Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

En kyllä näe mitään ongelmaa jos ihan alkulämmittelyn ekassa sarjassa, jossa on painona vain tanko, pikkaisen vilkaisee ettei mitään ongelmaa ole. Tietty ollaan väärillä vesillä, jos työsarjojen aikana pää on lukittuna 90 asteeseen sivulle.

En kyllä näe mitään ongelmaa jos ihan alkulämmittelyn ekassa sarjassa, jossa on painona vain tanko, pikkaisen vilkaisee ettei mitään ongelmaa ole. Tietty ollaan väärillä vesillä, jos työsarjojen aikana pää on lukittuna 90 asteeseen sivulle.

Kuka lämmittelee mavea pelkällä tangolla?

Tänään komediaa oli mielestäni (ulkomaalainen) heppu tekemässä pystypohjelaitteessa olankohatuksia. Aina sarjojen välillä hän joko näytti tanssivan tai sitten hän oli humalassa, muuta selitystä sille heilumiselle ei voi olla. :D

Ja aiheeseen ainakin osittain,

Aiheutin itse komiikkaa salilla, kun KP-penkkiä tehdessä sarjapainot tuntuivat liian kevyeltä -> isommat kässärit -> en saa painoja lähtöasentoon pidemmän tuskailun jälkeen -> nolona isommat kässärit takaisin telineeseen ja pienemmät tilalle. Syynä siis väärä treenijärjestys, kun ruuhkasta johtuen joutui tekemään siinä järjestyksessä liikkeitä, kun laitteet/paikat vapautu, eli siis kädet jo turhan kuolleet ennen KP-penkkiä. Ja suomalaisena miehenä en tietenkään pyydä apua, koska virhe on tapahtunut vasta kun sen myöntää, ja enhän minä virheitä tee.

Toinen mikä aiheuttaa komiikkaa nyt kun olen "sekasalille" siirtynyt, on nuorten naisten/tyttöjen treenaus ja treeniolemus. Jäätävät määrät meikkiä naamassa, pienet topit ja tiukat pöksyt ja tehdään vähän reiden lähentäjää ja loitontajaa, hikeä vältellen. Enhän mä ketään tuomitse ja kaikki treenihän on kotiinpäin, mutta vähän tulee mieleen, että tullaanko sinne salille treenaamaan vaiko esittelemään itseään lihaksikkaille miehille + päivittämään instagramia. Kivahan niitä on katsella, ja varmasti on miespuolisilla treenaajilla 20% enemmän rautaa tangossa kun on tällaista hameväkeä paikalla, mutta silti.. Noh, antaa kaikkien kukkien kukkia, vaikka sitten kukkisivatkin kyseenalaisesti.

Tänään komediaa oli mielestäni (ulkomaalainen) heppu tekemässä pystypohjelaitteessa olankohatuksia.
Tämä on ihan suht yleisesti tehty liike ja itsekin olen joskus kokeillut. Youtubeen hauksi "calf machine shrug" niin löytyy useitakin videoita, esim.:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Veikkaan, että daiina piti hauskana tuota tanssimista ja heilumista taukojen aikana, eikä niinkään itse liikettä. Näin minä ainaki asian käsitin.

Luulin et osakseni jää vain lueskella muiden kokemuksia/sattumuksia kun sali jolla oon nyt alottelijana käynyt pari kk on tähän asti tuntunut asiakaskunnaltaan niin "tylsältä" mutta väärässäpä olin, hahaa!
Alkuviikkoisella salikäynnilläni olin aivan äimänä kun peckdeckissä 18 toiston sarjaa rauhassa tehdessäni katse hakeutui senhetkisen näkökenttäni oik. reunassa reuhoneeseen tyyppiin et kylläpäs toi huitoo, sit katon et het-ki-nen.. ja kyllä, mustat (=tummanharmaat) farkuthan sillä jalassa, tosin ainakin edessä komeat leveet hikivanat sääriin asti ja harmaat sukat jalassa, hirveetä repimistä laitteessa max. 5 sek., sit se hyökkäs siihen mun viereiseen laitteeseen, taas muutamassa sekunnissa raivokas ehkä 10 toiston rykäsy (en ehtiny laskee ku piti yrittää keskittyä omaan tekemiseen ja se oli saatanan nopee tyyppi liikkeissään) ja sit taas eteenpäin.. Vähän hölmistyneenä jäin tuijottamaan kun se sit lähti mun katseen suuntaan kävelemään (ilmeisesti seuraavaan rykäsylaitteeseen) sillai aika hitaasti ja hassun ylväässä ryhdissä askeltaen.. Kertokaa viisaammat onks tää nyt sitä paljon mainostettua HIIT-harjottelua? :D

mä haluun nähä sen jätkän ketä oikeesti pystyy tekemään mavea edes suht kovilla painoilla ja samalla kattomaan peilistä itteään sivulta. toi oli ehkä maailman paskin neuvo ja oon kuullu ton saman tasan yhdeltä ihmiseltä ennen noin kaks vuotta sitten ja se jätkä oli sun jälkeen ehkä maailman vajakein.

Mikäs siinä on niin ihmeellistä? Ainakaan mulle tuollaiset 150kg vedot ei käy kuin lämmittelystä, ja niitä vedellessä voi katsella tyttöjä, peiliin tai vaikka lukea akkaria, jos joku pitelee lehteä. Toki tekosyy ja persereikä löytyy jokaiselta, mutta jos todella haluaa liikeradan lihasmuistiin, niin miten harjoittelet sen näkemättä miten todellisuudessa suoritat sen? Ei se lapsi hyvä ole noin vaikeeta, kyllä se katse kääntyy vetäessäkin, tai sitten teet jotain todella pitkin vittua.

Onhan se nyt viimesen päälle pöljää alkaa maastavedossa kyyläämään sivupeilistä tekniikkaa. Kolmosmaksimissa sulla on 90% 1RM painosta tangossa ja siinä pyörittelet päätäsi? Ei se oo fiksua kyllä ollenkaan.

Just. ja tuostahan on hyvä aloittaa treeni, suoraan kolmosiin ja siitä peräsuoli viisi senttiä lahkeessa vetoja, joilla ei ole mitään vitun tekemistä maastavedon kanssa, mutta sitäkin enemmän tekemistä invalidiliiton jäsenyyden kanssa. Jos et kiihkossasi ihan ymärtänyt, niin kyse oli siitä että jos et osaa tekniikkaa, niin liike menee harakoille, ja lasaretti kutsuu ennen pitkää. Joo joo, toki mummosikin veti tuhansia kiloja vielä 98 vuotiaana, mutta älä vertaa häneen, sillä hänellä oli tekniikka hallussa. Vertaa siihen salijunttiin, jolla liikerata on niin jäykkä ettei vetäessä edes silmät liiku, jolloin jää täysin illuusion varaan meneekö liike oikein. Meinaan että jos minäkin olisin idiootti, niin en älyäisi asettua sellaiseen kulmaan peiliin nähden, että näkisin miten veto menee, mutta ei kai kukaan ole oikeasti niin tyhmä, eihän?

Mikäs siinä on niin ihmeellistä? Ainakaan mulle tuollaiset 150kg vedot ei käy kuin lämmittelystä, ja niitä vedellessä voi katsella tyttöjä, peiliin tai vaikka lukea akkaria, jos joku pitelee lehteä. Toki tekosyy ja persereikä löytyy jokaiselta, mutta jos todella haluaa liikeradan lihasmuistiin, niin miten harjoittelet sen näkemättä miten todellisuudessa suoritat sen? Ei se lapsi hyvä ole noin vaikeeta, kyllä se katse kääntyy vetäessäkin, tai sitten teet jotain todella pitkin vittua.

Eikö olisi helpompaa vain kuvata suoritus?

Toki tekosyy ja persereikä löytyy jokaiselta, mutta jos todella haluaa liikeradan lihasmuistiin, niin miten harjoittelet sen näkemättä miten todellisuudessa suoritat sen?

Ja mikä olisikaan parempi tapa pistää liikerata lihasmuistiin kuin tehdä liike väärin.

Just. ja tuostahan on hyvä aloittaa treeni, suoraan kolmosiin ja siitä peräsuoli viisi senttiä lahkeessa vetoja, joilla ei ole mitään vitun tekemistä maastavedon kanssa, mutta sitäkin enemmän tekemistä invalidiliiton jäsenyyden kanssa. Jos et kiihkossasi ihan ymärtänyt, niin kyse oli siitä että jos et osaa tekniikkaa, niin liike menee harakoille, ja lasaretti kutsuu ennen pitkää. Joo joo, toki mummosikin veti tuhansia kiloja vielä 98 vuotiaana, mutta älä vertaa häneen, sillä hänellä oli tekniikka hallussa. Vertaa siihen salijunttiin, jolla liikerata on niin jäykkä ettei vetäessä edes silmät liiku, jolloin jää täysin illuusion varaan meneekö liike oikein. Meinaan että jos minäkin olisin idiootti, niin en älyäisi asettua sellaiseen kulmaan peiliin nähden, että näkisin miten veto menee, mutta ei kai kukaan ole oikeasti niin tyhmä, eihän?

Ihme avautuminen. Ei kylläkään muuta itse asiaa miksikään, eli edelleen se sivupeiliin tuijottelu maastavedossa on tyhmää. :)

Back
Ylös Bottom