Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

^^

Mä en ainakaa ota sitä riskii selkä menis vaan sen takia et vois kattoa pyöristyykö selkä. Jos tekniikka on edes sinnepäin niin ei siinä mavessa mitään peileja tarvi. Vähän sama ku kattois sivupeilistä ku kyykkää tai penkkaa, yhtä fiksua touhua.

Tuohon sivulle katsomiseen riittää että käännät päätä n. 45 astetta, kuitenkin näkökenttä kantaa sinne sivulle tuosta. Aika suuret on ongelmat... Anti olla

Tuohon sivulle katsomiseen riittää että käännät päätä n. 45 astetta, kuitenkin näkökenttä kantaa sinne sivulle tuosta. Aika suuret on ongelmat... Anti olla

Eikä anneta olla, täähän on just offtopikkia parhaimillaan. Kohta joku alotteleva punttihirmu mavettaa,penkkaa,kyykkää, soutaa pääkenossa ja sitten on jatkot "vammat ja lihashuoltoketjussa".

Itse sijoitan kyykätessäkin peilin siihe etee et voin samal ihailla hymyssäsuin ku rauta liikkuu ylösalas. :D ja myös kp soudus et nään et se selkä menee sellattii ku haluun. Ja mones muussaki liikkees. XD

Itse sijoitan kyykätessäkin peilin siihe etee et voin samal ihailla hymyssäsuin ku rauta liikkuu ylösalas. :D ja myös kp soudus et nään et se selkä menee sellattii ku haluun. Ja mones muussaki liikkees. XD

Ite ainakin hakeudun peilin eteen aina kun mahdollista ja siinä on treenaaminen aivan toissijaista.

Kokeile ja ylläty, ET RAMPAUDU ;D

Edit: kaveri yrittää antaa vinkkiä - haukut vajakiks ja paskaks neuvoks, jos kerran osaat niin ihmettelen minkä takia tommosilla akkojen painoilla nytkyttelet :rolleyes:

mitäs se poju riehuu ja
en vitussa kokeile.

Ja jos vinkki tai neuvo on sysipaska nii totta kai annetaan palautetta.

Ja mitä osaaminen vaikuttaa mun mave painoihin. eiköhän se oo sitte voimien puutetta eikä mitään osaamista. :face:

itse taas haluan nähdä sen kaverin joka ehdoin tahdoin kääntää koko keskivartaloaan peiliin päin, eikä osaa kääntää pelkkää päätään :D

Roboz nyt ei varmaan tarkoittanut että PR raudat tankoon ja sitten katotaan pyöristyykö se selkä. Ei. Jos selän pyöristyminen on tapana, kyllä se usein pyöristyy jo pienemmilläkin raudoilla. Itse kyllä pystyn katsomaan sivulta peilistä vaikka tangossa ois ~3 toiston maksimi rauta, olen kokeillut. Kokeile ja ylläty, ET RAMPAUDU ;D

Edit: kaveri yrittää antaa vinkkiä - haukut vajakiks ja paskaks neuvoks, jos kerran osaat niin ihmettelen minkä takia tommosilla akkojen painoilla nytkyttelet :rolleyes:

Onhan se nyt viimesen päälle pöljää alkaa maastavedossa kyyläämään sivupeilistä tekniikkaa. Kolmosmaksimissa sulla on 90% 1RM painosta tangossa ja siinä pyörittelet päätäsi? Ei se oo fiksua kyllä ollenkaan.

Jos kerran ootte tota mieltä salipoju2000 alkaa jo solvaamaan, niin kai tuosta teiltä jotain kylmää faktaa löytyy? Mitä se sitten vaikuttaa jos päätä kääntää 45 astetta maastavedon aikana?

Jos kerran ootte tota mieltä salipoju2000 alkaa jo solvaamaan, niin kai tuosta teiltä jotain kylmää faktaa löytyy? Mitä se sitten vaikuttaa jos päätä kääntää 45 astetta maastavedon aikana?
Liikaa olankohautuksia-->pää ei enää käänny-->pakkikseen purkaan huonoa oloaan ja haukkumaan meitä terveitä.

viimeistään siinä vaiheessa se tekniikka vasta vituilleen meneekin kun alkaa itteään peilistä pällistelemään ja päätä kääntelemään vähänkään isommissa painoissa. eikö mene järkeen?

Se nyt vaan on sellanen juttu etenkin mavessa ja kyykyssä et ei siinä jumalauta pysty keskittymään yhtään mihinkään muuhun kuin siihen et rauta liikkuu.

pitää varmaan ottaa videota että homman näkee ihan omin silmin. vaikka moni kaveri tota mun mavea on kattonu ja todennut sen olevan hyvä + missään ei ole koskaan pahalta tuntunut.

Mulla ainakin ottaa mave myös sen verran tuonne tuonne hartioiden seutuville et kuuluis "naks" jos rupeisin päävinossa kattelemaan peilistä. Eikös olis helpompi pyytää jotakuta ottamaan videota vieressä niin näkis turvallisesti, että meneekö se selkä mutkalle nostossa.

Mä haluisin ihan oikeesti nähä videota ku Ertsi vetää 90% RM1 pääkenossa.

viimeistään siinä vaiheessa se tekniikka vasta vituilleen meneekin kun alkaa itteään peilistä pällistelemään ja päätä kääntelemään vähänkään isommissa painoissa. eikö mene järkeen?

Se nyt vaan on sellanen juttu etenkin mavessa ja kyykyssä et ei siinä jumalauta pysty keskittymään yhtään mihinkään muuhun kuin siihen et rauta liikkuu.

pitää varmaan ottaa videota että homman näkee ihan omin silmin. vaikka moni kaveri tota mun mavea on kattonu ja todennut sen olevan hyvä + missään ei ole koskaan pahalta tuntunut.
Pään pyörittelijöille voisi suositella tuota videointia jos epäilee omaa tekniikkaa, ei tarvitse peilistä katella.

itse taas haluan nähdä sen kaverin joka ehdoin tahdoin kääntää koko keskivartaloaan peiliin päin, eikä osaa kääntää pelkkää päätään :D

Roboz nyt ei varmaan tarkoittanut että PR raudat tankoon ja sitten katotaan pyöristyykö se selkä. Ei. Jos selän pyöristyminen on tapana, kyllä se usein pyöristyy jo pienemmilläkin raudoilla. Itse kyllä pystyn katsomaan sivulta peilistä vaikka tangossa ois ~3 toiston maksimi rauta, olen kokeillut. Kokeile ja ylläty, ET RAMPAUDU ;D

Mää luulen että jos keskittyy vaan siihen nostamiseen pään pyörittelyn sijaan, niin se ns. ykkösrauta meneekin yhtäkkiä kolmosena kans,
"siinä tanner tömisee ja aitaa kaatuu..."
Oikeesti ja tosissaan nostaa niin siitä on leikki kaukana:puntti:

Voimantuoton kannalta on parasta, että pää on suoraan rangan jatkona, eli maastavedon alussa katse on siihen metrin-parin päähän maahan. Mielestäni on virhe katsoa suoraan eteenpäin, saatikka sivulle, mikä kyllä riskeeraa jo muutakin kuin noston onnistumisen. Maastavedossa on kuitenkin koko ihmisen takaosasto kovilla, ja päätä käännellessä kesken kovien toistojen altistaa niskan ja oikeastaan koko selän venähdyksille, revähvyksille jne. Ei siihen maastavetoon ehdoin tahdoin pidä tuoda elementtejä, jotka vaikeuttaa hallitun suorituksen tekoa.

Selvennyksenä sanottakoon että todella harvoin katson jotain vetoliikettä tehdessä sivulle peiliin jne. Ja silloinkin kun katson on yleensä 50% raudat joilla simuloin ykkösnoston "selän tuntumaa" että meneekös se veto kuinka puhtaasti - selkä suorana. Kulmasoudussa ainakin kätevä. On kyllä joskus kovemmillakin raudoilla tsekannut, mutta mitään tuollaista ole ikinä tullut ajateltuakaan. Luonnolliselta kuitenkin tuntunut se pään kääntäminen vielä, noh, nykypäivänä yhtä näppärä puhelimella näpätä video ja katella rauhassa jälkikäteen.

Kyllähän toi mavessa sivulle katsominen on aika helvetin typerää. Yläepäkkäät kiinnittyy kaularankaan, joten iso rasitus niissä yhdistettynä pään kiertoliikkeeseen on ainakin mun järjellä todella riskialtista. Jos on tarvetta nähdä se oma nosto niin suosittelen kamerapuhelinta.

Back
Ylös Bottom