Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Näin mistään mitään tietämättä, mutta mistä se on sopivaa aloittaa lämmittely kylmiltään? 40kg? 50kg?

Jos nyt penkistä puhutaan, niin aina alotetaa pelkällä tangolla ja voi tehä pariki sarjaa eka sillä. Sitten siitä vaan ylöspäin ja anna niille pienemmilleki painoille saman verran kunnioitusta mitä isommille, eli asiallinen tekniikka aina. Lämmittelyissähän sitä yleensä loukkaantuu, nimimerkillä kokemusta. Tää pätee jokaseen liikkeeseen.

Tänne linkitettiin jossain vaiheessa videoita kun joku vanha patu tekee penkkiä "yhdellä kädellä eristävästi" ja toinen video missä tekee ylätaljaa aika ronskilla tekniikalla. Sittemmin videot poistettiin kun ei taida olla mikään videothread tämä mutta eilen näky salilla vastaava suoritus ylätaljassa keski-ikäiseltä mieheltä. Löytyy youtubesta Epic Pulldown Maneuver. Ei hirveesti naurata yleensä jos joku tekee jonkun liikkeen väärin, mutta tää tyyppi piti kovaa meteliä ja huuteli kaverilleen jatkuvasti toiselta puolelta salia ja tepasteli kokoajan koko salia ympäri sarjatauoilla = oli pikkasen häiritsevää. Lisäksi teki jotain outoa variaatioita niskantakaa punnerruksesta vapaalla tangolla, aina kyykkäsi tankoon vauhdit ja käytännössä vaan oikaisi kädet, eikai siinä enää paljoa tarvinnut punnertaa. En tiedä onko tuolle liikkeelle nimeä mutta näytti ainakin oudolta ja koomiselta. Noh, propsit kuitenkin että vanhalla iällä treenaa mutta toivottavasti ei riko paikkojaan tollasella repimisellä.
No toi on vissii vauhtipunnerrus mis annetaa jaloilla vauhtia sille. Tai joku vastaava, ihan oikee liike.

Lisäksi teki jotain outoa variaatioita niskantakaa punnerruksesta vapaalla tangolla, aina kyykkäsi tankoon vauhdit ja käytännössä vaan oikaisi kädet, eikai siinä enää paljoa tarvinnut punnertaa. En tiedä onko tuolle liikkeelle nimeä mutta näytti ainakin oudolta ja koomiselta. Noh, propsit kuitenkin että vanhalla iällä treenaa mutta toivottavasti ei riko paikkojaan tollasella repimisellä.
Liikkeen nimi on työntö, niskan takaa. Painonnostajat kuulemma tekevät. Ite työnnän niskantakaa 10kg enemmän kuin edestä. Ei siis ole mikään olkapäiden bodaus liike.

OMG mä näin eilen kun joku teki salilla sellaista ihme liikettä että otti tangon niskan taakse ja sitten meni sen kanssa ylös ja alas niinq jalkojen voimin. Ikinä en oo tollasesta kuullutkaan eikä se niinq mitenkään voi kehittää penaa tai habaa. Varmaan se on vielä vaarallistakin. LOL mikä spede.

Karjala takaisin

Olin ottamassa aamusta lämpöjä, kun viereiseen pyörään istahti pappa sihauttaen Karjala-tölkin juomapullotelineeseen. Oikeastaan kävi vain sääliksi :)

Olin ottamassa aamusta lämpöjä, kun viereiseen pyörään istahti pappa sihauttaen Karjala-tölkin juomapullotelineeseen. Oikeastaan kävi vain sääliksi :)

Muistaakseni jonkun signaturessa luki, että on parempi juoda ja treenata kuin olla treenaamatta ja juomatta ;)

Itse tein pohkeita smith-koneessa korokkeen päällä ja jotenkin huonoksi onnekseni koroke onnistui luiskahtamaan päkiöideni alta ja tanko+minä ruhoineen rösähdettiin maahan :D Onneks ei sentään niskat menny tossa rytäkässä. Näytti varmaan koomiselta kun muut salikumppanit käänsi äkkiä päät pois

Jotkut kundit teki alaviistopenkkiä Smithissä, hauska osuus oli siinä että penkkinä toimi sellainen perinteinen vatsalihaspenkki missä on ne pyöreät sydeemit millä tuetaan jalkoja. Itellä ei kyllä ois mielikuvitus riittänyt moiseen.

Toisena päivänä semmonen ~70v. pappa koitti runkkupenkata 110 kiloa. Ei siitä mitään tullut ja onneks sillä oli oppipoika varmistamassa. Rohkee kaveri, ei varmasti itelle tulis mieleenkään ton ikäisenä koittaa itteensä rikkoa tolleen. Sporttinen vaari kaikinpuolin ei siinä mitään.

Tässä mitenkää yritä härnätä, mut ite ainaki oon monesti nähny porukan käyttävän juuri tommosta vatsapenkkiä alaviistosta punnertamiseen. Eli ei mitää komediaa kuitenkaa ole. On nääs turvallisempi ku et koittas jaloilla pitää itteensä alaviistossa, mitä ite ainaki on tullu nähtyä.

Tänään tein mavea niin kaks ylä-aste ikästä jannua takana keskusteli, että mitäköhän toikin treenaa ja toinen sanoi "Emmä tiiä mut varmaa ainaki hauista". Huvitutti :)

Intistä

Niin inttiaikoina kävin salilla poikien kanssa. Seurattiin varuskunnan salilla aina yhtä jätkää, että tekee aika isoilla painoilla, vaikka melkoinen paskamahasiima on. Sitten selvitettiin tämä asia perinpohjin, niin tuli selville, että jätkä oikeasti teki esim. penkkiä viidelläkympillä, mutta sarjan loputtua löi tankoon hirveän määrän painoa ja sitten vaan lähti paikalta tekemättä menemään. Aina sen lähettyä salin paikat oli täynnä painoja.

Eräs tuttu nisti vanhalta kotipaikkakunnalta piikitti vuorotellen roinaa ja subua. Taisi dokatakkin aika huolella. Kuurin tulos oli helvetin turvonnut naama.

Menin salaa tutulle salille maksamatta, kun ei ollut kolikoita mukana säästöpossuun. Unohdin rahapussin salille ja omistaja soitti mulle perästä. Löyty vielä solariumin pöydältä rahapussi. En myönnä, että olisin käyny siellä.

Jokakerta Jyväskylän satsilla Pt:t aiheuttaa mussa karmeaa myötähäpeää. Onneksi ei tarvitse enää käydä siellä.

Pari tässä taannoin tapahtunutta juttua:

Jumppasin ylätaljassa tuommosta takaolkapää soutua, mikä lie virallinen nimi onkaan tälle liikkeelle. Tietenkään tämmösessä liikkeessä ei ollu malmia kun muutama hassu levy. Viereen tuli 2 about ylä-aste ikäistä tyttöö ihmettelemään/odottamaan vuoroaan, siinä hetken aikaa tehtyäni toinen tytöistä tuumas kaverilleen että "Hei mennäänkö tekeen jollain muulla? Ei me varmaan pystytä tekeen tässä ollenkaan kun toikin poika on noin iso ja kato kuinka pieniä painoja sekin käyttää..."

Tässä hiljattain tapahtu myös legendaarinen hauis-penkki -vertaus episodi kun duunikaveri pyysi että tulisin hänelle vetämään jonkun salireenin/tekeen hänelle jonkun ohjelman. Noh, suunnittelin homman että tehdään nuo perinteiset massaliikkeet ja sit hassutellaan jollain enempi naisellisemmilla liikkeillä, tyttö kun kohteena kuitenkin oli. Aloitettiin kyykyllä, sit mavee ja kolmantena piti tehdä penkkiä. Penkille kun siirryttiin niin tyttö totes että "Pitää varmaan hakee tommonen pienempi tanko kun en varmaan jaksa tehdä edes pelkällä tangolla." Vähän hölmistyneenä sit kysyin että miksi tjsp. johon tyttö vastas "Niinno kun mulla ei oo noin vahvat hauikset kun sulla" ...

Salilla oli joku aloittamassa kovaa sarjaa ja huudahti puolikovaan ääneen 'pelkkä vitun pähkinä!' Hetken kelasin, että mitä vittua se huusi ja sen jälkeen repesin ihan täysin kun tajusin mistä se oli sen suomentanut.

Ain't nothing but a peanut!

Tuosta tuli mieleen se kerta kun olin hölkkäämässä ja vastaan tuli deekun näköinen ukkeli, joka katsoi juoksuani hymyillen ja huusi ikään kuin jotain oivaltaen "VARATUOMARI!". Naureskelin, että olipa randomia, mutta vähän aikaa juostuani tajusin, että luultavasti tyyppi huusi sittenkin "MARATOONARI!".

Tuosta tuli mieleen se kerta kun olin hölkkäämässä ja vastaan tuli deekun näköinen ukkeli, joka katsoi juoksuani hymyillen ja huusi ikään kuin jotain oivaltaen "VARATUOMARI!". Naureskelin, että olipa randomia, mutta vähän aikaa juostuani tajusin, että luultavasti tyyppi huusi sittenkin "MARATOONARI!".

Salikomediaa?

Back
Ylös Bottom