jäädä pukkariin hengaamaan.

Joku jätkä teki sarjan penkkiä siten että toisessa päässä oli kymppi ja toisessa vitonen. Kiekot eri värisiä ja kokoisia, numerot niissä riittävän suurella. En jaksanut kysyä.

Joku jätkä teki sarjan penkkiä siten että toisessa päässä oli kymppi ja toisessa vitonen. Kiekot eri värisiä ja kokoisia, numerot niissä riittävän suurella. En jaksanut kysyä.

Suottaapi olla toiminnallista harjoittelua, functional training, painoja käytetään horjuttamaan, ei tukemaan liikettä.

Eilen illalla olin jumppaa vetämässä meidän salilla, kun jonkun nuorehkon isäihmisen mukula puotti pökäleet vaippoihi siellä salilla. En edes ymmärrä miksi niin nuoria kersoja sinne pitää kantaa huutamaan. No ei siinä vielä muttakun tämä saatanan sankari vei sen vaipan ukkojen pukuhuoneen roskikseen... Eikä ole sali mikään kuntokeskus jossa siivouspalvelu 2h välein käy paikat putsaamas... Ei hirveesti innostas kohta lähtä sinne tuoksuttelemaan. Jotain koomista tässä on mutta ei niin positiivista, perkele

Tänään aiheutin komediaa, kun en osannut laskea oikein tankoon lataamiani painoja. Piti ottaa oikein sormet avuksi ja silti meni väärin. No, mä ymmärränkin paremmin sellasta korkeempaa matikkaa. Painoepisodi sai jatkoa, kun tein jalkojen koukistuksia. Sain härveliin lisäpainopakan päälle, mutta en osannut ottaa sitä pois... :face: Ja määhän en apuja kysele eli se reeni oli siinä.

Suottaapi olla toiminnallista harjoittelua, functional training, painoja käytetään horjuttamaan, ei tukemaan liikettä.

Tämä! Täällä salilla käy eräs liikunta-alan ammattilainen joka harrastaa mm. maratooneja, ja monen silmään hänen treeninsä näyttävät varmasti koomiselta, esimerkkinä juuri tuo että penkissä toisella puolella on suurempi paino kuin toisella. Eli pakko tuolla nyt joku tarkoitus on olla.

Googlasinpas vielä tuon functional trainingin ja kuvat olivat kuin suoraan kaverin treenistä. Salilla ei kannata ikinä poiketa niistä normaaleista pääliikkeistä, voi löytyä aika nopeasti tästä ketjusta.

Back
Ylös Bottom